/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Træpiller til stokerfyr
Fra : sredna2210
Vist : 790 gange
50 point
Dato : 06-04-03 19:42

Hej alle
min fatter har investeret i et stokerfyr og har prøvet at fyre med nogle store træpiller. (vi kalder dem elefantlort, men ved ikke rigtig hvad deres rigtige navn er)....ca 17cm høje og 9cm brede.

han vil gerne til at fyre med træpiller (de meget små), men har fundet ud af at de er en del dyrere end de store.
Hvor findes der billige træpiller????
Har også hørt at der skulle være bedre varmeenergi i de små....er det rigtig???? og kan det udligne prisen????

Hvis der er nogen der selv har stokerfyr vil jeg gerne vide hvad de fyrer med, og hvad deres erfaringer med forskellig typer bændsel er...
Hilsen
Anders

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 60 point
Dato : 06-04-03 20:24

jeg tror, du kan få dem ved OK til en relativt billig penge.. de kommer med dem ligesom de bringer olie ud. Ihvertfald gør statoil (se link) men de er sikkert dyrere end OK.
Christina

Statoil - erhverv-produkt-traepiller
Velkommen til Statoil i Danmark - Erhverv/Produkt/Træpiller
www.statoil.com/mar/svg01185.nsf/fs/erhverv-produkt-traepiller

#Pillefyret.dk
... Forside. Pillefyr. Træpiller. Priser. Foto ...
www.pillefyret.dk

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 06-04-03 20:32

Hej igen...
forløbig tak Christina..jeg tjekker stadig....
men lige engang til vil jeg nævne at jeg MEGET gerne vil høre fra folk der også har stokerfyr og høre om deres erfaringer.
Anders

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 20:38

Ok... det har mine svigerforældre og de skar deres varmeregning ned med mere end en trediedel!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 20:40

Min svigerinde og hendes kæreste har også, men det er svært at tænde op i og de skal fyre hver 3. time... så der er nok ret stor forskel. De bruger nu heller ikke piller, men træ.
Christina, der kun har en brændeovn og er glad for, at sommeren nærmer sig!

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 06-04-03 20:53

Jah du har nok ret Christina, der er nok temmelig stor forskel på stokerfyr.
Jeg får nok ikke så meget ud af at stille disse spørgsmål her, da det nok er op til producenten hvad der kan kommes i lige præcis vores fyr, for at få den ideelle energibesparelse.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu hvis det er ok med dig Christina.....
Hilsen
Anders, der også glæder sig til sommer så han kan få fri for lektier og kedelige timer.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 21:05

Jamen selvfølgelig er det da ok... det er jo dit spørgsmål!!!!
Åh ja... at holde lang spomeerferie fra studierne...suk... skal aflevere to opgaver 1 maj... skulle måske overveje at få begyndt...

Christina, der har hørt at halmfyr, der kan tage en bigballe, skulle være suveræne!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 21:05

den der spomeer ferie skulle altså have været en sommerferie...gad vide, hvad der liiige gik galt der????

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 06-04-03 22:00

Spomeerferie...det lyder da sejt man...."nå hvad skal du så lave i ferien?" ..."aarrhhh jeg skal bare spomee for vildt"

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 22:04

ha ha.. lol

Ja... der KAN komme noget godt ud af spasse ved tastaturet..!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 09-04-03 09:48

Hej....jahh....det er nok ikke så lige til...har belsuttet at vi prøver lidt af hvert og finder ud af hvad der er godt til lige præcis vores fyr......