/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL-forbindelse
Fra : Runeldo
Vist : 534 gange
40 point
Dato : 23-10-01 22:17

Jeg er interesseret i den billigste ADSL-forbindelse med uendeligt forbrug pr. måned. Hvilket firma er den bedste udbyder.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-01 22:28

her er en link til en side med forskellige priser
http://www.vil.dk/internet/internet.htm
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-01 21:17

"Runeldo" <Runeldo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qakB7.679$D%1.93548@news010.worldonline.dk...
> Jeg er interesseret i den billigste ADSL-forbindelse med uendeligt
> forbrug pr. måned. Hvilket firma er den bedste udbyder.

Tiscalis USB-modem og Tele Danmarks BredBånd|ADSL (og muligvis Orange,
men jeg husker ikke priserne) er blandt de billigste alt efter om du vil
have fastnet med eller ej.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 24-10-01 00:29

Hej Runeldo

Tja,--et svært spørgsmål. Jeg er "tvungen" bruger af TDC Adsl.-forstået på den måde, at vi hører til de sidste der bliver koblet til Centralen,-grundet at vi bor "ude på landet" Hos TDC er vi bundet i en periode på 6 Mdr. Vi har valgt den hastighed der hedder: 256/128 KB. Indtil nu,-efter ca 3 Mdr har vi intet at klage over,-det kører bare jævnt og godt med den lovede hastighed. Vi betaler 449 Kr om Måneden for uendeligt forbrug,-inkluderet i denne pris er vores fastetelefonabonnement. Så det synes vi er meget rimeligt.

Her er et par sider hvor du kan sammenligne Priser -samt behov :
http://sql.mint.dk/artikler/xdsl-oversigt.phtml#note1
http://www.tst.dk/index.asp?language=dk&getframe=http://www.tst.dk/dk/publikationer/ppnov00/ren.htm
http://www.telepriser.dk/

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 12:04

> Jeg er interesseret i den billigste ADSL-forbindelse med uendeligt
> forbrug pr. måned. Hvilket firma er den bedste udbyder.

Den var nem.
Tiscali (worldonline) har en USB 256/128 forbindelse til 295kr om måneden.
Det er med fri trafik, og det billigste i DK. Konkurrenterne er mindst
50kr/måned dyrere. (Jeg sætter et telefonabonnement til en værdi på 100kr i
den sammenligning.)

Når man så finder ud af at ens forbindelse er for langsom, kan man opgradere
sin linie til lige præcis det man ønsker (112 muligheder). Tiscali tilbyder
4 typer hardware, 7 forskellige download hastigheder og 4 forskellige upload
hastigheder - der kan kombineres frit. (4*7*4 = 112)

Bestil her:
http://signup.tiscali.dk

mvh
Jeppe Seidelin Dam
(Glad Tiscali kunde)

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 24-10-01 14:03

Til Jeppe. / samt Runeldo

Ja--det lyder fint nok med de 295 Kr om Måneden,--men det er jo uden Router,-så man skal jo stadig ringe op hver gang man vil bruge Nettet. Med den billigste Router er det 345-pr Måned og med den dyreste Router 470 kr pr Måned med en hastighed på 256/128. Sammenlignet med TDC som en komplet pakke med -som du skriver telefonabonnement
til 100 Kr om Måneden det koster ialt 449 Kr.---forskel 4 Kr. Har man ISDN i forvejen, så yder TDC jo samtidig rabat på 15 % på Telefonsamtaler.
Derfor skrev jeg i et indlæg højere oppe, at det er svært at finde den rette Udbyder.

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-01 14:19

Hejsa alle sammen i kan bare flytte til Esbjerg og komme på kabelnettet,en kabelmodem koster c 2000Kr som man selfølgelig skal invistere i først,men når det så er gjort,så betaler vi en fast pris om måneden for en hastighed på
128-75kr
256-150kr
512-300kr
1024-600kr
så kan vi være på nettet alt det vi vil,og fri downloads
http://www.esenet.dk/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 15:02

det er jo ikke helt rigtigt, da du ikke kan få en forbindelse over 1mbit med
modem´et.....sååååå det er ik 112 muligheder

snip -->

> Når man så finder ud af at ens forbindelse er for langsom, kan man
opgradere
> sin linie til lige præcis det man ønsker (112 muligheder). Tiscali
tilbyder
> 4 typer hardware, 7 forskellige download hastigheder og 4 forskellige
upload
> hastigheder - der kan kombineres frit. (4*7*4 = 112)
>
> Bestil her:
> http://signup.tiscali.dk
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam
> (Glad Tiscali kunde)
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-01 16:16

In article <9r6hka$19f4$1@news.cybercity.dk>, Rune Christiansen wrote:

>> Når man så finder ud af at ens forbindelse er for langsom, kan man
>> opgradere sin linie til lige præcis det man ønsker (112 muligheder).
>> Tiscali tilbyder 4 typer hardware, 7 forskellige download hastigheder
>> og 4 forskellige upload hastigheder - der kan kombineres frit. (4*7*4
>> = 112)
>
> det er jo ikke helt rigtigt, da du ikke kan få en forbindelse over 1mbit med
> modem´et.....sååååå det er ik 112 muligheder

Og hvorfor tror du det? Iflg deres signup-side kan man sagtens bestille
1.5Mbps og 2Mbps downstream.
(Gider du ikke kaste et blik på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ?)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Today is the first day of the rest of your lossage.

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-12-01 02:21

Hvis man vælger TeleDanmark ADSL, så kan man frit skifte hastighed - det bliver så udregnet pr. dag til dag. Jeg ved ikke, om det tager et par dage at skifte, for det foregår i hånden - og ikke med automatik. Men man betaler kun per dag - så man kan godt gå ned på den til 309kr. pr. måned, hvis at man holder ferie nogen dage, og så skifte op, til en dyere, for en dag, eller gå til den på ubegrænset forbrug. På en måde, så kan man godt kombinere det, men det kræver dog lidt arbejde hos TDC - men de tager ikke noget skiftebeløb, og man kan skifte op og ned frit, også på dagsbasis. (Efter hvad jeg har fået at vide, hos TDC, ADSL, bredbånd.) Umiddelbart, så syntes jeg også, at det man kan skifte til lav takst for en periode, eller måske endog høj takst, for at prøve - er en stor fordel.