/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Oliemaling til modelfly mm.
Fra : Søsser
Vist : 631 gange
85 point
Dato : 10-05-09 19:24

Hejsa, min kæreste maler modelfly, -skibe, -kampvogne mm. De er lavet af plastik, skal samles, og derefter males, hvor de i hobbybutikken sælger oliemaling til dette. Men jeg synes simpelthen det lugter så kraftigt, og virker så giftigt, at jeg vil spørge om der er nogle der har erfaring med anden maling han kan bruge? Akryl er nok lidt for tykt, evt fortynde det med vand uden farven ødelægges??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-05-09 19:48

Jeg ved meget om maling, men intet om modelbyggeri/maling. Men prøv at tage kontakt til denne her butik, de ved vist alt om dette og du kan også købe alverdens hobbyprodukter der

Teknikken
Hovedgaden 8
4920 Søllested
Telefon: 54 94 15 40
Fax: 54 94 15 40
E-Mail: jens@teknikken.dk
http://teknikken.dk/catalog/contact_us.php

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 95 point
Dato : 10-05-09 20:20

Han bruger garanteret Humbrol maling (det bedste til modelbrug).
Hvis det "kun" er udstillingsmodeller han laver, behøver han slet ikke at bruge oliebaseret maling.
Humbrol laver også vandbaseret maling. Det vandbaseret er i små plastikbøtter, hvor imod at den oliebaseret type er i metalbøtter.

Den vandbaseret lugter nærmest ikke, og penslerne kan rengøres med vand.

Laver man en skibsmodel, der skal ud og sejle i vand, er man nødt til at bruge den oliebaseret.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 12-05-09 16:39

Tak for svaret viskinge.