/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ubuntu og Windoze programmer
Fra : pedroso
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 09-05-09 09:36

Hejhej,

Jeg er meget tæt på at installere Ubuntu. Jeg har haft både Ubuntu og Suse før, så det vil ikke være noget problem, og jeg kender også en del til Linux.

Men - jeg har nogle ret vigtige programmer som jeg er nødt til at have. Så hvis nogle af jer kunne checke op på om det kan køre på Ubuntu vil det være super!

VSThost hedder det ene. (www.hermannseib.com). Vigtigst er at man kan få B4 fra Native Instruments til at virke. Her er det vigtigt for mig at nogen faktisk tester det, ikke bare læser noget fra nettet.

Office pakken er det andet. Dvs. Excel og Word. Udover det kan jeg fint bruge OpenOffice. Ja det er egentlig konen, som skal bruge det... Jeg er ret sikker på at man bare kan køre det i en windows session, men vil bare lige høre om der er nogle begrænsninger.

Sidst men ikke mindst: Kan man få et Logitech webkamera til at køre? Det kunne man ikke sidst, og det var primært derfor at jeg gik tilbage til XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 09:45

Ubuntu giver IKKE færre problemer end Windows - man hører bare ikke om dem

Nå - det skulle jeg nok ikke have sagt....

Men det må være som at køre Mercedes sat sammen af reservedele - det meste virker bare det er "skruet" rigtigt sammen.....

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-09 09:52

tja - hvis det er for musikken skyld - så i Linuverden er der noget der hedder www.ardour.org som er magen til Cubase og kan håndtere det samme plugins som cubase. det vil VST filer osv.

@Refi
Tja hvis man kun leder efter windows fejl - så bliver man jo aldrig færdig.
Det er 2vderdener hvor det ligger i hvert sit forum.
I MS bruger vælger jo abare at betale for noget som vi andre henter frit og bruger.

Jeg har ikke siden 6.04 ikke haft problemer med webcams!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 10:14

Citat
Det er 2vderdener hvor det ligger i hvert sit forum.

Det er jeg såmænd ikke i tvivl om

Sådan er det jo med alt her i livet. - Det mest udbredte vil ALTID være det mest sårbare

"Forbrydere" søger derhen hvor der er mest at "stjæle"

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 13-05-09 22:08

Tak for svaret peque. 1 ud af tre må jeg så leve med