/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skybe
Fra : 1133
Vist : 893 gange
300 point
Dato : 07-05-09 13:14

jeg kan høre og se på min pc
jeg kan ses men ikke høres på anden pc
har testet mic. den virker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-05-09 13:26
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-05-09 13:29

Har du testet den anden pc - lyden altså?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 13:30

Hvis skidtet virker på din maskine med test af ørebøffer samkt mic - så er det nok i den anden ende problemet er ?

Men kan de i den anden ende bekræfte at deres test også er OK. dvs at der er lyd,billed og tale og alting fungerer !

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-05-09 13:34

Til pegue.
Det var jo lige det jeg skrev - bare kortere

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-05-09 13:49

begge pc virker fin hver for sig med mic og højtaler bare ikke skybe det virkede inden
jeg nedlagde min pc

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 13:52

Jeps - Men hvor F...... skulle jeg se det eftersom vi skriver det samtidigt. At du trykker på send først ????? gør din korte forklaring mere rigtig?
Plat kommentar - men kan virkelig se du gjorde noget rigtigt ud af dit svar og koncentrerede dig om hjælp istedet for at sige den andens linie.

Uanset hvad - du bekrlæftede ham jo ikke i - at tingene på hans maskine er OK?
har han prøvet med flere brugere
har du spurgt til hvilken version og OS han bruger.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 13:55

jamen - har du nedlagt din maskine - Dvs du har ramt den med min. en 22kaliber??????

uanset hvad - hvis testen er kørt på begge maskiner - skal det også virke mm >i har pillet ved indstillingerne omkring lydkort. Uanset hvad - så default er det vil altid virke hvis testen er kørt på begge maskiner og dette kan høres.

TIT og mange gange har man oplevet at personer har muted deres indgange mm- dog vil man stadig under test høre dette - da test går bagom OS og aktiverer lydkortet. Det har jeg uihvertfald oplevet på Windåse. Men nu kører jeg så linux - så hvad du reelt har pillet ved i dine lydindstillinger - er ja usagt!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-05-09 14:00

jeg har brugt en kaliber 24

nej har kørt recover
det en xp jeg bruger

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 14:16

OK - Du har kørt en recover ( det vil sige Systemgendannelse eller Recover Via CDrom ? )

Så skal burde det godt nok virke uanset hvad - hvis testen fungerer begge steder - mm der ikke er skruet op for lyden eller sidder tilsluttet til forkert ind/udgang på maskinerne - eller en kanal må være muted under lydindstillinger

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-05-09 14:20

jeg kørt recover cd
alt det du skriver er ok
kunne forstille der er indstilling i skybe
kan bare ikke finde den

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 14:21

Nope - det er ikke en indstilling i skype - da den retter sig efter testen som du laver og indstiller efter dette ?
Så enten kør den engang mere ellers må du tjekke dine advancerede lydindstillinger!
kan ikke hjælpe dig så meget mere her - da jeg kun kører Linux!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-05-09 18:12

Hej 1133
Dit problem kender jeg udemærket, da jeg selv har det, når jeg skal bruge SKYPE.
Jeg løser det ved at have åben for både SKYPE og min lydmixer.
Når jeg har ringet op, skal jeg i min lydmixer, tilslutte mikrofonen, og så køre det glat til næste gang.
Hvorfor den lukker for mikrofonen ved jeg ikke, men det gør den hver gang. Det er godt nok irriterende, men den VIL IKKE blive i åben tilstand.
Så prøv dette lille trick!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-05-09 13:53

Gad vide hvor 1133 blev af .?????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-05-09 14:26

1133 ??? - Han kan jo ikke høres mere!!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-05-09 15:54

Måske vi kan hyre en indianer, der kan sende 1133 røgsignaler

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-05-09 19:27

Hvad nu, hvis han bor i en røgfri zone?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-05-09 19:31

Så må vi prøve at finde en, der kan tegnsprog

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-05-09 07:33

nej nej jeg er her skam endnu
jeg har prøvet alt det i har foreslået
afinstall og hentet igen men stadig ingen effekt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 09:59

Da jeg ikke har en disse forstand på Skype, må det være tilladt at stille et muligt dumt spørgsmål, nemlig: Har du checket i Skype - Funktioner - Indstillinger - Lyd ind - om Skype viser det rigtige lydkort

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-05-09 10:04

jeps
mic. virker fint i lydoptager den afspiller ok
det er kun skybe den ikke vil

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 10:08

PS!!!
Jeg glemte lige en ting: At sætte et flueben, så Skype bestemmer lydstyrken

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-05-09 10:14

er også gjort jeg fatter ikke noget
men skidt der er for godt vejr til at rode med det nu vil snart i haven

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 10:16

Bruger du headset eller separat mikrofon + pc-ens højtalere?
Jeg har nemlig en separat mikrofon, som virker fint til optagelser af sjove lyde , men som ikke virker sammen med Skype. Derfor har jeg købt et lille headset (fulgte med da jeg købte et Web-cam), og det virker meget fint .

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-05-09 10:19

jeg bruger seperat mic. og pc højtaler
og det har virket

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 10:35

Ok da - så gir jeg op. Held og lykke med det, og nyd haven .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-09 19:19

Du har uden tvivl den store lydmixer på din PC, som køre under filenavnet: sndvol32.exe
Det er den som jeg f.eks. ar problemer med, når jeg laver opkald, så "cutter" mikrofonen.
Derfor må jeg have begge programmer på skærmen, så når jeg har kaldt op, så slår jeg mikrofonen til igen på mixeren.

Men stadig har jeg det problem hver gang, jeg skal lave et nyt opkald.
Skype vil IKKE holde mikrofonen åben, uanset hvordan jeg ter mig!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-05-09 15:01

Har du prøvet at gøre, som Severino foreslår

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 17-05-09 15:30

Ja prøv det (allways)
Som sagt kan det være det som driller.
Selv om jeg har åben for min mikrofon, så lukker den automatisk ved opkald, så jeg må åbne den manuelt.

Det er SKIDE ..... , Undskyld møg irriterende, men nu ved jeg hvordan jeg får den til det, så det må jeg vel leve med.

For når min kone kan ringe til sydamerika i 15 min. for ca. 3 kr ialt, så kan man vel også leve med denne lille fejl. (TDC tager 17 kr./min. Så der er dog sparret over 250 kr; selv om jeg må klikke lidt ekstra)

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 07-06-09 15:16

Tak for svaret severino.
bedre sent eller aldrig at afslutte
undskyld
har ikke prøvet endnu vejeret har været for godt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-06-09 16:57

til Severino!