/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2007
Fra : Fijala
Vist : 800 gange
500 point
Dato : 10-05-09 10:19

Jeg har igennem lang tid brugt Outlook 2007 som emailprogram. Og er efterhånden godt intergreret i brugen af det. Hvis jeg har modtaget mails (spam) jeg ikke mente var noget for mig, opretter jeg regler for dem så de ryger direkte i Slettet post. Men u har jeg fået oprettet en regel der gør at jeg modtager alle mails i Slettet post. og få det til at fungere normalt igen kan jeg ikke. Så oprettede jeg da bare en ny regel at mails i Slettet post skulle flyttes til Indbakke. Men nu kommer der både en mail i Slettet post og den en kopi i Indbakke. Hvordan nuylstiller jeg dette misk mask. Jeg kan ikke finde en indstilling til det og er godt træt af det Lort jeg har fået lavet.

Sådan er det når nørder roder for meget.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 510 point
Dato : 10-05-09 10:27

Du kan jo slette nogle af de regler, som du ikke skal bruge.
Ved at flytte rundt på dem, som du beskriver det, risikere du bare, at der går selvsving i postbudet

Men hvorfor smide uønskede mails i papirkurven?
Disse mails skal du finde et unikt ord som du kan bruge til at afvise disse mails, og i reglerne beder du om at få dem slettet ude på serveren, så de slet ikke kommer inden for din dør!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-05-09 18:09

Men det er jo netop det jeg ikke kan finde ud af severino, at slette min regler.

Mails kommer fra en gmail konto hvor de bliver videre sendt til og det er derude jeg opretter regler om at fx. få dem slettet på serveren. Men ind imellem kommer der jo alligevel en igennem nåleøjet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-05-09 21:14

Nu er der jo ikke lige alt der virker lige godt i Office 2007....

Men da du sikkert kan klare gemme alle dine mail og dine kontoindstillinger.

Vil jeg foreslå at du smider din instalationsDVD i drevet og sletter Outlook Genstarter maskine og laver en ny instalation af Outlook.

Jeg kan ikke komme i tanker om andre muligheder. Den gamle 2003 har under hjlælp, find og ret fejl.... Men den lavede så godt som aldrig om på brugeres tilpasninger.

Jeg tror du slås med en bruger tilpasninger, der ikke bliver slettet.

Og nu er det jo et windowsprodukt - så nogle gange giver det mening at starte forfra...

Husk at gemme en kopie af mail, noter, kalender og kontaktpersoner, inden du sletter den....

Vh ben

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 12-05-09 21:24

Det vile jeg også gøre, slet postprogrammet og indstaler det på ny

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-05-09 08:25

her er microsoft vejl.

http://support.microsoft.com/kb/291608/en-us

Citat
How to modify rules
In the Outlook Inbox, on the Tools menu, click Rules Wizard.
In the Apply rules in the following order box, click the rule that you want to modify.
Click Modify.
Click Next.
Follow the instructions in the Rules Wizard.
If you select another template or click Start from a blank rule, you will receive the following prompt:
Changing the template will discard specified information. Are you sure you want to continue?
Click No if you want to continue using the template that the rule was created with.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-09 18:31

Har nu fået det løst i går. Under menuen - Funktioner - Regler og Advarsler - Regler og beskeder, se der kan man slette og redigere i alle sine regler man har fået lavet. Hvis man ellers bare åbnede øjnene når man leder efter en indstilling, så lå den jo faktisk lige fremme foran næsen. Men de gamle øjne er vist ikke hvad de har været.

Og dk den du linker til kan ikke bruges. Der kan du blot redigere og tilføje men ikke slette dine regler.

Nå pointene skal gives. Dumdidum

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-09 18:32

Tak for svaret severino. Valget faldt på dig da du var først med et svar.

Tak til i andres indlæg også