/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bruserarmatur driller
Fra : Krassus
Vist : 1835 gange
29 point
Dato : 09-05-09 12:27

Jeg har et blandingsbatteri i min lejlighed som nu konsekvent nægter at sende mere end ca. 10 dråber vand i sekundet ud, jeg har prøvet at skfite bruserhovedet og afkalke etc. men noget siger mig at problemet sidder inde i armaturet, hvad skal jeg gøre med det? og kan jeg godt pille batteriet af uden at skulle slukke for vandet i hele ejendommen ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-09 12:36

Hvis Du skruer bruseslangen af armaturet og der kommer masser af vand er problemet indkredset.
Og hvis Du ikke har stophaner i lejligheden bliver Du jo nødt til at lukke andetsteds.

Tag det ikke som kritik, men noget siger mig at Du ikke ved meget om det, så tag fat i vicevært eller en installatør, og begynd ikke selv på noget før weekenden er overstået.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:38

Citat
og kan jeg godt pille batteriet af uden at skulle slukke for vandet i hele ejendommen ?

Der burde være en "stophane" på røret/rørene et eller andet sted.....
Er der ikke det - ja så må ejendommen undvære vand - spørg viceværten

Det tyder på udskiftning af blandingsbatteriet (måske en adskillelse og afkalkning kan løse det)...

Så dyre er de nu heller ikke....

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 09-05-09 12:46

Ingen stophane i min lejlighed thats for sure...
Det bliver lidt svært at spørge viceværten, da vi ikke har sådan en :(

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-09 12:49

Så vær glad for at der ikke er hul istedetfor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:53

Citat
Det bliver lidt svært at spørge viceværten, da vi ikke har sådan en

Så har I en ejendomsfunktionær eller tilsvarende

Hvem faen holder ellers øje med ejendommen

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 39 point
Dato : 09-05-09 13:02

du skal have lukket for vandet og afmonteret armaturet. der hvor armauret er skruet fast på rørene, sidder de et lille grovfilter, og det er stoppet med kalk og andet skidt fra rørene. rens filtrene og der kommer vandigen.
og hvis det ike er der problemet ligger, hedder det et nyt armatur. det kan ikke svare sig at reparere på dem.

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 09-05-09 13:04

Tak for svaret trimare46. Helt uden fordomme aka luffeA

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 09-05-09 13:34

Har du set ordenligt efter, stophaner, de såkaldte Balofix kan næsten ikke ses, de kan f.eks sidde lige før blandingsbateriet. de har en kærv og lukkes med en skruetrækker.

Bjørn