/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI oliver city spørgsmål
Fra : david_dollas
Vist : 4407 gange
110 point
Dato : 07-05-09 23:11

Hejsa. Håber der er nogle der kan hjælpe her:

1. Hvilket batteri type, (amp/volt) er standard ?
2. Hvilke størrelse ruller er standard
3. Hvilken type/størrelse dyse er standard.

Det eneste jeg har gjort ved den er at fjerne ringen, og så smide en 45km forrør på... Det virker lidt somom at den får for lidt. den har lidt svært ved at starte, og den er lige lovlig langsom i optrækket.

Så jeg tænker følgende:
1. Nyt batteri på 12V/5-6Amp
2. Jeg har læst at vægten standard er 6,2 men at nogle 5,4 skulle være meget bedre
3. større dyse. standard er 40

Giver dette mening?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-09 15:07

18 Annullerede

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 08-05-09 15:30

Ahhh, hva? sidste gang du nævnte sådan noget, så var jeg rundt og gøre hvad jeg nu kunne gøre ved de spørgsmål jeg havde glemt?

Og siden du er mester i scooter info på dette site, så kan du vel lige hjælpe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-09 17:46

1. Nyt batteri på 12V/5-6Amp
FINT, Bare køb det billigste, de holder alligevel kun få år, om den er på 4-5-6 Amp er ligegyldig.
2. Jeg har læst at vægten standard er 6,2 men at nogle 5,4 skulle være meget bedre
5,4 giver en anelse bedre optræk, men skift kun hvis de har kørt meget, feks. over 8000km
3. større dyse. standard er 40
Sæt en 56 dyse i
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 08-05-09 18:01

Super palle.. Så kom jeg videre med det.. Men omkring det med ruller og dyse, så er der jo forskellige typer... Hvad er xx*xx på de ruller? Jeg mener jeg fandt noget med 16*15, men er ikke sikker. Og så dyser... Der er jo også forskellige typer.

http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Catalog&category=11870
og
http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Catalog&category=11903

Der er jo mange størrelser...

Både kaburator og vario"fidusen" er original, men jeg syntes ikke jeg har kunne finde størrelser nogle steder.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-09 21:44

Husker ikke lige rulle-målene, men THansen er jo hovedforhandler af CPI, har enda eget serviceværksted, og bør vide målene. Men du kan altid måle med en skydelære 16*13 betyder jo 16 mm lang og 13 mm i diameter.
Skulle du få forkerte og du ikke har taget dem i brug, ja så bytter THansen eller du får pengene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 09-05-09 11:27

Super. Tak for hjælpen.

Har du en ide om hvordan jeg finder ud af hvilken type dyse jeg skal have. Jeg har set billeder af nogle der er lange og nogle der er korte, og med forskellige navne...

Godkendelse af svar
Fra : david_dollas

Dato : 09-05-09 11:27

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-09 12:58

De årgange jeg kender af CPI kører med Mikuni karburator med 6 mm gevind (Måles udvendig på gevindet) Det er normalt de korte dyser, men skulle egentlig ikke havde betydning.
Men THansen burde vide alt om den maskine. Og har du dysen af, og viser dem så kan der ikke begåes fejl.
http://www.billig-scooter.dk/about7179.html
http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=11871&item=9384
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 09-05-09 16:09

Ruller er 15*12 på Cpi og du kan roligt smide en 56 dyse i og jeg kan anbefale 6 g ruller, 5,4 er alt for lette, det er i hvert fald min erfaring. Min cpi oliver city køre i hvert fald perfekt med 6 g ruller, 56 dyse og 45 forrør.

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 09-05-09 16:53

simon-ms

Når du skriver perfekt, hvad er det så? Og kan du muligvis hjælpe med størrelsen på dyser til cpi ?

Men jeg køber nogle 3 g ruller og så en dyse, når jeg finder ud af størrelsen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 09-05-09 16:57

efter som det er thansen der sælger CPI, er det så ikke underligt at de kun har 5mm dyser?

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 09-05-09 17:02

Når jeg skriver den køre perfekt mener jeg at den har en godt optræk uden det går ud over topfarten, hvis rullerne bliver lettere gør det ud over topfarten, jeg mistede faktisk en del topfart da jeg havde 5,5 g ruller i, så jeg ville bestemt ikke gå længere ned end 5,5 g og vil anbefale 6 g, scooteren bruger også betydeligt mere benzin hvis rullerne er for lette.

Jeg ved ikke hvilken størrelse dyse scooteren bruger, men jeg ved at dem under cpi oliver og også passer til cpi oliver city.

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 10-05-09 10:05

lige til sidst... Nu findes der jo mange størrelser batterier? Hvilket størrelse skal jeg bruge? Jeg kan IKKE på nuværende kigger på det batteri der bliver brugt nu. Jeg syntes ikke jeg har kunne finde nogle mål på en standard batteri.

men 12V / 4-6 amp må vel være ok? Der findes også nogle ned flere amp.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 10-05-09 17:12

Jeg mener at der sidder en 3 amp på min.