/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Netbank sikkerheden
Fra : Nyx-x
Vist : 621 gange
10 point
Dato : 11-05-09 20:41

Nu har danske bank ændret deres log on procedure, sådan at et ny vindue åbnes når man logger på. Hvad er ideen bag det? Så der logges på i et nyåbnet vindue?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-09 20:46

Aner det ikke, men jeg har set at menuerne er flyttet lidt.
Der er måske lidt sikkerhed i det.
Husk - det er sikrest med et active card fra Danske Bank

Kommentar
Fra : theill

Dato : 11-05-09 21:33

Citat
sådan at et ny vindue åbnes når man logger på.

???
Jeg bruger danske netbank, og det åbner ikke et nyt vindue, når jeg logger på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-09 21:40

Jeg kunne ikke huske det..............skifter lige HD og kigger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-09 21:53

danskebank dk
privat > samme side med nyt indhold
netbank > samme side med nyt indhold
log on > skifter side med log on rude til at skrive i.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 11-05-09 22:09

@theil
Måske lidt bagvendt forklaret.
Jeg skriver hjememside adressen øverst. Og trykker enter. Så åbner vinduet med danskebanks hjemmeside i et nyt vindue end det jeg skrev adressen i.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-05-09 22:16

Har ikke konstateret nogen ændring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-09 00:47

Du har sikkert fået installeret IE7pro, den kan lave disse numre, men du kan ændre det, så at siderne åbner i samme vindue, højre klik på ikonen og gå til indstillinger (det er frit efter hukommelsen, jeg sidder ved en Linux computer lige nu)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-09 00:49

Sådan gjorde min Internet Explorer nemlig, dengang jeg installerede IE7pro på min XP computer, Danske Bank har ikke ændret logon procedure for nylig, den nye logon side er et par måneder gammel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-05-09 07:53

Sikkert en hacker der kigger med

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 10 point
Dato : 12-05-09 08:09

Tja hvis det er et seperat vindue der åbner sig i danskebank - UANSET om det er med activecard/safe-key - så ville jeg være ret nervøs for at være udsat for et man_in_the_middle attack, jeg har logget ind på både activecard og safekey _ og der kommer ikke noget extra vindue eller andet.

Det eneste der skulle ske - er at der burde ændres fra en http til en https forbindelse - som er sikker HTTP traffik - valideret på certifikater!

Som sagt - den eneste ændring er http foran navnet i adresse linien - skal blive til https

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 18-05-09 21:52

Tak for svaret peque.