/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad skal jeg købe?
Fra : jakiil
Vist : 1064 gange
20 point
Dato : 07-05-09 08:21

Hej

Jeg kunne godt bruge nogle råd/meninger om hvilket sikkerhedsprogram jeg skal invistrere i?

Antivirus, firewall og antispy

Vi kører XP (opdateret) og har mobiladsl.

Mvh

Jane

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 07-05-09 08:35

Vil forslå, at du kikker på www.netcop.dk, hvor vi bla. forhandler Eset Smart Security sikkerhedspakke. Med hensyn til antispy, så er der opå samme websted SuperAntiSpyware som der henvises til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 09:02

Du behøver ikke handle hos ham johnny.

Brug Avast gratis
og Comodo firewall gratis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 09:09

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 33
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 51

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-09 09:21

Nu bliver der exatly spurgt efter investeringsprogrammer, og ikke som mange skriver at det død og pine SKAL være gratis, så der er slet ingen grund til at spamme løs med gratis ringere ting, da købeprogrammer ER bedre.

Jeg kender ikke netcop.dk men de to programmer er et rigtigt godt bud og kan iøvrigt købes andre steder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 09:25

Jeg skriver om gratis programmer da vi har ytringsfrihed i DK

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-09 09:27

Nå ja, den ret har Du jo, Teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 09:29

Jepsen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-09 11:11

Det er kun på Spywarefri at gratis er et fyord. Ikke sandt LuffeA?

Jeg gentager gerne gratis. Dette virker http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

Vil du ud og købe, er Avira antivirus/antispyware og Online Armor firewall det bedste der kan købes for penge:

http://www.avira.com/en/downloads/avira_antivir_premium.html

http://www.tallemu.com/

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 07-05-09 11:53

Teil
Du skriver " Jeg skriver om gratis programmer da vi har ytringsfrihed i DK " Men ytringsfrihed gælder måske kun for dig ???. Det er jo det samme jeg gør blot som svar på spørgsmålet om købeprogrammer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-09 11:59

Kan vi ikke droppe den diskussion om gratis vs købe? Den er ikke til nytte for spørger.

Selv om der er ytringsfrihed

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 07-05-09 12:01

stl_s

Helt enig...følte dog lige at måtte svare.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-09 12:07

Klart nok johnnyp

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 07-05-09 12:20

www.norman.com

Ikke særligt kendt men jeg har haft det i mange år og er fuldt ud tilfreds med det. Let at bruge også.

Mener at det er omkring 350 kr. om året.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 07-05-09 12:21

PS

Håber ikke det gør noget at jeg svarer på spørgsmålet og ikke kommer med alt muligt andet bøvl.

Kim

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 12:36

Citat
Håber ikke det gør noget at jeg svarer på spørgsmålet og ikke kommer med alt muligt andet bøvl

Det ved jeg nu ikke, kom med en ansøgning i 16 eks.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-09 12:40

Lige meget hvad du køber kan det anbefales at supplere
med onlinescannere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-09 13:06

Gratis er altså ikke fy på Spywarefri, stl-s

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-05-09 13:36

Tja.
Der er flere muligheder som så:
Avast / AVG som Virusbeskyttelse
Zonealarm / Commendo som firewall

Et andet skridt er måske at fjerne den installation du har af XP og prøve Ubuntu - ved godt det e4r lidt Offtopic, da du skriver XP - men det er ved at være et forældet OS allerede (DESVÆRRE) Men derfor er der muligheder for enten at installere en masse der sløver maskinerne af H...... T.. men sikrer at din Windows installation køre rtja - bedøm selv -jeg er sgu ikke imponeret!

Eller du kan prøve Linux - som er et alternativt OS hvor der er mange forskellige distroer(versioner/udgaver) af Linux - såsom Ubuntu,Debian,ArchLinux, Suse,REDHAT,FEDORACORE, Mandriva, linpuis osv osv.
Dert er absolut noget mere nørded at skulle sætte sig ind i fra bunden - men man har heldighvis endnu friheden til at vælge selv!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-09 14:54

Vrøvl, XP kan bruges flere år endnu, og ESET sløver absolut ikke maskinen.

Commendo firewall er vist ikke opfundet endnu.........

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-05-09 14:58

Ja, XP kan sagtens bruges endnu, men den stiller altså større krav til sikring end Vista og Windows 7

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 07-05-09 15:31

Hej

Jeg lader lige tråden stå lidt endnu.

Men jeg vil bare lige sige at jeg skifter ikke OS, jeg er godt tilfreds med XP, har kørt det i mange år, og skifter i hvert fald ikke fra windows, selvom jeg godt ved at det er mange gode alternativer, men så får jeg problemer med flere at de programmer jeg bruger.

Vista gider jeg ikke at invistere i før computeren skal skiftes, også er der jo nok kommet noget andet til den tid (det bliver nok først om ca 2 år, hvis alt går vel).

Mht. gratis kontra betaling, så regnede/regner jeg med at man nok får lidt mere når man er parat til at betale derfor gjorde jeg opmærksom på at det godt måtte koste noget, man er jo også villig til at betale for sine forsikringer m.m.

Jane

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 20 point
Dato : 07-05-09 15:54

Selvfølgelig er det nærliggende at tro at der er bedre når man betaler, men sådan er det ikke altid når det drejer sig om sikkerhedsprogrammer. Den rigtige sammensætning betyder meget mere, som det f,eks ses i Consumer Reports konklusion her:

Citat
But top honors went to a free three-pack of Avira GmbH's AntiVir antivirus program, Microsoft's Windows Defender antispyware software and the Spamfighter antispam program.

http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9132568

Der findes rigtigt mange færdige pakker som slet ikke lever op til det de lover. En som jeg mener hæver sig langt over gennemsnittet, og virkelig giver det du betaler for, er Kaspersky Internet Security http://www.kaspersky.dk/

Så hvis det er en "alt i en" pakke du søger, kan jeg kun anbefale den.

Som altid, husk at benytte muligheden for at prøve først inden du køber noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-09 19:11

Her løses så den gordiske knude.

Avast kan afprøves i al evighed - og købes i en prof udgave.

Hvad du bør bruge ud over Avast, har jeg ingen mening om.

Ps. Jeg bruger Avast (gratis) på alle mine comp. og styresystemer, og er tilfreds.

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 13-05-09 19:08

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-05-09 19:14

Selv tak.