/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Delphi udskrivning
Fra : fredo
Vist : 294 gange
80 point
Dato : 06-04-03 20:18

Hvordan udskriver man et Timage i A4 størrelse. Når Jeg forsøger får jeg kun udskrift i skærmvisningsstørrelse.
mvh.Ny Bruger

Kommentar
Fra : PeterLarsen

Dato : 23-04-03 22:12

Personligt ville jeg gå via QuickReport, her kan alt muligt indstilles vedr. printer og skalering.

Kommentar
Fra : Joachim123

Dato : 27-09-04 12:27

Du kan bruge objektet Printer som du finder i modulet Printers.

Lille eksempel:
Printer.BeginDoc;
Printer.Title := 'Test udskrift';
Printer.Canvas.Brush.Color := clWhite;
Printer.Canvas.FillRect(MinRect);
Printer.EndDoc;

Du kan bare kopiere fra image komponenten over i printer canvas'en. Bemærk at du bare tegner på canvas'en som var det papiret.

God arbejdslyst

Mvh
Joachim