/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forstærker til bil
Fra : exploit
Vist : 846 gange
10 point
Dato : 06-04-03 22:18

Hej jeg har købt mig en 400 watts forstærker, nu har jeg bare det problem at jeg ikke kan finde ud af hvordan man sætter den til strøm. Der hvor strømmen skal sættes til og der står power er der 3 pladser længst fra venstre står der +12v, ved siden af står der rem, og til højre står der gnd, jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor man skal sætte hvad til altså strømmen fra batteriet osv. Håber i kan svare på dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-04-03 22:44

+12 er din plus pol. Gnd er "ground" også kaldet jord på dansk, altså din minus pol. rem, er også en plus pol, denne pol skal bare være konstant . men en adnen gang kunne du godt give lidt flere points

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 07-04-03 07:37

Nice takker jeg havde vist ikke flere point :( Men du får i hvert fald de 10

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-04-03 09:57

Det er IKKE rigtig at Rem. skal have konstant strøm(12V) det er fjernbetjeningen fra anlæget der tænder og slukker din forstærker. I dit signal kabel (hvis det er et auto signalkabel) sider der en lille tynd ledning den skal sættes sammen med Rem. på anlæget (mener den plejer at være blå og hvid) og til Rem. på forstærken. Hvis du ikke gør det vil din forstærker stå tænt hele tiden... og det er ikke godt da den kan bruge alt din strøm.

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 07-04-03 14:53

Hmm den ledning der skal gå til REM, er det en der sidder inde i multistikket man kommer ind i anlægget, der sidder nemlig en ledning ud som sidder løst lige nu, jeg mener den er blå? Kan det være den ledning der er tale om?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-04-03 16:05

Det er det nok.. Det plejer at stå på den, men ellers se i diagrammet over anlæget.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 10 point
Dato : 07-04-03 16:18

Nu skal du huske at din stel(Gnd) skal du sætte fast til karossen så tæt på din forstærker som mulig, og huske at slibe ned så der god forbindelse. din plus (+12V) skal du trække ude fra bat. og HUSKE en sikring i, din skal være på min 35 A ( I=P/U .. I=ampere P=wattU=volt)

Godkendelse af svar
Fra : exploit

Dato : 07-04-03 17:10

Tak for svaret geu.

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 07-04-03 17:12

Du er seriøst for sej Geu, hvis jeg havde haft flere point havde du fået dem

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-04-03 17:12

Det var da så lidt. god fornøjelse

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-04-03 17:15

Det behøves ikke, det er glæden ved at hjælpe der er det bedste. man kan jo selv komme i knibe ; )

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 07-04-03 21:25

Okay hehe, så håber jeg da meget at jeg en dag kan hjælpe dig med noget :D