/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Riffelprøven.
Fra : bb1
Vist : 1292 gange
100 point
Dato : 08-05-09 06:05

Har Dansk Land og strandjagts selvbestaltede og selv ud nævnte våben ekspert E.B. Berthelsen bestået den frivillige ( nu tvungne riffelprøve ) ?
Eller har han på sit jagttegn kun påtegningen: Riffeljagt tilladt. Fordi han havde jagttegn før lovens ikrafttræden. Jeg har ikke kunne finde hans navn på nogle af prøvelisterne fra hans område, men han har måske bestået prøven et andet sted i landet?

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 08-05-09 08:52

hvorfor spørger du ham ikke? det er da det nemmeste og bedste at gå direkte til kilden

Kommentar
Fra : hvorfornudet

Dato : 08-05-09 10:01

hvad går dén dér riffel prøve ud på?

hvad skal man præcist kunne for at bestå?

hvorfornudet

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 08-05-09 10:06

sikker våbenhåndtering og ramme 5 ud af 6 skud inden for træfområdet på bukkeskiven på 100m. banen

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 08-05-09 11:21

hvis du vil vide mere om riffelprøven kan jeg anbefale du ser lid på disse links

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=4799

http://www.jaegerforbundet.dk/page541.aspx

Kommentar
Fra : hvorfornudet

Dato : 08-05-09 11:35

tak

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-05-09 14:57

Kan man ikke bestå en riffelprøve.....Ja, så skulle jagttegnet inddrages omgående.

Det er det letteste skydeprøve i hele verden.
Det folk dumper på er sikkenheden, løs kikkert, manglende rutine i at indskyde sin riffel, rekylskræk, altså en for skytten, uhåndterbar kaliber.

Såfremt disse ting er iorden;
Hvis kaliberen for skytten er håndterbar, riflen ikke har løs kikkert - og forøvrigt er indskudt, man husker at kigge igennem løbet, ikke lader riflen før man får besked.......Jamen så kan selv et 10 årigt barn tage riffelprøven.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-05-09 17:29

Derfor skal ingen kunne få den foræret heller ikke selvom man er selvbestaldiget riffel sagkyndig for Dansk Land og strandjagt og sidder i et ministerielt udvalg efter eget udsagn....

Heidi-Ho du har helt ret. Jeg sender dig en p.p. med et link til Ørkenens sønner i junglen, så kan du måske samtidig høre nyt fra aben....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-05-09 17:51

Hej bb1.

Den med aben - altså fra ørkenens sønner, hvor Asger spiller aben og postmanden i buret, den behøver du ikke at sende - jeg kender hver en replik i sketchen, idet jeg selv har forfattet ordene.
Den er god..ikke.???

Uden at blande mig i den del af diskussionen der omhandler Tonganeserens selvbestaltet riffelsagkyndighed - jeg kender ikke noget til det,
Men efter Centerpoints beskrivelse, skulle Tonganeseren være pissegod med en riffel.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-05-09 18:15

Ja, ja hylerne roser jo hinanden, når nu andre ikke vil men se lige dette link og find selv anden del.

Jeg er jo så gammel så jeg har mødt Rungsteds lyksalighed....

Linket: http://www.youtube.com/watch?v=UM4rnwxT3s8&feature=related#

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-05-09 07:20

Skal dette spørgsmål mon tages seriøst.
Synd at dette forum har udviklet sig til en børnehave.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-05-09 07:53

Selvfølgelig ikke Kære dabj - men du har jo selv været med til at give hylerne lov..
Ligesom du heller ikke har protesteret i mod Heidi - Ho...

Så stamp ikke i gulvet. Jeg har dog forsøgt at tage til genmæle når det blev for dumt, for pladt og slemt og hvad har jeg fået ud af det.
Den ene trudsel efter den anden og personlige angreb, som ingen ville finde sig i..

Så ønsker du at bevare den "gode tone" herinde, så må du være mere aktiv i mod de indtrængende fra D.L.S. som kun er her fordi foreningen ikke selv tør have en debat side og fordi de tror de kan jorde min person, men det har de nu forsøgt i årevis og det vil aldrig lykkedes for dem.
For jeg kender sandheden og det er den eneste der holder i længden.

Se nu har vi lige fået klarlagt at deres Våbensagkyndig er selvbestaldet og selvudnævnt og ikke har en skid uddannelse på området,men dog bruger tidtelen over for myndighederne. fy føj da for noget svinerri.......

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-05-09 10:18

Citat
men du har jo selv været med til at give hylerne lov..

Du tillægger mig en magt jeg ikke har og ikke ønsker at få

Citat
Ligesom du heller ikke har protesteret i mod Heidi - Ho...

Jeg protesterer aldrig mod hverken den ene eller den anden person i dette forum, men tillader mig at at være modstander af platte indlæg, personlige angreb og mudderkastning uanset årsagen.
Mvh
dabj
Ps. fjerner fluebenet

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-05-09 12:21

Citat
Ligesom du heller ikke har protesteret i mod Heidi - Ho...

Kære bb1.

Hvad har jeg nu gjort.? Okay, jeg har skrevet nogle seriøse - jeg har også skrevet nogle knap så seriøse indlæg, hvori jeg har PRØVET på at holde humoren i hævd.......om det er lykkes.? Hmmm det mener jeg da, idet jeg har fået en del private mails - nej - jeg har fået mange private mails, hvori der står, at det var festlige sjove indslag - og forøvrigt i godt initiativ at tage, som modvægt til din og dem du kalder "hylerne" korrespondance

Vedr. mine skriverier versus dine....tjae, jeg tror nok min måde at udtrykke tingene på, går mere i spænd med jægerlivet end dine og dem du kalder "hylerernes" skriverier.
Hvis man skal tage jeres krig op til efterretning, ville alle de mennesker der ikke er jægere, altså 98% af befolkning tro, at dig og "hylerne" er rablende sindsyge og i ikke burde have tilladelse til våben.
Tænk over det - og husk, hvert et svinsk ord jægerne på et offentligt forum bruger imod hinanden er vand på jagtmodstandernes mølle.
Og en anden ting, det er mig uforståeligt at DLS og Danmarks Jægerforbund, vil lægge navn til at i bekriger hinanden i disses foreningers navne.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-09 03:17

Helt fint I to, men man kan nu engang ikke både blæs og have mel i munden på samme tid.

Lige så længe Hylerne fra D.LS. angribe min person og ikke det jeg skriver ( se blot deres andre tråde, hvor de på forhånd har udelukket mig )...

Lige så længe må de finde sig i at jeg bringer deres løgnehistorier frem i lyset.

Foreningen har en våbensagkyndig, som er selv udnævnt, selvbestaldet og som aldrig har været eller bliver ekspert på et så vigtigt område. ( Han påstår også at han er skolelære ) Hvorfor har han så mon ikke et job, som sådan?
Han smykker sig med en tidtel, som han ikke har spor ret til og begår rent faktisk derved en ulovlighed ikke mindst overfor foreningens egne medlemmer, som tror de har en våbenekspert, som er berettiget til at sidde tilbords med beslutningstagerne, men det har foreningen ikke for det giver en selvpåtaget tidtel ingen ret til.

Det kan derimod et riffelinstruktør bevis gøre, så det angriber man nu og forsøger at devaluerer.

Hvor er det typisk for børn, når der er noget de ikke har, så er det de andre har noget lort...

Altså har jeg lov til at mene og konkludere: Dansk Land og strandjagt er en børnehave.

For I har begge to ret i, at de som forening ikke burde finde sig i generelt, at blive omtalt, som de gør, men jeg har både her og andre steder skrevet: Fortæl de fire medlemmer, der forsat angriber min person, at de skal stoppe, så gør jeg det også, men en sådan beslutning har foreningen ikke nosser nok til at udføre.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-05-09 12:38

Hej bb1.
Nu skal du gribe i egen barm først.......Hvad.!!!???? Skrev jeg barm.!!?? Jo det gjorde jeg sku.
Jeg siger dig, Bent Ballegård, nobokonen lå her i formiddags og tog solbad......Lige et øjeblik jeg skal liiige have vejret............GIIIIIIIIIIIIIPSSSS......... Der, kan vi snakke om at gribe i barm.
Hendes pat.....øh bryster, de er sagomelme store.!! Hvilket har fået nogen af byens bedste borgere til at udbryde; Jamen dog, hun har jo patter så store som saddeltasker til en Harley Davidson.
Nå, men denne her barmfagre kæl....øh kvinde, lå som sagt og tog solbad - TOPLØS.!!! Jeg drønede ind efter kikkert......Æh, jeg kunne ikke undgå at se hende.
Nå, men da hun havde ligget - ja, hvad havde hun ligget.??? hmmmmm.??? Et kvarters tid eller såeen.??? Jo et kvarter, hvilket forøvrigt er fuldstændig ligegyldigt, det er ikke det historien handler om.
Men lige med et, så jeg godt nok, hun begyndte at kradse sig på højre pat.....æh bryst. Først med bløde bevægelser - det hjalp ikke. Så med neglende - det hjalp heller ikke. Så kom hidsigheden over kæl.... - kvinden, nu kradsede hun fuldstændig hæmningsløst, med hidsige store bevægelser på brystet. Da tænkte jeg godt nok, går der hul på de patter........tankegangen blev heldig stoppet, da hun med et, simpelthen klapsede patterne sammen - og en stor spyflue måtte lade livet.
Der, kan man virkelig tale om at gribe i egen barm.

Men Bent....???? Nu har fandme glemt hvad jeg ville skrive til dig.
Najiiiiiihhhhhh, nu ligger naboekonen der igen.... hvor er kikkerten.???..........Vi ses.!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-09 17:51

Fik du ikke set bannanmanden? Jeg synts han var sød. Selvom den oprindlige Jochefine var bedre.

Sluttelig har stadig hår på brytet - så træk egen barm........

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-05-09 21:26

Citat
så træk egen barm........
Det kan jeg ikke, jeg er ligeså fladpattet som et strygejern

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-05-09 08:30

Kære det var jo det du bad mig om at gøre også forklarede jeg dig, at jeg stadig har hår på brystet....
Så du klippet med banankvinden????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-06-09 23:18

Her kom der heller ikke noget svar og logisk nok.
Fordi en lille forening udnævner en person til at være ekspert, så behøver han ikke være det og på et område som det våben tekniske skal der altså mere til.
En af dem der virkelig vidste noget sidder i dag fængslet for ulovlig våbenhandel, så pas på E.B.B.

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 11-06-09 21:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål