/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp til mp3 anlæg til bilen
Fra : rasmussev
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 06-04-03 21:08

Hejsa jeg skal ud at købe en anlæg der kan afspille mp3 til bilen, hvad skal jeg gå efter?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-03 21:34

Det kommer sandelig an på hvad du har installeret af højtalere osv. i bilen, jeg vil sige du skal gå efter det samme som du ville for et hvilket som helst andet bil-stereo... og det er jo en tempramentsag.

Er selv ved at kigge efter en Clarion http://www.clarion.co.uk/webdata/clarioncontentmgmt.nsf/CD%2FMP3%20Units?OpenPage

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-04-03 22:21

http://www.haraldnyborg.dk/ der kan du finde et bilanlæg der hedder ROADSTAR CD-800 MP/FM

til Kr 1.295,00 Det er vidst ganske super

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-04-03 22:32

Hej Rasmus

Jeg har selv købt en Kenwood KDC-M9021 MP3/CD afspiller
Primært på grund af den gode radio der er i Kenwood afspillerne, sekundært på grund af den gode omtale den har fået.
Jeg er yderst til freds med radioen. Den har givet mig mulig hed for at samle de bedste numre fra min pladesamling på få CDer. Der kan typisk ligge 10 CDer på en MP3 cd og forskellen lader sig ikke høre, i en bilkabine ihvertfald

Jeg købte min radio hos: http://www.carstereocomponents.de
Besparelsen var ca. 1500 kr i forhold til hvad den koster i danmark eller ca. 1/3 besparelse af prisen.

Jeg kan kun råde dig til at kigge hos dem
Beslutter du dig for at handle hos dem skal du være indstillet på noget ventetid inden du modtager radion ca. 5 uger, men stedet er pålideligt og et yndet indkøbssted hos danske bilentusiaster.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 07-04-03 03:24

en af de vigtigste ting du skal kigge efter når du køber bilanlæg i det hele taget er hvor god den er til at absorbere stød, altså bump på vejen. Der er et eller andet fancy udtryk for hvad det hedder som jeg ikke lige kan komme på, men det svarer til anti-shock på normale cd-afspillere. Jeg har for nylig købt ny afspiller til bilen (dog uden mp3) og kiggede også på Roadstar'en Misteryman taler om. Jeg blev dog advaret i tide af en af mine venner der har forstand på den slags. Roadstar'en skulle være meget dårlig til at absorbere shock og cd'en ville derfor hoppe ved det mindste bump, og hvor fedt er det ?? :)
så mit råd er kig dig godt om, udspørg sælgerne i forretningerne (nogle gange ved de noget :) ) og lad dig ikke fortrylle af en lav pris. dette er en af de gange hvor en højere pris som regel betyder højere kvalitet :)

jeg håber du finder et anlæg du bliver glad for, god jagt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-03 08:44

Hvis jeg må komme med en ekstra lille tilføjelse til de ellers gode argumenter ovenfor.
Køb et mærke som er godt kendt, det er trods alt dem som har mest at 'miste', og ønsker at bibeholde sit gode rygte.
Køb i nærheden af dig selv (lettere at få support og 'brokke' sig).

Jeg ville gå efter Clarion eller Sony i den nævnte rækkefølge.

Søren

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-04-03 12:05

-> CLAN

Køber man et ordentligt produkt er der vel ikke behov for at brokke sig og support

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-03 19:19

Hej srhansen

Næhh! Det kan du da ha ret i, men siden skidtet er produceret af mennesker, ja så kan der da ske fejl... og ikke alle forstår en teknisk manual 100%, så derfor er support da en god ting. Vi kunne også bruge et andet udtryk, vejledning og hjælp... og det Clarion anlæg jeg har i bilen lige nu (kun alm. CD) kan jeg køre hen over en dybfrossen pløjemark med uden der hoppes rundt på CD'en... pris og kvalitet hænger nu som oftest sammen.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-04-03 19:49

Hej CLAN

Det kan jeg fuldt tilslutte mig
Derfor valgte jeg mig også selv en testvinder: http://www.kenwood.de/car_carcdmp_frmset.htm
Og du har ligeså ret i at er man meget usikker på hvordan skidtet skal monteres (som jeg var) kan det måske være en god ide at betale den ekstra tredjedel oven i hatten. Personligt kørte jeg ned til BilXperten (tror jeg det hedder), med min nye radio (købt i tyskland) og sagde jeg skulle købe det rigtige kabel og noget vejledning, så ordnede de den sag for mig ialt 320 kr - samlet besparelse ca. 1200 kr.

Jeg skal være helt ærlig og indrømme at ventetiden var ved at drive mig til vanvid

mvh srhansen

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 08-04-03 12:05

Bare hold jer fra X-zound på Thansen, det er mega dårligt, jeg købte det, og hver gang der var det mindste bump på vejen så stoppede det med at spille, det er _MEGET_ dårligt!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 12:54

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-03 11:15

Hej igen rasmussev

Har du fået købt en radio, eller er der mere vi kan gøre for dig

mvh srhansen

Kommentar
Fra : psimon

Dato : 30-11-03 18:18

Hvis jeg var dig ville jeg købe en Volvo - Den kommer med et udmærket anlæg - både radio/cd... - Men ellers vil jeg sige, at det er ikke noget ved at have en god bilradio med mp3 og jeg skal komme efter dig, hvis bilen er noget lort. Et godt råd fra en som har forstand på biler og radio.

Godkendelse af svar
Fra : rasmussev

Dato : 30-11-03 18:28

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : psimon

Dato : 01-12-03 18:57

selv tak