/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
geninstallation
Fra : oleho
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 10-05-09 09:29

hej
Kan mn genistallere windows og bevare de forskellige data, herunder de installerede programmer
mvh
oleho

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-05-09 09:31

Ja du skal bare vælge reparer Windows

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-09 09:42
Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-05-09 09:43

eller tag en back up

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 10-05-09 09:50

jeg har nyinstalleret windows på eet drev (E) og ønsker at bevare og
kunne anvende programmer m m på et andet drev (D) hvor windows tidligere var installert. jeg vil gerne geninstallere på det andet
drev (D) og samtidig bevare hele indholdet -inkl programmer- i drev (D)
kan dette la´sig gøre
mvh
oleho

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 10:33

Når man installerer programmer, bliver der (for det meste) sendt nogle systemfiler - .dll - til C:\windows\system. Hvis du flytter windows og programmer til drev D:, vil disse programmer ikke kunne åbnes, efter min ringe overbevisning.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 10-05-09 10:42

Husk at ha installationsnøglen til Windows klar, også når det skal repereres :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-09 11:21

Du kan IKKE geninstallere Win et andet sted og samtidig bevare resten...

Dvs. Det kan du godt, men programmerne virker IKKE.....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 11:24

Citat
jeg vil gerne geninstallere på det andet
drev (D) og samtidig bevare hele indholdet -inkl programmer- i drev (D)

Hvad skal geninstalleres på det andet drev D:?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 11:27

Som jeg skrev om systemfilerne - .dll, så kan der IKKE flyttes rundt med styresystemet, uden at andre programmer skal geninstalleres!!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 16:18

Citat
jeg har nyinstalleret windows på eet drev (E) og ønsker at bevare og
kunne anvende programmer m m på et andet drev (D) hvor windows tidligere var installert. jeg vil gerne geninstallere på det andet
drev (D) og samtidig bevare hele indholdet -inkl programmer- i drev (D)
kan dette la´sig gøre
mvh
oleho

Altså - det er da noget rod. Det du bør gøre, er at gemme dokumenter, billeder og alt sådan noget på drev D:. Og så bør du installere Windows på drev C: Derefter fører du dokumenter mm. tilbage på C:. Formaterer D: og E: Til sidst kan du så installere alle dine programmer osv igen.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-05-09 16:25

er det ikke nemmere at tage en "back up" istedet for alt det frem og tilbage pjat ?? det bliver man bare sååå forpustet af

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 17:17

Jeg blev sgu også forpustet. Bare det at finde ud af, hvad oleho vil, er svært. Derfor vil jeg gerne ha oleho til at bruge drev C: til styresystemet, hvilket efter min ringe mening, er det mest almindelige, og måske også det nemmeste at styre.

Godkendelse af svar
Fra : oleho

Dato : 13-05-09 13:48

Tak for svaret troldenesdhb.
jeg besluttede at nyinstallere !!!"