/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Findes der.
Fra : bb1
Vist : 2061 gange
100 point
Dato : 10-05-09 18:30

Findes der Muflon på den frie vildt bane i Danmark?

Jeg har set nogle her skrive, at det gør der ikke??????????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-05-09 19:20

Hvorfor lede efter sjældent udrydningstruet vildt når vi har rotteplage i flere byer ???

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 10-05-09 19:41

Der findes muflon på Æbelø der ligger nord for Fyn.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-05-09 21:24

Ja, sågar på Vejrø......

kig selv; www.vejroe.dk/

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-05-09 08:42

Ja det gør der sandelig også i de store midt Jydske skove og på Djursland.

http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=34&thread_id=2650

Så hylerne er endnu engang BUSTED.

Muflon findes frit levende i Danmark - hvorfor der da også er jagt tid på den !!!

Ved man noget er man klogere end andre. Tror man at man ved noget eller viderebringer man kun rygter. Hvad er man så - rigtig: mindre klog....

HYL. Hyl. Hyl eller som den gæve Heidi-ho ville sige Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-n

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-05-09 18:32

Citat
Indtil videre ser det ud til, at muffloner kun trives på de danske øer, hvor de nok ikke selv er svømmet til. På Vejerø ligner det jo et ferieparadis for jægere med hang til kontrollerede aflivninger af importerede dyr-
Men lad os høre (læse). Kan muffloner andet end svømme eller tage imod kugler fra "jægere" der ikke uden gangstativ kan komme rundt i faunaen??

Hej Tonganeser.
Når jeg læser hvad du har skrevet i ovenstående citat, må jeg spørge dig om en ting;
Hvor stor anser du en ø skal være, for at der er tale om jagt på den frie jagtbane.?
På størrelse med:

Sjælland
Fyn
Lolland
Langeland
Fejø
Askø
Femø
Vejrø

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-05-09 18:48

Undskyld, jeg kom til at skrive Vejrø to gange - men, nogen gange stammer jeg....pisseirriterende forøvrigt.
I fredags aftes skulle jeg lige ind på den lokale bæverdink for at drikke en øl. Inden jeg fik hakket færdig, havde jeg fået bestil en omgang til stuen. Det sku dyrt at have talefejl.!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-05-09 07:49

70 hektar store indhegning

Hallo - din tumpe. I N D H E G N I N G . . . og så findes der ikke V I L D T L E V E N D E muffloner i DK.

Capice - Bent Gededræber Ballehyler fra Bottrup.

Som en hver kan se flipper Tonganeseren alias den selv udnævnte riffelsagkyndige i Dansk Land og strandjagt forening E.B. Berthelsen helt ud.
Hvordan kan vi jægere have sådan en syg person til at repræsentere os på de bonede gulve?
Godt jeg ikke er medlem af den forening, men jeg er jæger og derfor vil jeg oplyse alle jægere om, hvor syg i hovedet den mand er:

Ingen heller ikke safarighøvdingen Jensan i Africa har ført bevis for, at jeg har nedlagt noget som helst under hegn!!!!!

RH`s fine billeder og beskrivelse beviser, at Muflon er fritlevende i Danmark også andre steder end på Ørene. Sjælland er også en Ø og Jylland er en halv Ø.

Desuden er muflon på jagtlovens liste over jagtbare vildtarter, men den kender den rødvins drikkende ekspert måske ikke.....

Jeg fatter stadig heller ikke at Kandu vil lade en person som ham fortsætte med sine svinske skriverier,. Der trækker dette forum ned på et plan lavere end folkeskolen og til Amins oplysning er han blaklistet på alle andre jagtlige debatfora. Det er jeg trods alt ikke!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-06-09 23:14

Ja, der findes Muflon på den frie vildtbane i Danmark. Så hylernes påstand om det modsatte fortæller kun, at de ikke ved hvad de skriver om...

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 21:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål