/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Systemgendannelse
Fra : gwh
Vist : 2220 gange
100 point
Dato : 08-05-09 19:15

Hej Så er jeg på banen igen, med et spørgsmål til alle jer pc kyndige, godt i er her
Jeg vil gerne systemgendanne, da jeg har lavet nogel ændringer, som jeg gerne vil have væk igen, ikke noget farligt, men min bærbar xp pc. vil ikke gendanne. den skriver : Gendannelse blev ikke fuldført, Pc. kan ikke gendanne til " min valgte dato " selvom at jeg har et gendannelse punkt, jeg har prøvet med andre datoer, men nej den vil bare ikke. Kan jeg på et tidspunkt have slettet / ændret på noget , uden jeg ved det , siden den ikke vil ?
Hvis i har forslag så skær det ud i pap så jeg kan finde ud af det.
Tak.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-09 19:35

Da min computer ikke ville systemgendanne, var det fordi der var noget virus-skidt i den.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-05-09 19:41

gwh

Hvilket styresystem kører du med?

Mvh

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 08-05-09 19:48

I Windows XP har jeg oplevet at den ikke kan systemgendanne pga. jeg efter sidste systemgendannelse havde foretaget mange ændringer i min computer. Måske er det samme problem du har?

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 08-05-09 19:55

Citat
Da min computer ikke ville systemgendanne, var det fordi der var noget virus-skidt i den.
Så vil jeg prøve at køre en komplet scanning, men der var ingen ting i sidste uge.
Det skal lige siges at jeg mangler virtuel hukommelse i pc. så jeg bliver nogen gange smidt af, men jeg er ved at købe mere ram.

Citat
Hvilket styresystem kører du med?

Mon det er dette du efterlyser ?: Windows XP personal service pak 3
Ellers må du lige skrive hvor jeg kan se det.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 08-05-09 20:01

Citat
I Windows XP har jeg oplevet at den ikke kan systemgendanne pga. jeg efter sidste systemgendannelse havde foretaget mange ændringer i min computer. Måske er det samme problem du har?

Det kan det da godt være, men du vel ikke en kur for det ? eller har du stadig problemet ?
Ellers må du bare hænge på her, måske er vi heldige at nogen kan hjælpe.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 08-05-09 21:00

Efter hvad jeg husker, så løser problemet sig selv efter et stykke tid, dvs. at du så kan oprette et nyt systemgendannelsestidspunkt.
Men du bør også tage advarslen fra dova alvorligt, prøv at køre en fuld antivirus skanning, en skanning som samtidig rydder op i din registreringsdatabase, den har jeg meget god tillig + gavn af: http://onecare.live.com/site/da-dk/

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-05-09 21:00

Ja, det var det jeg mente -
altså dit syresystem er Windows XP /sp3.

Så vil jeg spørge dig, om du kan huslke om du tidligere har hentet en opdatering, der hedder:
WINDOWS GENUINE ADVANTAGE VALIDATION (KB 892130) ?

Det kan du se i Kontrolpanelet / Tilføj/fjern.

Hvis du nemlig har det, kan du ikke systemgendanne til en dato, der ligger førdenne opdaterings-dato, fordi den nævnte opdatering ikke kan fjernes.

mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-05-09 21:01

Jeg mente ikke dit syresystem men styresystem - sorry

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 21:19

Det kan godt hænge sammen med dine RAM eller mangel på samme, computeren tærer hård på dem mens der gendannes, vent til du får opgraderet og forsøg så igen at systemgendanne

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 08-05-09 21:38

Maxhankat: Hvis det er mig du stiler dit spørgsmål til, så har jeg forsøgt at installere WINDOWS GENUINE ADVANTAGE VALIDATION (KB 892130), men min computer vilikke installere den.
Jeg har tidligere oplevet fejl ved opdateringer, jeg tror det løser sig med tiden. Tager ikke små fejl alvorligt, men skanner dog dagligt min for unoder med bl.a. dette online program: http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/security-lab/tools-and-services/online-scanner/index.html
Dette online program fra F-Secure finder hyppigt Spyware som naturligvis er uønsket hos mig

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-05-09 23:29

Næh Botnatten, det var nu gwh, jeg spurgte om opdateringen til WINDOWS GENUINE ADVANTAGE VALIDATION (KB 892130), men det er da godt nok underligt, at du ikke kunne installere den opdatering. Det er en opdatering, som Microsoft "tilbyder", så firmaet derefter kan kontrollere din Pc, for at tjekke om dine Microsoft-programmer evt. er ægte.

Opdateringen kan som sagt ike fjernes igen, og derfor kan man ikke systemgendanne til en dato, der ligge før den opdater
Så derfor spørger jeg, om gwh har hentet den opdatering, da det så kan være grunden til, at han ikke kan systemgemdanne, hvis han vælger en dato, der ligge før.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-05-09 23:33

Næh Botnatten, det var nu gwh, jeg spurgte om opdateringen til WINDOWS GENUINE ADVANTAGE VALIDATION (KB 892130), men det er da godt nok underligt, at du ikke kunne installere den opdatering. Det er en opdatering, som Microsoft "tilbyder", så firmaet derefter kan kontrollere din Pc, for at tjekke om dine Microsoft-programmer evt. er ægte. ELLER UÆGTE!!!!

Opdateringen kan som sagt ike fjernes igen, og derfor kan man ikke systemgendanne til en dato, der ligge før den opdater
Så derfor spørger jeg, om gwh har hentet den opdatering, da det så kan være grunden til, at han ikke kan systemgemdanne, hvis han vælger en dato, der ligge før.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 09-05-09 00:01

Citat
Men du bør også tage advarslen fra dova alvorligt, prøv at køre en fuld antivirus skanning, en skanning som samtidig rydder op i din registreringsdatabase, den har jeg meget god tillig + gavn af: http://onecare.live.com/site/da-dk/

Det har jeg lige brugt nogle timer på, ingen særlige fejl, lidt sletning af reg.data, men ingen virus eller spy.
Citat
Så vil jeg spørge dig, om du kan huske om du tidligere har hentet en opdatering, der hedder:
WINDOWS GENUINE ADVANTAGE VALIDATION (KB 892130) ?

Nej, den er ikke at se på tilføj/fjern.
Citat
Det er en opdatering, som Microsoft "tilbyder", så firmaet derefter kan kontrollere din Pc, for at tjekke om dine Microsoft-programmer evt. er ægte.

Jeg har ikke hentet noget selv, såvit jeg ved, (men der kommer jo opdateringer hele tiden, jeg kan godt forstå at man løber tør for ram )men jeg har da for ikke så længe siden fået en blå stjerne ikon, jeg ikke kan få væk, den siger "få en ægte office" for den har jeg som kopi, da den ægte en gang forsvandt fra mig, og jeg kunne ikke finde den igen, ( og det var ikke sådan en der udløber, havde den i flere år.)
Citat
Det kan godt hænge sammen med dine RAM eller mangel på samme, computeren tærer hård på dem mens der gendannes, vent til du får opgraderet og forsøg så igen at systemgendanne

Ok, det vil jeg prøve, i næste uge får jeg købt mere ram.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 09-05-09 00:24

Har du prøvet at gendanne efter opstart i "Fejlsikker tilstand" (Tryk F8 gentagne gange under opstart).
Det har været løsningen for mig, når det har været svært at gendanne.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 09-05-09 00:41

Citat
at han ikke kan systemgemdanne, hvis han vælger en dato, der ligge før.

Hej jeg har lige skiftet mit Hane ikon, ud med Musen, den er mere "pige agtig" så jeg vil lige presenterer mig , godaften gwh er selvfølgelig en pige, med mange pc. spørgsmål, og i kan tro ,at jeg er meget glad for jeres hjælp
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 00:59

En muse frøken kan hanen ikke være en høne med forvokset kam

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-05-09 08:13

Hør nu her gwh-pige.

Du skriver:

Citat
men jeg har da for ikke så længe siden fået en blå stjerne ikon, jeg ikke kan få væk, den siger "få en ægte office" for den har jeg som kopi, da den ægte en gang forsvandt fra mig, og jeg kunne ikke finde den igen, ( og det var ikke sådan en der udløber, havde den i flere år.)

Når dette er tilfældet, kan du være stensikker på, at du har hentet en opdatering, hvor denne Microfts "kontrol" til konstatering, om et af dine programmer skulle være uægte eler ej.
Selvom den ikke findes i Tilføj/fjern, så vises den i alle tilfælde i Microsof Update på Opdateringslisten. Sp hvis du gider have ulejligheden med at gå i opdateringsprogrammet og vente til det er færdigt med at søge efter nye opdateringer (der er ingen p.t.) så kan du derefter åbne og gennemse opdateringslisten og finder den der.
Helt korrekt hedder den: "Office Genuine Advantage Notification". Der ser du så datoen for opdateringen og véd dermed, at du ikke kan systemgendanne til en dato før denne.
Jeg fik den selv installeret den 31.jan.09.
Mvh joan
(alias maxhankat)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-09 09:00

Næeh, så god er systemgendannelse altså heller ikke.

Mange tager sig en væg-væg flipper når man foreslår en geninstallation af das ganze schweinerei, men tit er det den eneste måde at få den op på dupperne.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-05-09 09:25

Har du prøvet at sætte flueben i vis opdateringer i kontrolpanel, tilføj/fjern programmer

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 10-05-09 12:29

Præcis EiHaBr.

Ellers kan gwh jo ikke se, at hun f.eks. tidligere HAR hentet den opdatering med:
Windows Genuine Advantage Notification,
som i øvrigt har et et andet "følgenummer" end det, jeg tidligere opgav nemlig: KB905473

Har du fundet ud af noget gwh?????????????????????
mvh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-05-09 21:39

Citat
Har du prøvet at sætte flueben i vis opdateringer i kontrolpanel, tilføj/fjern programmer
Tak
Citat
EiHaBr
det hjalp.
Citat
Har du fundet ud af noget gwh?????????????????????
Jeg har kun en ny der hedder GENUINE ADUANTAGE VALIDATION KB 892130 den er kommet d. 9/4- 09
ellers der der den der NOTIFICATION KB 905474 men den er gammel fra 07. og der står ikke OFFICE ved den og den blå stjerne har jeg fået for ca. 1 md. siden.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-05-09 21:53

Citat
Mvh joan
(alias maxhankat)
Jeg havde aldrig gætte at der var en pige bag en maxhankat, hvorfor mon alle KOMMENTAR FRA ikonene er BLÅ ? pigernes kunne da gort være RØDE og drengenes BLÅ så ved vi hvad køn vi sammen med og om vi skal skrive han eller hun, når vi skriver til hinanden.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 10-05-09 23:59

Citat
hvorfor mon alle KOMMENTAR FRA ikonene er BLÅ ? pigernes kunne da gort være RØDE og drengenes BLÅ så ved vi hvad køn vi sammen med og om vi skal skrive han eller hun, når vi skriver til hinanden.

gwh: Det kan jo være, at nogle af Kandu'erne gerne vil være så anonyme som muligt, og dertil bruger de så "kønsløsheden" som en ekstra dimension - ikk'?

Du siger:

Citat
Jeg har kun en ny der hedder GENUINE ADUANTAGE VALIDATION KB 892130 den er kommet d. 9/4- 09 ellers der der den der NOTIFICATION KB 905474 men den er gammel fra 07. og der står ikke OFFICE ved den og den blå stjerne har jeg fået for ca. 1 md. siden.
Mvh. gwh.

Ja, og den der hedder KB892130 er så en opdatering til den tidligere, som Microsoft så senere har fundet på som en ekstra løftet pegefinger, som den bruger, når den "opdager", at du har en uægte Office. Og som du skriver, er den opdatering fra d. 19.04.09, og derfor kan du ikke systemgendanne længere tilbage end til den dato.

Mit underlige alias, fik jeg af min mor, da jeg for mange år siden kom hjem og var beskidt, så kaldte hun mig Max og sagde, at jeg var sort, somskorstensfejerens sorte kat, som var en hankat.

God nat
mvh joan

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-05-09 00:11

Citat
opdatering fra d. 19.04.09, og derfor kan du ikke systemgendanne længere tilbage end til den dato.
Ok, men jeg vil jo gendanne fra den fra d. 5 maj og det kan jeg ikke og det burde jeg kunne ikke ? eller misforstår jeg det.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-05-09 08:20

Hvis du er sikker på, at du ikke har hentet en opdatering(der ikke kan slettes) efter den 5. maj, så skulle det jo kunne lade sig gøre, men jeg kan ikke sige dig, hvad grunden er.

Men vent nu og se, om der ikke kommer nogle velkvalificerede råd her på tråden.

Ellers kan du jo også lægge dit problem ind hos www.Malwareheck.dk og se, om du kan få hjælp der.
Held og lykke
mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-05-09 08:22

Undskyld, det hedder www.MalwareCheck.dk

mvh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-05-09 20:38

ok , tak maxhankat
mvh.gwh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 01:05

Måske MS lægger spærringer ind på ikke-validerbare puttere (dem der får blå stjerner), så I IKKE kan systemgendanne noget som helst? Sig bare, at jeg er paranoid, men MS kan vel gøre hvad som helst, for at få folket (os) til at bruge lovlige programmer - hvad vi fleste vel også gør

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-09 01:52

Uanset lovlige/ulovlige programmer er det som jeg før nævnte ikke altid at systemgendannelsen er optimal.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-05-09 08:36

Min computer er den ægte vare med det styreprogram (Win XP home), der var installeret, da jeg købte den.

Med fare for at blive udstødt fra Kandu som en person med total mangel på moral, indrømmer jeg,
at da en af mine bekendte syntes, jeg skulle låne hans Cd-rom med Office og hvad dertil hører, syntes jeg, det var så venligt af ham og tog imod tilbudet uden at tænke nærmere over det - det var der jo så mange der gjorde . . . (That's what friends are for).
Men jeg kan godt se, at det er synd for Microsoft, at man således snyder firmaet for en masse penge

Nå, det jeg ville sige var, at man godt opdatere, selv om man har en uægte Office Inst.
MEN kun tilbage til den dato, hvor man hentede en opdatering med Microfts VOGTER: GENUINE ADVANTAGE NOTIFICATION!!!
Mvh fra en ängerfuld kat.
P.S.Lad den der er ren kaste den første sten!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 10:34

Ok da - og gu er det synd for Microsoft . Men et var bare en tanke, der slog mig, at MS kunne være så snedige, ik?

Citat
P.S.Lad den der er ren kaste den første sten!
Jeg har altså lige tage en ordentlig brusetur .

Mange hilsner

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-05-09 13:22

heller22

Tak tak heller for din moralske støtte (eller skulle jeg ha' skrevet u moralske?

mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 14:42

Det var altså støtte i al venskabelighed. For når man "bruser sig", er det jo kun det ydre, der rengøres

MKH

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 15:11

Citat
Det skal lige siges at jeg mangler virtuel hukommelse i pc. så jeg bliver nogen gange smidt af, men jeg er ved at købe mere ram

Så vidt jeg ved, er den virtuelle hukommelse og den fysiske hukommelse (RAM) to forskellige størrelser. Den virtuelle genereres af Windows på harddisken, hvorimod rammene er hvad du har i din putter . Tjæk Virtuel Hukommelse: Klik på Kontrolpanel / System / Avanceret /Ydeevne / Instillinger / Avanceret / se Virtuel Hukommelse (på min pc står der 1440 MB) Klik eventuelt på Skift, se Brugerdifineret Størrelse (på min pc: Ved opstart 1440 MB, Maksimal 2880 MB). Klik OK hvis du ændrer, eller annuller og smut så ud af hele halløjet. Puha - det var djøjt .

MKH

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-05-09 16:17

heller22

Citat
Det var altså støtte i al venskabelighed

Præcis i den ånd optog jeg det - hva' ellers?

Ha' en god aften.

mvh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 13-05-09 00:43

Citat
Tjæk Virtuel Hukommelse: Klik på Kontrolpanel / System / Avanceret /Ydeevne / Instillinger / Avanceret / se Virtuel Hukommelse (på min pc står der 1440 MB) Klik eventuelt på Skift, se Brugerdifineret Størrelse (på min pc: Ved opstart 1440 MB, Maksimal 2880 MB). Klik OK hvis du ændrer, eller annuller og smut så ud af hele halløjet. Puha - det var djøjt .

Hejsa jeg har før fået det råd at sætte begge to til 500 MB ( kan ikke huske hvad de stod på inden )
Der står så nu : Tilgængelig plads 6836 MB, Bruger def. størrelse 1440 MB. Max størrelse 2880MB.
Samlet størrelse på sidefil MINIMALT 2 MB. ANBEFALET 369 MB. Aktuel tildeling 1440.
Så er spørgsmålet om det er alt for meget , jeg har sat den til nu ??
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 01:07

Jamen for hulen da.
Citat
Tilgængelig plads 6836 MB
betyder at du kun har 6,836 GB plads på din harddisk til rådighed. Måske det er der, problemet ligger. Bortset fra at jeg ikke ved, hvor meget diskplads en systemgendannelse kræver .

Med natlig hilsen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 01:25

Jeg smutter i kanen nu . Vi ses måskei morgen.
Natter .

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 13-05-09 12:41

Citat
betyder at du kun har 6,836 GB plads på din harddisk til rådighed. Måske det er der, problemet ligger.

OG hvad gør jeg så ved det problem? Hvordan får jeg renset ud / op på DREV C jeg har lige kørt en discoprydning, det gav ikke meget.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 12:53

Kære gwh.
For det første ved jeg ikke, om det, at du ikke har så meget plads på harddisken, er problemet med systemgendannelsen . Men du må da have en hel masse billeder, dokumenter mm, som du kan smide over på en dvd/cd-skive eller en memory-stick. Og tjæk om du har overflødige programmer, som du evt. kan undvære. Ellers ved jeg skutte lige, hvad du ka gøre

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 13:18

[DOC] Hovedrengøring og hurtigere PCFiltype: Microsoft Word - Vis som HTML
Papirkurven og Systemgendannelse.

Prøv at søg: Systemgendannelse plads harddisk
på nettet. Så vil du finde det øverste link (altså det med Hovedrengøring mm).
Der kommer så et dokument med en hulens masse om oprydning o.s.v. Tjæk it out

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-09 13:25

Heller22 du forvirrer spørgeren mere end du hjælper det er nemt at se efter hvor meget plads der er på C drevet (men det er slet ikke det der bliver oplyst af gwh) åben Denne computer, klik en gang på drev C og læs ovre til venstre under Lokal disk, der står Filsystem NTFS og der under står der hvor stor drevet er og hvor meget fri plads der er på drevet.
Jeg vil så lige gentage at gwh ikke får gavn af at udvide den virtuelle hukommelse mere end 2xgange størrelsen på de installerede RAM, i det her tilfælde er 256 MB og det giver en optimal virtuel hukommelse på cirka 500 MB, gerne som både max. og min. når gwh får sat flere RAM i sin computer, så kan den virtuelle hukommelse udvides til 2 x størrelsen på RAM.
Men det er da rigtig at en systemgendannelse kræver lidt plads på harddisken + noget at gøre godt med til selve processen = flere RAM måske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-09 13:27

Gwh har du flere drev på computeren ? Så flyt nogle billeder, musik, videoer og dokumenter over på et andet drev, det giver plads på C drevet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 13:57

o.v.n.
På min pc passer "Tilgængelig plads" præcis med "Ledig plads". Prøv at tjæk på din egen! Og den virtuelle hukommelse må ikke være for lille! Min pc har kun 1 GB ram, men kører ski fint med den v.h., som jeg anbefaler. Og undskyld mig, men jeg har da også lige anbefalet gwh at flytte ting og sager, ik? .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-09 14:24

Jo du har anbefalet at flytte ting og sager, jeg siger jo heller ikke at du ikke hjælper, men at du forvirrer en masse samtidig med.
Du har foreksempel foreslået at udvide den virtuelle hukommelse, langt ud over 2 x RAM
På min XP computer er der 13,4 GB ledig plads ud af 25 GB total på drev C, det er oplyst under Denne computer ved at klikke 1 gang (markere) på drev C og se i menuen ovre til venstre

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 16:16

Undskyld til gwh, fordi o.v.n. og jeg skændes lidt :-c. Men o.v.n. jeg ved altså godt, hvordan jeg ser, hvor meget plads, der er på en pc. Og jeg ved ikke, om det er dig eller mig, der er forvirret mht. den virt. huk. For min pc har det ski fint med de 1440 MB. Men lad nu det ligge, ok?

Jeg opdagede bare, da gwh checkede den virtuelle huk., at hun kun havde ca. 7 GB tilbage på sin pc. (gwh - sæt du bare den virt. huk. til det, som o.v.n. anbefaler. Så blir han så ). Derfor fik jeg den tanke, at der måske var for lidt plads på harddisken til at køre en systemgendannelse, selv om jeg ikke ved, hvor meget en sådan gendannelse kræver af plads. Jeg har nu læst lid om dette. Og systemgendannelse kan kræve en hel del plads, alt efter hvor mange programmer mm., der skal "arbejdes" med under gendannelsen.

Citat
Jeg vil gerne systemgendanne, da jeg har lavet nogel ændringer
Dette er gwh´s egentlige spørgsmål, og det er netop det, jeg prøver at spore mig ind på, om det kan gøres, hvis der fx ikke er nok plads på gwh´s harddisk .

Kære gwh. Jeg håber dæleme, at du tilgiver dette intermezzo .

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-05-09 18:14

Altså hør nu lige!!!
Jeg har en gammel Acer TravelMate bærbar med Wind.XP/Sp.3 og har uden vanskeligheder systemgendannet på et tidspunkt, da der kun var 5.90 GB på min HD.
Og den virt. huk. lavede heller ingen ballade.

Så det kan da ikke være årsag til, at du ikke kan syst.gend.gwh.

Mvh
joan

P.S.: heller22 Der skal da være plads til lidt lidt meningsudvekslinger her i Kandu, så spar bare på tårerne og undskyldningerne

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:22

Hej Joan.
Du er sgu sød. Tak for trøsten .

Og mon ikke gwh bliver nødt til tage den hårde vej - formatering mm.?

MVH
Chris

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-05-09 19:39

Citat
Og mon ikke gwh bliver nødt til tage den hårde vej - formatering mm.?

Joe, heller22 det kan da godt være, men det kommer jo så an på, omgwh har fået et recover-program med i købet af sin Pc i form af en Cd eller DVD med Wind.Xp. - det er jo desværre ingen selvfølge.

gwh: Har du lavet en rigtig oprydning på din Pc. så som at scandiske og defragmenetere
dit C-drev?
Eller har du forsøgt at køre med "CCleaner" den kan hentes her: http://www.ccleaner.com/

Det er da altid et forsøg værd, inden du går i gang med recover.

Held og lykke!
Mvh

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 13-05-09 19:44

Hej igen

Mht. systemgendannelse, så kan I blive klogere på dette ved at læse hvad der står her: http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

heller22
Gider du lige komme her og tørre op efter dig under min computerskærm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 20:15

Hi Botnatten - Har du ik selv et badehåndklæde .

Og Joan - Nå o.v.n. ser, at du anbefaler Ccleaner, så tuder han. For han er vildt modstander af det program. Derfor har jeg ikke turdet anbefale det til gwh, selv om jeg bruger det hver dag, inden jeg slukker min putter. Første gang jeg brugte Ccleaner, blev der fjernet ca. 1,5 GB "skrammel", eksl. papirkurven, der var tømt inden. Så jeg synes, det er rætti godt .

Og selvfølgelig har gwh da lavet en recovery-disk

MVH
Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-09 00:58

Citat
Nå o.v.n. ser, at du anbefaler Ccleaner, så tuder han
næh det gør han først hvis han selv bruger programmet, CrapCleaner er et af de mest brugte oprydnings programmer, og rigtig mange bruger det regelmæssig, at jeg har dårlige erfaringer er en hel anden sag.
Og lad os nu fremover forsøge at hjælpe gwh til en systemgendannelse, mit første indlæg, var om der måske var for lidt RAM i computeren til at køre en gendannelse, jeg ved det ikke, men der sker en hel masse når en gendannelse kører.
Jeg har ikke andre ideer og smutter lige så stille ud af spørgsmålet igen, jeg synes nu ikke jeg har skændtes med nogen, der er vel plads til lidt uenighed
fjerner vingen ved Ja tak send mig en mail, og blander mig i andre spørgsmål i stedet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-05-09 01:21

Dette er ikke for at forvirre mere end højst nødvendigt. Men jeg vender lige tilbage til den virtuelle hukommelse. Her er, hvad jeg lige har fundet. Se punkt 2.
http://www.toflo.dk/art.asp?artikel_id=32

God nat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-09 01:42

Fra linket som heller22 har fundet, om størrelsen på sidefilen/swapfilen/virtuel hukommelse
Citat
Brug en værdi som er ca. 2-2,5 gange den mænge RAM du har installeret i computeren
gwh har 256 MB som skal ganges med 2-2,5

jeg havde glemt at fjerne fluebenet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-09 01:47

Jeg rullede lige alle indlæg igennem, helt blandt de første kommentarer, blev der nævnt spyware eller virus som årsag til ikke at kunne systemgendanne, har du forsøgt gwh: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=135639#1549537
de er eksperter derinde, og det koster gratis

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-05-09 02:20

Hey igen o.v.n.
Selvfølgelig har vi ikke skændes. Det kunne aldrig falde mig ind, og det ved du da godt. Og så lige et spørgsmål, helt ved siden af emnet (Joan siger, at det er i orden med meningsudvekslinger her på siden). Er det sædvanligt, når en bruger skriver sådan: FRA 3773: "heller22? Du burde høvles ud for at fabrikere ligegyldigt lal og pointrytteri!" Og nu har 3773 blacklistet mig. Har du samme mening om mine indlæg? .

Med venlig hilsen og god nat.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-09 02:30

Citat
Har du samme mening om mine indlæg?
nej det er ikke min menig alle har ret til at komme med deres erfaring og hjælp, hvis en spørger ikke synes om en bruger, så er det spørgerens ret at sætte vedkommende udenfor, at en enkelt Kandu bruger ikke synes om dig, det skal du ikke tage så tungt, du har mulighed for at skrive, både i mine spørgsmål og de fleste andres også, sov godt

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 14-05-09 09:40

Håber du har sovet godt heller22 - og at alle andre oss' har sovet godt!

[B]HELLER22:[/B] Jeg tror ikke der er nogen i Kandu der kommer med "laller" for at hjælpe andre, selv om de råd der gives, af og til kan virke lidt komplicerede. Alle vil jo gerne hjælpe spørgeren og forsøger efter bedste evne at komme med råd. Så sker det af og til, at man liiiige irriterer en eller anden med et indlæg, og det er synd for den der bliver irriteret, men så gælder det om at vise overbærenhed med den irriterede, han/hun kan jo have en dårlig dag eller lignende, og det er jo synd for vedkommende.
Tænk, er du blevet sortlistet af nogen???!! - det må være af én, der har--->
Hav nu en god dag og lad alle gode initiativer blomstrer uanset kvaliteten af dem, thi en klog mand sagde engang:
"Jeg vil bekæmpe dine meninger men dø for din ret til at fremføre dem!"
Tak for lån af din tråd gwh! håber du snart får løst dit problem.
Men prøv nu at lægge det ind i www.MalwareCheck.dk også.
mvh
joan

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-05-09 11:59

Kære Joan og o.v.n.

I skal have 10000 tak for Jeres opbakning. Nu har jeg det kanon godt igen .

Og jo, jeg har sovet skønt .

Citat
Tak for lån af din tråd gwh! håber du snart får løst dit problem.
Også fra mig .

Mvh fra Chris

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 16-05-09 09:33

Hej Så er jeg her igen , der har været en del famillie mæssige ting , så jeg har ikke haft tid, at svare jer , jeg har dog fulgt med og meget at det i foreslår har været / er blevet prøvet men desværre uden efekt, jeg har fået mere ram, men kan stadig ikke systemgendanne og så må det vel være fordi, at mit C drev erfyldt.
Jeg takker jer alle sammen for jeres venlighed og hjælp og SELVFØLGELIG skal der også være plads til uenighed, når bare i forbliver gode venner og det gør i jo også , derfor skal o.v.n og heller22 begge have point.
Mvh. gwh.

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 16-05-09 11:11

Tak for svaret o.v.n..
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-09 11:40

Selv tak, synd det ikke lykkedes, der ellers forslag nok at vælge imellem