/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Windows M. Player 11
Fra : swarn
Vist : 732 gange
500 point
Dato : 09-05-09 12:09

Jeg ved ikke om det er her men jeg prøver

Når jeg vil afspille en DVD i Windows M. Player 11 kommer der et vindue op med besked som lyder:
(Kan ikke afspille denne DVD fordi der er ikke er installeret en kompatibel DVD-Dekoder)
det har virket i Windows M. Player 9 men det virker ikke i 11. Har 2 maskiner som er ens og det virker i den anden, hvad er der galt, og kan i hjælpe mig med hvor jeg kan hente sådan dekoder, og hvordan jeg installerer den.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 12:12

Du mangler codecs til at afspille DVDer, jeg bruger K-Lite på min XP, hvilken styresystem bruger du ? Hvis det er Vista, så skal du bruge en anden codecs pakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:16

Næppe codecs da den skriver DEKODER

Dekoder er et must for overhovedet at kunne afspille DVDfilm...

Så gælder det ALLE film er det dekoder du mangler....

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/plugins.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 12:16

Det anbefales at hente K-Lite her, for at få den nyeste version: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 12:19

Dekoder = omkoder = codecs som kan omkode dvd filerne, det kan K-Lite
men en anden mulighed er FFmpeg: http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:30

Dekoder skal bruges af dit videokort for overhovedet at kunne afspille DVDfilm

Codecs skal bruges af AFSPILLEREN for at decode filmen...

Sagt med andre ord:

DEKODER skal bruges af HARDWAREN
CODEC skal bruges af SOFTWAREN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:33

De fleste bekymrer sig ALDRIG om dekoder da den som regel allerede er på maskinen ved køb...

Det er først ved en nyinstallation at mange bliver opmærksom på det, da de der ofte IKKE får den med...

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-05-09 13:09

Til refi
Den side du linker til her, (09-05-09 12:16) hvilken en skal man bruge, og finder den selv ud af hvor den skal ligge

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 13:14

Sonic og CyberLink er de mest brugte.....

Sonic (Roxio) er lavet specielt til Vista.... (WMP)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 13:20

Normalt følger disse dekodere med din brænder/DVDrom hvorfor man ofte "glemmer" at installere dem igen ved f.eks. en formatering eller nyinstallation....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 13:28

Her lidt om DVD decoder: http://www.pchell.com/support/dvddecoder.shtml CinePlayer som Refi skriver om, er en dvd afspiller, og overtager i stedet for Windows MediaPlayer, hvis du i stedet valgte at installere de nødvendige codecs, så behøver du ikke købe et specielt program for at afspille dine DVDer

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-05-09 13:37

Jeg bruger XP

Skal man så ud og købe,eller hvad?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 13:46

Ikke mig, så vidt jeg husker, så var meddelsen magen til din, dengang jeg satte en DVD i computeren efter at have formateret, det blev løst med K-Lite Full pakken, det er flere år siden, nu installerer jeg K-Lite med det samme og får ikke fejl når jeg vil afspille DVDer på min XP computer.
husk at afinstallere eventuelle andre codecs pakker før du installerer K-Lite, fra Tilføj og fjerne programmer, det kan for eksempel være DivX som de fleste har fået fat i på et tidspunkt, hvis ikke at den fulde codecs pakke blev installeret med det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 14:08

Deckoderne til XP findes længere nede på siden.....

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-05-09 16:24

Til o.v.n.

Nu har jeg hente K-Lite, og det ser ud til at virke godt, men der er lige et spørgsmål, når jeg åbner K-Lite, åbner den i et lille vindue, kan du sige hvor jeg ændre det ? og er der andre gode ting du kan komme med så vil jeg blive

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-05-09 16:26

Til o.v.n.
Og lige en ting til,kan/skal jeg opdater,og hvordan, som du sikkert kan se er jeg ikke en ørn til sådan noget

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 09-05-09 17:06

Citat
når jeg åbner K-Lite, åbner den i et lille vindue
den må du lige forklare lidt nærmere, K-Lite indeholder nogle små program stumper som kan omkode lyd og video filer, de arbejder i baggrunden og ikke på skærmen, når du afspiller en DVD for eksempel, så kan du måske se 2 ikoner nede ved uret, en ffmpeg video encoder og en ffmpeg lyd encoder, men det er ikke engang sikkert at du kan se dem, de arbejder i baggrunden.
Mit gæt er at du afspiller din DVD i MediaPlayer Classisc, den bliver standard afspiller hvis ikke du aktiv sætter Windows MediaPlayer til at afspille film.
Det bude du kunne ændre du ved klikke på Start og på Denne computer, højre klikke på dit DVD drev og vælge Egenskaber, under Automatisk afspilning sætte DVD til at åbne Windows MediaPlayer.
Jeg kan desværre ikke se eller finde ud af at ændre efter codecs pakken er indstalleret, så hvis ikke du får løst problemet, så vil jeg anbefale at afinstallere pakken igen, og læse mit gamle tip: http://www.kandu.dk/Tip16608.aspx den handler godt nok ikke lige om DVDer, men der er en beskrivelse af hvordan du vælger WindowsMediaPlayer som standard afspiller når du installerer codecs pakken, du har jo den pakke du lige har hentet, og når du har hentet fra Filhippo, så behøver du ikke opdatere, du har den nyeste allerede.
Så hvis det er MediaPlayer Classic du døjer med, så er mit råd at afinstallere K-Lite, og så læse hvor du skal sætte markeringer fra mit tip, når du geninstallerer, det burde kunne ændres efter installationen, men jeg kan ski ikke finde ud af hvor

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-05-09 23:19

Til o.v.n.

Først tak for din udredning, jeg tror ikke helt du fandt ud af hvad jeg mente, men det gør heller ikke så meget, mit problem er løst nu, det det drejer sig om var, når jeg trykker på K-Lite på skrivebord hvor der ligger en genvej, så åbne K-Lite kun i et lille vindue, men det har jeg fundet ud af nu, så problemet er løst, nu mangler jeg at udforske K-Lite for at finde ud af hvad det kan, men det ser godt ud syntes jeg, til det jeg skal bruge det til.

Hilsen Hans/Hvidovre

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 09-05-09 23:21

Tak for svaret o.v.n..
Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 23:34

Selv tak, jeg har aldrig haft en ikon på skrivebordet, til K-Lite så jeg ved faktisk ikke hvad den genvel åbner