/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
dansk national sang version
Fra : Trine08
Vist : 1839 gange
200 point
Dato : 09-05-09 23:46

Hej

For nogle år siden (måske mere end 8 år) var der en koncert på Valdemar slot (fyn)
Der blev solgt en CD hvor på vores national sang var indspillet som duet af en mand og en kvinde.
Jeg husker meget mande stemmen som værende Poul Dissing, men jeg er ikke helt sikker :S

Den version er super smuk, kunne rigti godt tænke mig at finde den.

Mener kun der er den ene sang på CD'en

Uden på covert er der et billed af valdemar slot.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-05-09 23:48

Skal lige nævnes at det er sangen "Der er et yndigt land" og ikke Kong Kristian sangen....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-05-09 03:11

Kan det være Nanna?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 10-05-09 05:54

jeg ved ikke lige hvem nanna er ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-05-09 08:57

Stig Rossen og Simone har sunget sammen til slotskoncerten på Valdemar Slot
men om det er lige dem du mangler, ved jeg ikke

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-09 08:59

Poul Dissing og Nanna har i 1998 indspillet Der er et yndigt land.

Du kan høre lidt af den her

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=2506685&wmencpid=92&artistid=5100063#

Samme år optrådte Poul Dissing på Valdemar slot.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-05-09 10:03

Nanna Lüders, som har skrevet "Buster".

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-05-09 10:05

Citat
Jeg husker meget mande stemmen som værende Poul Dissing

og Stig Rossen - Skrigende modsætninger!!!

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 10-05-09 17:34

Tak for svaret ans.

Sorry jeg accepter lidt sent, troed ellers jeg gjore det i morges... men åbenbart ike..

Men tak.. var den :D
Den er helt klart 8 kr hver for dem der vil høre den.