/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Hvilker økonomisystem skal vi
Fra : jakiil
Vist : 1320 gange
40 point
Dato : 08-05-09 14:25

Hej

Vi har en mindre kloakservice virksomhed som vi startede op sidste år.

PT. kører vi Ø90 online til bogføring, også har jeg selv sat faktura, rykker m.m. op i access og word.

Nu overvejer vi ar skifte økonomisystem.

Vi har ca. 200 registrerede kunde pt. (det bliver flere) og udskriver ca. 1000 fakturaer om året. Har vel ca. 2000 bilag i alt. Vi arbejder også for det offentlige og skal derfor bruge ean-fakturaer.

Er der nogle der kender nogle gode, ikke for dyre, effektive og stabile økonomisystemer de vil anbefale?

Vi vil jo gerne have det hele kørt over i et system, for bl.a. at lette overvågningen af betalingerne.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-09 14:39

Jeg ville klart vælge - "Microsoft Navision C5"

Da dette :
- ikke koster en bondegård
- det er til at få kurser i
- man kan få de moduler der passer til ens behov.
- der skal ikke skiftes system, blot fordi man får flere kunder
- man kan direkte ansætte folk der kender programmet i forvejen
- man kan tage en kopi /back up og laver årsafslutninger uden problemer.

vh Ben

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-05-09 17:50

Har selv kørt med C4 og nu senere Navision C5 light, fler bruger system, da jeg bruge det til firma og foreningsregnskab. Faktura til det offentlige kan du lave gratis på internettet på www.virk.dk

De gratis indscanningsbureauer manm bruger nu stopper her til efteråret.

hawaii7

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 08-05-09 19:03

Jeg bruger virk.dk lige nu men det ville jo være rart at slippe for at indtaste samme oplysninger to gange forst i eget system også på virk.dk.

C5 light er vist ikke stor nok for os, men jeg vil da overveje C5. C5 skriver vist at man kan lave ean-faktura direkte i systemet efter hvad jeg forstår.

LAder tråden være åben lidt endnu.

Accepteret svar
Fra : lennarts.dk

Modtaget 40 point
Dato : 09-05-09 07:58

Jeg har brugt SummaSummarum i flere år og er meget godt tilfreds med det.

www.summarum.dk

Meget billigere en C5 og MEGETlettere at bruge.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 11-05-09 10:32

Kan varmt anbefale SummaSummarum, har brugt det i ca. et år og det fungerer fint

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 11-05-09 10:46

Kan man lave elektronisk fakturering til det offentlige (ean) i SummaSummarum?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-05-09 11:17

Dit sidste spørgsmål er nej.

Hvad forventer du yderligere af svar, siden du ikke afslutter dit spørgsmål?

hawaii7

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 11-05-09 11:26

Jeg forventer at der findes andre systemer en de to nævnte...

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 11-05-09 11:34

Jo SummaSummarum kan lave fakturaer til det offentlige. Du skal tilkøbe et EFB modul til kr. 500,- ex. moms.

Fra Summarums.dk hjemmeside:

Hvordan håndteres OIOXML-fakturaer til det offentlige?

Problem:
Pr. 1.2.2005 skal alle offentlige virksomheder modtage fakturaer i elektronisk form. Fakturaerne skal desuden indeholde nogle ekstra oplysninger udover de krav, der er til almindelige fakturaer.

Svar:
For at kunne lave de ekstra felter, skal du have SummaSummarum Professionel eller Enterprise version 2.5 eller nyere. Du kan downloade den gratis på hjemmesiden, hvis du i forvejen har licens til version 2.
For at kunne generere en elektronisk faktura i OIOXML-format, kræves der et særskilt EFB-modul til SummaSummarum. Modulet koster kr. 500,- (pris pr. 1.1.2005). Modulet virker kun til SummaSummarum Professionel og Enterprise version 2 eller nyere.
Forsendelsen af den elektroniske faktura til den offentlig myndighed skal ske via en VANS-operatør. SummaSummarums EFB-modul har understøtter direkte flere VANS-operatører/-formidlere. Du skal oprettes som kunde hos en VANS-operatør/-formidler for at kunne ekspedere fakturaen.
Bemærk. Du kan frit vælge en anden VANS-leverandør eller formidler end de direkte understøttede til at ekspedere filen med den elektroniske faktura, som SummaSummarums EFB-modul genererer.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-05-09 16:34

Hvis du ikke mener C5 er stort nok, kan du jo købe Dynamics NAV, det er storebroren til C5 og det er også til at gå til og finde kurser i + det kan tilrettes nøjtigt som du ønsker det, arbejder selv med Navision og det kan varmt anbefales, det dog noget dyrere end C5, men C5 kan utroligt mange ting også, så jeg tror ikke ud fra det du skriver at det ikke kan håndtere det du har brug for.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 11-05-09 16:47

C5 er stor nok men C5 light er ikke det er det jeg skriver

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-05-09 19:24

Der ikke nogen forskel på det, light er bare hvilke moduler du har købt fra start

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 13-05-09 19:04

Tak for svaret lennarts.dk.