/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
andre brugere logget på....
Fra : pulser
Vist : 961 gange
100 point
Dato : 11-05-09 12:58

Jeg lader næsten altid min computer gå på stand by hvilket sker efter 10 min. Når jeg så efter et stykke tid fider ud af at jeg ikke skal bruge computeren mere den dag går jeg direkte ind og lukker den fra standby. Jeg trykker på det røde X og LUK, men straks herefter kommer meddelelsen: Der er andre brugere logget på denne computer. Disse brugere kan miste data hvis windows lukkes. vil du fortsætte med at lukke?
Disse andre brugere hvor kommer de fra? dvs hvilken type brugere er de? Er disse brugere nogle der skal være tilknyttet for at windows kan virke perfekt?
Er der nogen der kan svare på det?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-05-09 13:01

Tja - eftersom din maskine er gået til logind skærmen - så er Windows Baseret sådanne at enhver derefter (standard konf) kan lukke maskinen ned - Men din bruger er jo stadig logget på og det er det maskinen gør opmærksom på - Den kan ikke se at det er den samme bruger som reelt er logget ind - der nu også vil lukke ned.

Alternativt - log ud hver gang du forlader maskinen og denne meddelse vil ikke komme mere !

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-09 14:09

Disse brugere "kan" være andre programmer på din maskine, som benytter internettet, så som mailprogram, virusprogram og andremed behov for at holde sig opdateret.
Da du er sikker på, du ikke er en dobbelt gænger, kan du blot ignorere denne meddelelse og sige: Her er det mig der bestemmer, og der skal lukkes NU!

Godkendelse af svar
Fra : pulser

Dato : 11-05-09 15:45

Tak for svaret severino.