/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
ferie penge/imens jeg får dagp
Fra : steffen15
Vist : 786 gange
100 point
Dato : 11-05-09 15:43

Hej jeg har lige fundet ud af jeg skal bruge 10.000 til at å lavet min bil. så har snakket med min tidliger chef og han ville gerne underskrive mit feriekort. så jeg kunne få nogle penge mellem hænderne.. men får akasse lige pt . ville det være et problem?? selvom jeg selv mener jeg har sparet pengene op.???

Accepteret svar
Fra : hedefelt

Modtaget 110 point
Dato : 11-05-09 15:48

Du må ikke få udbetalt feriepenge uden at afholde dem - og lige nu er det A-kassen der er din arbejdsgiver - og også den der skal skrive under på dit feriekort - så udbetales der ikke dagpenge for den periode hvor du holder ferie!

Gør du det alligevel altså får udbetalt ferie - samtidig med dagpengene - begår du svig!

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 11-05-09 15:50

okay øvøv ville osse høre inden jeg gjorde det skal ikke have næsen i klemme nogen steder!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-05-09 16:41

Du kan måske få lidt flere penge ud af det aligevel, fordi når du trækkes en dag i dagpenge, får du nok mere for samme dag ved feriepenge.

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 11-05-09 18:04

Tak for svaret hedefelt.

Kommentar
Fra : bent44

Dato : 21-06-09 08:50

Har også et ? om feriepenge... er feriepenge der ikk er blevet brugt før 1 maj må de trække i min revaledering som jeg er i gang med ??