/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
target i <div> ??
Fra : Mirakulix000
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 06-04-03 16:20

kan man benytte target til at refere til <div>??

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 06-04-03 16:29

Nix

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-03 16:33

Target bruges til at fortælle hvor et hyperlink skal vises, så vidt jeg husker.
Som dette
<a href="officielt/forside_m_iframe.htm" target="hovedramme">Forside</a><br
<div>
med noget i mellem
</div>

Kommentar
Fra : Random

Dato : 06-04-03 16:48

Nej men hvis du vil ændre indholdet i din <div> kan du give den en id. Og via Javascript ændre indholdet med innerHTML. F.eks. hurtigt skitseret:
[kode]
<script>
function changeIT()
{
myDiv.innerHTML = "<br>En eller anden anden test<br>";
}
</script>

<div id="myDiv">
<br><a href="javascript:ChangeIt()">En eller anden text</a><br>
</div>
[/kode]

Mvh Random

Kommentar
Fra : gaasen

Dato : 06-04-03 21:50

target artributten bruges til at vælge "målet" for linket. Hvis man fx skal have linket til at åbne i nyt vindue bruger man target="_blank", når man skal åbne linket i samme vindue bruger man target="_self" og hvis jeg fx har en iframe der hedder iframe kan jeg bruge target="iframe" (det virker også med alm. frames)...

Men den går ikke med <div> tags.

/Gustav-Olsen - gustav-olsen.dk
gustav-olsen@stofanet.dk
ICQ: 125263072

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 06-04-03 21:54

Svaret på spørgsmålet er: Nej som jeg startede med at skrive.

Man kan så lave alle mulige andre løsninger, men det ændrer ikke ved svaret.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Random

Dato : 06-04-03 23:40

Ja svaret er nej, men hvis spørgsmålet var omformuleret til om man kunne ændre indholdet af et div ved at trykke på et link, så er svaret: Ja. At "target" indgår i spørgsmålet syldes vel blot, at spørgeren gætter sig til, hvordan noget skal løses. Spørgeren sidder sandsynligvis med et reelt problem, og det er så det problem vi prøver at være behjælpsomme med at løse. Sorry.

Kommentar
Fra : Mirakulix000

Dato : 10-04-03 12:22

jeg har hørt om man kan benytte en switch-sætning og så include den givne fil alt efter hvad variablen i switch-sætning er,
hvad syntes i om den løsninge er der eventuel noget smatere?

det skal lige sige at jeg ikke har styr på java script så ville helst kunne løse det uden.
men jeg vil meget gerne høre om en god site der forklare javascript

Kommentar
Fra : Random

Dato : 10-04-03 22:45

Hvis du vil include indholdet af dit div layer, efter hvad en switch siger, kræver det genload af siden, da opbygningen af siden jo skal foregå på serversiden.

Jeg synes det ville være smartere at gøre det dynamisk via javascript, netop fordi siden ikke behøver at genloade.
Her er en side med Javascipts der er rigtig god:
http://www.dynamicdrive.com/
JavaScript minder i sin syntax meget om C, så hvis du kender det, er det bare at kigge en masse eksempler igennem. Ellers er det nok en god idé at købe en bog, der indfører en i sproget skridt for skridt.

Kommentar
Fra : Gfx

Dato : 28-04-03 11:47

<a href="dinside.htm" target="#div1">

<div name="div1">

Håber det går!

Hilsen Gfx!