/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Forklar mig venligst
Fra : PeterTheisen
Vist : 597 gange
20 point
Dato : 09-05-09 08:33

Dette indlæg er vendt til de højreorienterede vælgere, der tror på skattelettelser og deregulering.

1. Teorien siger, at jo lavere skattetryk og jo lavere offentlige udgifter et land har, jo bedre er konkurrenceevnen. Hvordan kan det så være, at de stater i USA, der har den bedste konkurrenceevne, er de stater, der har de højeste skattetryk og højeste offentlige udgifter?
Link: http://www.nemw.org/fundsrank.htm

2. Teorien siger, at det er de frie udfoldelsesmuligheder, og dermed initiativ, som er drivkraften bag vækst og rigdom. Hvordan kan det så være, at i de perioder, hvor man har dereguleret, er der flere banker, der er krakket, end når man har reguleret?
Link: http://www.flickr.com/photos/37895767@N02/3512754331/sizes/o/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 08:57

Citat
Forklar mig venligst

Som man siger...

ETT er teori noget andet er PRAKSIS

Teoretisk burde alle "spørgejørgener" også blive klogere end alle andre - men det gør de tilsyneladende IKKE...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-09 08:59

Citat
Teoretisk burde alle "spørgejørgener" også blive klogere end alle andre - men det gør de tilsyneladende IKKE...

Thi-ver-tifald-ik PT

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-09 09:18

1. Spørg selv de dumme amerikanere, hvor alle de smækrige i Californien ikke betaler een cent i skat selvom staten er helt på røven.

2. Bad link.......

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 30 point
Dato : 09-05-09 09:21

Jeg tror de fleste nu efter både finanskrise, men også de store skandaler i USA er enige om at ureguleret liberalisme ikke vil skabe velstand. Minimalstaten er med andre ord død. Det indså selv Fogh til sidst :)

Årsagen er primært at markedet ikke er i stand til at regulere sig selv. Ikke forstået på den måde at det ikke skaber velstand. Men på den måde at tingene for let kommer ud af kontrol.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-05-09 11:09

Måske kunne Peter Theisen forklare hvorfor han vedholdende fremkommer med den ene påstand efter den anden og spammer med en uendelig mængde af sære spørgsmål (som han selv kun deltager meget minimalt i).

Peter Theisen =

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-05-09 12:27

Citat
Måske kunne Peter Theisen forklare hvorfor han vedholdende fremkommer med den ene påstand efter den anden og spammer med en uendelig mængde af sære spørgsmål (som han selv kun deltager meget minimalt i).
For derefter at skrive; Tak for svaret Vagnr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-09 12:44

Bag "Peter Thiesen" gemmer sig vel enten en folkevalgt politiker der ikke vil debattere yderligere, eller en der bare vil have lidt lektiehjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:51

Citat
Bag "Peter Thiesen"

Der er ikke noget - han står BAGEST

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-05-09 16:30

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 09-05-09 22:46

Selv tak. Selvom det nok ikke rigtigt var et spørgsmål - vel ?