/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværk fejl..
Fra : Tlh9
Vist : 440 gange
20 point
Dato : 08-05-09 01:21

Okay har spildt 4 timer idag, på at søge og prøve at finde svar på mit problem. (har skrevet et noget udetaljeret indlæg her, da det første jeg skrev blev slettet :(

Men! skal ha fobindelse til internettet, sætter stikket i og den siger efter et minuts tid "Begrænset eller ingen forbindelse". Har for under en uge siden været på nettet, og efter at blive disconnectet af min noget så dovne papfar som er admin, har jeg så ikk kunne komme på. Han gider self ikk røre en finger og det her gir' virkelig lange grå løg!!
Det eneste der gir et nys om et problem er, i tilføj hardware er der et gult spørgsmåls-tegn ved "Ethernet controller" som kunne tyde på at den mangler en driver, men har ikke været i stand til at finde en drive. Har et onboard (som formegentlig ikke virker), og et eksternt netkort siddende i. Men kan ikke lave en Netværksforbindelse på det eksterne. Har hørt at man kan ændre det i BIOS, men aner ikk hvordan, har prøvet i enhedshhåndtering, uden held.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 03:57

Hvis du vil i BIOS og ændre så dit indbyggede netkort bliver aktiveret, så start din computer og hold øje med skærmen de første sekunder, der står noget at du skal Press F2 to enter setup, det kan være en anden F tast, eller måske Delete tasten, det afhænger af dit bundkort, men som sagt, det står på skærmen nogle sekunder og så trykker du på den tast du bliver bedt om, du kommer ind i en engelsk menu hvor du ikke kan bruge musen, du manøvrerer med pil tasterne og Enter når du har fundet det du ønsker, der er sikkert flere fane blade og dem skifter du ved pil til siden og Enter, når du har fundet dit netkort, så tryk på Enter, så åbner en menu mere hvor du kan vælge Disapple som den sandsynligvis nu er sat til, du bruger pil taster til komme ned til at aktivere netkortet og trykker igen på Enter, gem indstillingen med F10 tasten og du bliver sikkert spurgt om du vil ændre indstilling tryk Y for ja og computeren genstarter nu.
Hvis du fortryder og vil ud af BIOS uden at ændre noget, så brug Escape tasten.
Tag lige det andet netkort ud, inden du begynder at aktivere den indbyggede,
Hvis ikke du har formateret harddisken så skal der være en driver til det netkort, ellers bliver du nødt til at finde en driver og hente hjem på en anden computer, søg under netkortets navn og gem driveren på en usb memory stik, sæt så usb stikket i din egen computer og opdater driver fra Enhedshåndtering, vælg evntuel selv at bestemme hvilken placering og bladre så hen til driveren på usb drevet.
Everest er et gratis program som kan fortælle dig om det du har i din computer, programmet kan hentes hjem fra en anden computer og et usb drev, som du flytter over i din egen compter og så installerer Everest derfra: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html så kan du se navn og nummer på netkortet og kan søge efter den rigtige driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 04:00

Spørg nærmere hvis jeg har udtrykt mig uklart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 04:02

Citat
Han gider self ikk røre en finger
måske fordi han ikke ved hvordan problemet skal løses og slet ikke er doven

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-05-09 06:56

Citat
da det første jeg skrev blev slettet

Dit første spørgsmål, er det ikke dette du snakker om http://www.kandu.dk/Spg135606.aspx ?

men det skyldes måske, at du er ret ny bruger!

Kommentar
Fra : Tlh9

Dato : 08-05-09 11:15

Var lidt træt da jeg skrev det :) men ja det var det indlæg jeg skrev før, har allerede EVEREST instaleret, og den siger det ene er "Microsoft Loopback adapter" og det andet er "Realtek RTL8029..." har gået over 50 sider igennem på google da jeg søgte "rtl8029 driver download" og fandt ikk en eneste side med den driver jeg skal bruge, kun andre serienumre og et lorte program der hedder driver detective. :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 12:41
Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-05-09 14:17

Er du tilkoblet en router?
Er der flere på dit netværk?
Kan du se de andre?
Du kan ikke komme uden for eget netværk?

Kommentar
Fra : Tlh9

Dato : 10-05-09 14:35

til severino-

Ja
Nej

Har fundet af at vores router er blevet skiftet ud, og det er efter den er sat til at problemet er opstået.. nogen bud?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-05-09 21:59

Hvis denne router bruger MAC filter, skal din MAC adresse indskrives i routeren, før du får adgang.
Se på din netopsætning pådin PC, om du får tildelt en lokal IP adresse, og om der er en supnetmask adresse, samt en gatway adresse.
Disse tre adresser skal være der, for at du kan komme ud på det store net.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-09 00:00

Som Severino siger, så skal de tre adresser være der, men de kommer ikke hvis du har driver problemer, er det løst ? Hvis routeren er udskiftet med en magen til, så kunne opstningen være gemt og alle kunne logge på igen, når der blev sat strøm til, men spring nu over det, det er fortid og kan ikke rettes.
Det er jo et nyt netværk nu, har du højre klikket på ikonen ved uret og klikket på Vis trådløse netværk som er tilgængelige ? Så vises det nye net og du skal logge ind på det, men først efter at din mac adresse er godkendt i routeren, hvis der er mac filter på

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-09 11:45

Tak fordi jeg måtte deltage i dit spørgsmål!
Nu er det jo snart en måned siden der sidst har været bevægelse på spørgsmålet!
Så nu gider jeg ikke længere følge med i det der sker her!