/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad skal man kunne??
Fra : Tonganeseren
Vist : 1353 gange
300 point
Dato : 08-05-09 13:31

Skal man være våbenekspert for at kunne fungere som riffelinstruktør?? Jeg vil da genre give et tilbudm på svaret - ledsaget af kravene officielt set.

Man skal ikke vide noget specielt om våben, for at kunne blive instruktør. Man skal vejlede om sikkerhed på banen etc. . men der stilles ikke krav overhovedet om nogen specifik viden om de tekniske ting.

Jeg vil faktisk påstå, at selv svagt begavede kan bestå prøven, og jeg kender faktisk nogle instruktører, som ikke engang kan skille deres eget våben ad for sikkerhedstjek.

Men måske har du en anden mening om sagen.

Her er prøvekravene:

Riffelinstruktør - ALLE KURSER 1. HALVÅR ER FYLDT OP

Sted: Afholdes lokalt
Pris: Kr. 1.200,00

Booking: Ingen ledige pladser.
Ved tilmelding kommer du på venteliste.

Start: 28-02-2009
Slut: 26-04-2009

Indhold: Sikkerhed under skydning og skydearrangementer. Krav til riffelbaner. Love og bekendtgørelser. Instruktørrollen, motivation, instruktion, organisation og målsætning. Hvordan lærer man andre at ramme? Tilrettelæggelse af skydearrangementer. Skydelederens rolle samt diverse prøver. Kurset afsluttes med en teoretisk og en praktisk prøve, som begge skal bestås. Kurset giver kompetence til at overdrage, og få overdraget, riflede våben i undervisnings- og instruktionsøjemed.

Målgruppe: Medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Deltagerne skal være fyldt 18 år og have et solidt kendskab til riffelskydning i såvel teori som praksis. For teoridelens vedkommende skal man inden kurset have gennemgået teorihæftet “Jagtriflen” i en studiekreds, ledet af en af Jægerforbundet uddannet riffelinstruktør. (Teorihæftet udsendes, når vi har modtaget tilmeldingsblanketten). Endvidere skal man have skudt mindst sølv ved Jægerforbundets mærkeskydning, og man skal være i besiddelse af gyldigt jagttegn med riffeljagtpåtegning og riffeltilladelse.
Man skal ligeledes indstilles til uddannelse af regionen (ved anbefaling på tilmeldingsblanketten).

Studiekredse i forbindelse med riffelinstruktørkurset kan enten arrangeres lokalt (f.eks. i jagtforeningen) eller ved henvendelse til kredsens riffelkoordinator (eller skydekoordinator), der kan hjælpe med at etablere en studiekreds.

Pris: 1.200,- kr. inkl. teorihæfte.

Accepteret svar
Fra : centerpoint

Modtaget 310 point
Dato : 08-05-09 14:01

Til bb1

Undskyld jeg skraldgriner ad dig, bb1.
I den tråd vedr. Tonganeseren, stiller du et spørgsmål som kun Tonganeseren kan svare på.
Er du ikke klar over at du har blacklistet ham?? - Manden kan ikke svare!!!!
Du kunne ligeså godt ha' afkrævet et svar fra en døvstum - den døvstumme person ville heller ikke kunne svare.
Mit spørgsmål til dig bb1, er du dum eller hvad???

Til alle andre der vil vide, om Tonganeseren kan skyde med riffel.

Det garantere jeg jer for.
Tonganeseren og jeg, mødes ad og til på Tonganeserens dejlige jagt, hvor vi begge to sætter hinandens skyde-duelighed i stævne. Her bliver de skudt med forskellige våben - fra kal. 30.06 til kal. 222 Og jeg garanterer, at på 150 m. det uanset, om det er med 30.06'eren eller om det er med 222'veren, skyder Tonganeseren som regel hul i hul - godt nok med kikkertsigte.
Uden kikkertsigte - altså over korn og kærv, har jeg set Tonganeseren på 100 m. gjort det samme - altså hul i hul.

Tonganeseren, som jeg forøvrigt har inviteret på bukkejagt, er jeg 110% tryg ved, fordi jeg ved, at slipper han kuglen, så er bukken også død i knaldet.

Bb1, det klæder dig ikke at miskrediterer en så god en skytte.
Hvad med dig selv - du kan garanteret ikke ramme en muflon på 50 meter.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-05-09 16:27

- center, gør det ikke sværere for manden. Han aner ikke hvad en Muflon er...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-09 17:53

Citat
center, gør det ikke sværere for manden. Han aner ikke hvad en Muflon er...

Næ, og særlig ikke en muflon på den størrelse :

Citat
du kan garanteret ikke ramme en muflon på 50 meter

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-05-09 18:10

Jeg vil lige indskyde at Bent Knudsen i en tidligere tråd har påstået at man skal skyde guld for at blive riffelindstruktør, selv om kravet er sølv.
Så det de tal og nummer Bent Knudsen oplyser om hans ID, for at være instruktør, kan kun være opdigtet, men det med digtningen er ej heller fremmed for Bent Knudsen, da han påstår han er fortatter
Til Bent knudsen
Læg lige dit instruktør bevis op her på Kandu

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-09 22:12

Jegb har enn rettelse.

Forbryderen fra Bottrup har skam skudt en mufflon. Normlalt skal man være temmelig godt ved muffen - sådan rent fysisk, for at pürsche sig ind på en fritlevende mufflon, og det forlyder da også fra troværdig kilde, at Bent Balladegårds mufflon da også var tøjret til et grantræ, da han skød den. På grund af fedme kan han knapt gå 20 meter uden at skulle have ilt.
Bortset fra det, så gik mufflonen under hegn, og jeg tror helt bestemt, at Bent Ballesmækker fortryder nedskydningen af det sagesløse dyr.
I øvrigt døde mufflonen ikke af skuddet, idet Bent Ballebums slet ikke ramte geden - på 20 meteres afstand. Den døde af skræk, og om det var på grund af knaldet fra Ballehylerens riffel - som er monteret med mundingsbremse - eller den døde af skræk over det skrækkelige syn af hønsetyvens ondskabsfulde furede fjæs vides stadig ikke.
Tsk, tsk - stakkels dyr (altså geden).

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-05-09 07:22

B.t.i

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-05-09 08:02

Hej Tonganeser, nu må du bestemme dig.

Blev geden skamskudt - eller døde den af skræk

Citat
I øvrigt døde mufflonen ikke af skuddet, idet Bent Ballebums slet ikke ramte geden - på 20 meteres afstand. Den døde af skræk, og om det var på grund af knaldet fra Ballehylerens riffel - som er monteret med mundingsbremse - eller den døde af skræk over det skrækkelige syn af hønsetyvens ondskabsfulde furede fjæs vides stadig ikke.

Nu er tråden gået hen og blevet løgnagtig og ondskabsfuldt.
Det klæder dig ikke Tonganeser.!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-05-09 08:07

Citat
Blev geden skamskudt - eller døde den af skræk

Rettelse: Der skal stå; Geden blev skam skudt
Beklager fejlen.

Disse ord
Citat
Nu er tråden gået hen og blevet løgnagtig og ondskabsfuldt.
Det klæder dig ikke Tonganeser.!
fastholder jeg.!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-05-09 09:30

Jamen min gode mand dog - Heidi-Ho.

Du kan finde dokumentationen for drabet på geden i indhegning på Jensen Safari, hvis du er i tvivl om noget. Hvad angår dødsårsagen kan vi kun gisne, fordi Bent Ballehyler er tavs om det passerede, selv om han selv har lagt billedet af geden m/fyld ud på han egen hjemmeside.

Ondskabsfuld - ja naturligvis. Som man råber i skoven får man svar.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-05-09 12:42

Hvis den er død af skræk, har bb1 vel ikke skudt den.?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-05-09 13:10

+++++++ satans. Den er gået i udu

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-05-09 17:08

Udu.???? Hvad er det.???? Hmmmmm....Lad mig gætte..... En butik.? Hmmmm...Er det en art fugl.?.....Hmmmmm. Narjhhh, jeg giver op.

Men vi må vide....
Hvad, hvem, hvor og hvordan gik det i udu.?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-05-09 19:28

Efter en tur med mit trykbærende anlæg - kompressoren fra Haralad Nyborg, kom der gang i tastaturet, idet et stykke franskbrød havde kilet sig fast under ?+ - tasten.

Baggrunden for dennehersens Mifflonsag er, at Bent Ballegaartd i åresvis havde svinet Safari Jensen fra Sydafrika til - i blind loyalitet med Danmarks Jægerforbubd, som safari Jensen havde drillet lidt.
Bent havde fundet ud af, at der blev drevet jagt i indhegninger i Sydafrika - altså indhegninger på størrelse med Fyn, og så gik Bent i gang på sin sædvanlige blinde kamikazemetode.

Pludselig fandt man ud af, at Bent havde aflivet en Mufflon i en forlystelsespark på Djursland, hvor besøgende futter rundt på minimotorcykler - altså den 3-hjulede udgave, og hvor børnehaver og familier er parkens målgruppe..
Bent havde godt nok anbragt mufflonen på et sted, hvor man ikke kunne se hegnet, men det vakte squ en smule begejstring bland de, som bent plejer at svine til.

Stor var morskaben - og vi har faktisk grinet lige siden - over denne dobbeltmoral, som Bent mestrer til fuldkommenhed. Du kan se er billede af bent på hans hjemmeside - hvor han stadig sidder ved siden af sin døde ged. Det er Bent til venstre.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-05-09 23:36

Hello Heidi-Ho.

I en anden tråd skriver du noget uhyre interessant. Angiveligt skulle nogle skrivekarle her på siden være rablende sindsyge. Det har du nok ret i.

Ekstra Bladet fik, for nogle år siden, en gruppe sociologstuderende til at undersøge den psykiske habitus hos deltagerne på læserbrevkassen. Resultatet var ikke overraskende. Over 70% brugte brevkassen som ren og skær terapi.
Siden internettet slog igennem, har selv svage sjæle fået mulighed for at komme til orde, noget som tidligere var absolut utænkeligt, hvis man færdedes blandt vort lands mere ydmyge sjæle - også på det åndelige plan.
Nu kan revl og krat komme af med aggressionerne - og opnå en følelse af selvværd.

Jeg deltager normalt ikke på diverse hjemmesider - fordi min tid er begrænset. Min indgang til denne hjemmeside var udelukkende det faktum, at en åbenbart sindslidende midtjyde indledte et fuldstændig vanvittigt feltog mod Dansk land og Strandjagt. Jeg må dog indrømme, at min deltagelse er forbundet med lysten til de daglige grin - man er vel kun et menneske. Fydaføjda.

Nå, men det var bare et lille pip fra min side. Og må jeg så lige indskyde - at jeg ikke regner DLS i den nærværende debat. Alt hvad jeg skriver - står for min egen regning - helt og aldedes.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-05-09 23:41

Og så lige et svar til tamskyderen Bent Ballehyler:

Hvorfor fanden skulle jeg ulejlige mig med en overflødig riffelprøve, når jeg i 50 år har haft tillaldelse til at skyde med riffel? Skulle man forlange en tvungen prøve, ja så leverer jeg 6 kugler i skiven med en spredning på maks. 1 cm.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-05-09 14:24

Tak for svaret centerpoint.