/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Gulvvarme-godkendelse?
Fra : stumbi
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 07-05-09 09:10

Hej. Jeg skal til at rive mit gamle gulv op og etablere gulvvarme.

Det er et bjælkegulv med 100 cm mellem bjælkerne så der skal støtte strøer ind.

Skal der søges om godkendelse hos kommunen for at gøre dette. Der bliver ikke pillet
ved den eksisterende bærende konstruktion(andet end at de nye strøer fastgøres på de gamle bjælker)

Det er i stueplan på et hus med fuld kælder fra 1937.

Mvh

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-05-09 09:24

Nej det kræver ingen godkendelse, gå du bare igang

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 07-05-09 09:59

Du kan også vælge et tykkere trægulv, alså 35 mm planker må spænde 120 cm i følge den her leverandør, gulvet er sikkert dyrere, men du vil så spare på mellemstrøererne/arbejdskraft.

http://www.dinesen-floors.com/uploads/c_internallist/34_fileupload_8019.pdf

Der findes andre der kan levere samme tykkelse / kvalitet til en lavere pris.

/Michael

Kommentar
Fra : mkaare15

Dato : 07-05-09 15:31

jeg har lavet det samme og jeg har ikke søgt. har ikke hørt at man skal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-09 19:23

Du forringer jo ikke - men forbedrer.

Dog må du ikke skære riller i eksisterende bjælker til varmerør.

Følg slavisk Wirsbo eller en af de andre så du ikke får problemer med at styre varmen eller det hele knirker, ved varmeudvidelsen.
http://www.uponor.dk/templates/Page.aspx?id=1889