/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installation på lille 10" PC
Fra : nenita
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 07-05-09 13:24

Min datter har lige købt en lille 10" bærbar. Sammen med den er en installations CD som computeren beder om at få sat i når den starter. Problemet er bare at der jo ikke er nogen CD-rom drev i sådan en lille fyr. Kan det lade sig gøre at kopiere CD'en over på en USD disk uden at der går noget tabt i processen??
Er det normalt at der bliver leveret en CD med når der ikke er CD-rom installeret.
På forhånd tusind tak

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 13:28

Tja det kan du reelt godt - specielt da det er en Windows install - så kan du kopiere de filer fra Skiven over på CDrom - men spørgsmålet mere hvor langt den er i sin installation.

Normalt skulle alt dette ikke være nødvendigt da de normalt er preinstalleret fra salg af !

Men nej - der er faktisk ikke som standard levering af CDrom drev med til disse - Men plat ja - men standard !

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 07-05-09 13:32

Jeg tror windows er installeret, den kommer bare og beder om at få CD'en. Hvorfor ved jeg ikke.
Hun har spurgt forhandleren, han sagde at det ikke var nødvendig at køre CD'en, men det anbefales af sikkerheds hensyn ?????!!!!!!! Han foreslog at hun skulle kopiere CD'en over på en usb.
Lyder som noget humbug i mine ører

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 13:47

Nej - den er såmænd OK - Hvis den spørger omkring skiven - så er der en grund - den grund står på skærmen.

Jeg har med de omkring 20stks MINI laptop ikke endnu været ude for der var en der spurgte efter installskiven.

men kopiere over på USB og lade den derefter finde de manglende ting derfra - er Helt OK, og en brugt metode på disse maskiner.
Dog vil jeg mene det er en fejl - da den burde være præinstalleret.

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 07-05-09 14:03

Hun kommer hjem i morgen med pc'en, så kan jeg se hvorfor den vil ha' cd'en.
Men du mener altså godt man kan kopiere en installations cd over på et usb stik uden at der går noget tabt??
Hvordan får man så office pakken ind på sådan en lille en. Skal man købe det som download eller kan man også kopiere den installations cd over på et usb stk??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-09 14:07

Citat
Problemet er bare at der jo ikke er nogen CD-rom drev i sådan en lille fyr.
Er du sikker på det ?

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 07-05-09 14:09

Det siger hun. Jeg ser først dyret i morgen, men regner da med det passer når hun siger det.
Forhandleren havde også foreslået hende at købe et eksternt cd rom drev.... det ville han vel ikke gøre hvis der var et drev i maskinen.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 07-05-09 14:10

ja der er ikke CDrom drev indbygget i disse maskiner.

Dog kan enhvert externt CDrom drev bruges eller kopiere det over på USB pen!

Godkendelse af svar
Fra : nenita

Dato : 07-05-09 14:13

Tak for svaret peque.
Jeg prøver lykken med at kopiere over på usb pen i morgen.