/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
VARM tyrker/ eller kold DANSKR
Fra : gøgeungen
Vist : 524 gange
129 point
Dato : 10-05-09 22:52

Gode råd, behøver jeg vist IKKE.
Men er der nogen_ der har prøvet det før?
---

Stod af Pille_ræset for et par dage siden, og håber det / pisser som Degnen/ ???
Men fu_k, alt er JO klart og S/ H ?= eller bare sort and BLACK

MEN SMERTEN!! I SINDET _ er kommet igen.
Over ? HVAD_ aner det IKKE, men ondt gør DET
FØJ FOR DEN DA__

bare (1) tablet! __ÅH KOM_ nu/ C JA

Dette er hentet FRA ???????
NEXT_?
BTW: har ikke flere PINGER_:

Bør ikke anvendes
ved meget dårligt fungerende lever eller ved akut alkohol- eller sovemiddelforgiftning. Ved den sjældne muskelsygdom myasthenia gravis kan midlet forværre tilstanden. Midlet må desuden ikke anvendes ved akut vejrtrækningsbesvær og søvnapnø (korte perioder med pauser i vejrtrækningen under søvn).

Mulige bivirkninger

Meget
almindelige
(over 10%)
Fysisk og psykisk afhængighed, udvikling af tilvænning.
Døsighed, hovedpine, svimmelhed, hukommelsesbesvær, indlæringsbesvær, konfusion, talebesvær, koordinationsbesvær.
Hududslæt.
Vandladningsbesvær.
Sløret syn.
Almindelige
(1-10%)
Inkontinens, seksuelle forstyrrelser.
Tinnitus.
Sjældne
(0,01-0,1%)
Uventede psykiske reaktioner (fx uro, aggressivitet og søvnløshed).
Uventede psykiske reaktioner ses oftest hos ældre.
Behandling gennem længere tid (uger) giver risiko for afhængighed og tilvænning. Tilvænning viser sig ved behov for stigende doser. Symptomer på afhængighed kan opstå ved pludseligt ophør efter længere tids brug og viser sig ved abstinenssymptomer i form af søvnløshed, uro, angst, appetitløshed, kvalme, svedtendens og rysten samt overfølsomhed over for lyd, lys, lugt og berøring. Efter høje doser kan der opstå kramper ved pludseligt ophør efter længere tids brug. Der kan gå flere dage efter ophør med indtagelse, før disse abstinenser viser sig.

OBS
På grund af den store risiko for tilvænning og afhængighed bør man generelt udvise stor tilbageholdenhed med at anvende benzodiazepiner. Midlet bør derfor kun anvendes kortvarigt, især ved psykiske lidelser eller tidligere medicinmisbrug.
Ved ophør efter længere tids brug skal dosis gradvis nedsættes over dage til uger for at undgå abstinenssymptomer.
Midlet skal anvendes med forsigtighed ved dårligt fungerende lever.
Alkohol forstærker midlets sløvende virkning.

Samtidig anvendelse af andre lægemidler
Det er vigtigt at informere lægen om alle de lægemidler, du tager.
Antihistaminer, stærke smertestillende midler, sovemidler, midler mod psykoser samt clonidin (middel mod migræne og hedeture) forstærker Tafil®s sløvende virkning.
Cimetidin (middel mod mavesår) og svangerskabsforebyggende midler med østrogen, fx p-piller, kan øge virkningen af Tafil®.
Theophyllin (astmamiddel) nedsætter virkningen af Tafil®.

Trafik
Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-05-09 23:14

jeg har hørt, at abstnenser mindskes, hvis man spiser meget af grønne salater blandet af mange forskellige grøntsager og ikke mindst champignoner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-09 06:47

Du skriver godt nok, at du ikke behøver gode råd, meeen du er stoppet alt for pludseligt,

Citat
Ved ophør efter længere tids brug skal dosis gradvis nedsættes over dage til uger for at undgå abstinenssymptomer

Så hvis du endelig vil stoppe med pillerne, skal du gøre det meget langsomt, f.eks tage en kvart mindre i et par uger, dernæst kun spise en halv osv

Men er du sikker på at det er godt at stoppe med de piller, jeg kan forestille mig, at du føler du ikke har behov for dem, men det er vel netop pillerne der gør at du har det bedre??

Selv om du ikke er meget for læger, så syntes jeg du skal tale med en om nedtrapningen

Annuller spørgsmålet
Fra : gøgeungen

Dato : 11-05-09 14:13

,