/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kørende programmer
Fra : miss_viking2000
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 09-05-09 10:34

min gemal har nogen programmer der køre hele tidne på hans bærbar, nogen der kan fortælle hvad det er , og han evt kan gøre( skal siges han ligger og fisker ude på havet pt, så lidt svært selv at gøre noget), Wpc54gr, Bdmcon, Bdagent, Attptaxx, systray..... Hvad f...er det

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-05-09 10:43

Jeg har lige checket de nævnte filer på nettet, og så vidt jeg kan forstå, er det nogle, der skal køre i baggrunden. Det er noget med sikkerhed, adapter mm. Men prøv selv af søge filerne, så du ved selvsyn kan få et lille overblik over, hvad filerne gør.
MVH

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-09 11:09

Der er sikkert en masse programmer som starter sammen med Windows, prøv køre StartUp Lite:
http://www.malwarebytes.org/startuplite.php
det er et lille program som fortæller hvad der ikke er nødvendig at starte sammen med Windows, og kan deaktivere dem som er unødvendige, programmerne kan stadig bruges, men de skal startes ved at klikke på ikonen for programmet, disse selvstartende programmer har nogle unødvendige processer kørende som tager unødvendig af computerens kræfter.
I kan også bruge Process Explorer til at vise processer, i stedet for den indbyggede Jobliste, Process Explorer giver større overblik over hvad den kørende process er for en størrelse:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-05-09 11:10

Hvis hjan ligger og fisker på havet er det vel ikke så vigtigt hvad der kører på hans computer - eller hvad?

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 09-05-09 11:39

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 12:23

Selv tak, jeg håber i får styr på processerne