/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Patricer Villa
Fra : svendgiversen
Vist : 810 gange
100 point
Dato : 07-05-09 17:04

Hedder det sådan, eller staves det anderledes?

Er det en rigtig hustype, eller bare noget ejendomsmæglerne har opfundet??

Og hvorfor Patricer/Patriser/Patri???

Hvem var oprindeligt de velhavere, der har givet anledning til navnet????

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 07-05-09 17:10

Hej.

Se her.

http://da.wikipedia.org/wiki/Patriciervilla

Venlig hilsen
Carner.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-09 17:12

Velhavere ??
Kan vi ikke bare nøjes med at kalde dem det bedre borgerskab , hvoraf nogen af dem var på røven trods villaens udseende

Mange "Patricia"-villaer har faktisk været nedrydningstruede kaserner som har fået en kærlig hånd til en million eller mere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-09 17:20

Foreløbig tak,

der er enighed om at det er med c, men er det
Patricia eller Patricer eller Patricier villaer?

Accepteret svar
Fra : Carner

Modtaget 110 point
Dato : 07-05-09 17:32

Hej.

Det er nok sådan her.

[B]Patriciervilla[/B]

Hilsen
Carner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-09 17:41

Godt Carner, den køber jeg.

Jeg lader det stå lidt endnu.

Alle supplerende tilføjelser, eksempelvis om patricierne,
og det fine i at bo i sådanne huse, modtages fortsat gerne...

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-05-09 17:48
Kommentar
Fra : return

Dato : 07-05-09 17:50
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-05-09 21:25

Patriciere var adelsgruppen i det antikke Rom, som mange store huse fra tidligt i det forrige århundrere i klassisk stil blev opkaldt efter (i ejendomsmæglersprog), patriciervilla.

Men i dag kan en større gasbetonbungalow med nye skinnende glaserede tegl på taget jo også blive betegnet som en patricier- (ofte også patricia-) villa i annoncen

Selve ordet villa kommer også fra latin og var oprindeligt et hus på landet.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-09 07:15

Tak for svaret Carner.

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 08-05-09 08:31

Tak for point SvendGiversen.

Hilsen
Carner.

Kommentar
Fra : majbrit25

Dato : 19-10-10 13:26

Hej er der nogen der har afaringer med at lave sprosser på vinduerne
vil gerne lave det selv men ordenligt

de bedste hilsner majbrit