/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 RC
Fra : executor
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 07-05-09 11:21

Jeg har lige installeret win7 rc for 2 dage siden og er indtil videre tilfreds med det når man tænker på at det er en RC jeg har bare det kæmpe store problem og det er med det trådløse internet jeg har udmærket forbindelse men den loade ikk siderne ind selvom jeg har forbindelse. jeg har ingen problemer når jeg tage min mor's bærebare og stiller ved siden af min computer, den kan fint køre på nettet hendes køre med win xp. jeg håber virkeligt at der er nogle der kan komme med en løsning for ellers ryger win7 ud igen. jeg har et D-Link DWL-G510 trådløst PCI kort i computeren...... HJÆLP MIG PLEASE

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 11:23

Tja tror du skal kigge på din firmware i dit accesspoint /router.

Alt efter hvor gammel den er - kunne det tænkes at firmwaren ikke kan acceptere Vista/Win7 måde at håndtere dette - dette har jeg selv måtte gøre på flere D-link Routere!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-09 14:21

Det kunne også være at det er en af fejlene i det nye program som 7 er.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 14:30

Tja - Det kunne man sagtens mene - på de 3maskiner hvor jeg har installeret Win7 - har det kørt perfekt uden problemer.

Til gengæld oplevede jeg flere gange på det tidspunkt at Vista kom frem - at flere accesspoints/routere fra D-link skulle have en firmware upgradce førend de kunne connecte til det.
Indtil da kunne den enten ikke finde netet - ellers stod og koble af ligeså snart den koblede på! og man kunne da vel ikke forestilkle sig at M$ havde lært af deres tidligere fejl .- så længe alle leverandører kysser BG i R**** for at håbe på at en smule af hans krummer falder ned til dem!"

jeg tror nu mere på det er Routeren.

Næste spørgsmål kunne være :
Er netværket sat ordentligt op - hvilken IP adresse får XP -maskinen og hvilken IP adresse får Win7.
Eftersom de kobler på - burde de have en IP-adresse, hvis nu nettet er sat forkert op - så det er offentlige IP'er der ryger igennem og ud til maskinerne - Så kunne det være der kun var 1 IP tilgængelig - og derfor er den koblet på nettet med koden mm - men får ikke IP ofg derfor ikke kan andet!

Kommentar
Fra : executor

Dato : 07-05-09 18:02

Hvordan opdatere jeg min fireware i min accesspoint /router????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-09 19:04

Jeg går ud fra at det også er en DLink router du har.
Hvis du opdaterer din router.......................skal det være via kabel og ikke trådløst.
Der står i din vejledning hvordan netop din router opdateres.
Der er en flot vejledning på den medfølgende CD.

Kommentar
Fra : executor

Dato : 10-05-09 12:35

Nu har jeg opdateret min Dlink router med den sidste nye fireware og det hjalp heller ik på mit problem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-09 19:40

Prøv lige at koble Mac filter fra.
Disable kryptering
Lad routernavnet være synligt
Tænd for det trådløse netkort (adapter)

H-klik på det to skærme nede ved uret
Vælg netværk og delingscenter
opret forbindelse til et netværk

Hvor langt når du så............................................