/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sikkerheds kopi af win
Fra : ryan1312
Vist : 1478 gange
100 point
Dato : 06-05-09 19:54

Hej har købe en mini pc uden dvd drev.

Vil spørge om jeg kan lave en sikkerheds kopi af windows som jeg kan gemme på min usb stik så hvis der går noget galt kan jeg starte mini pcén fra min usb stil og geninsatllere windows.....

Ja der var ingen win genstarts cd med, men der ligger en sikkerheds kopi på mini pc´en så skal bare trykkr f2 (mener jeg) og så geninstalleres windows, men vil gerne have lavet en ekstra sikkerheds kopi af det, så hvis jeg kommer til at slette det, så har jeg altie en kopi læggende...

Men hvordan laver jeg en sådan kopi, og kan jeg lave en sådan kopi???

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-09 20:16

Hvis din USB stick er stor nok, burde du kunne lave en clon (en fuldstændig kopi) af din harddisk på sticken.
Det burde du kunne med programmer som disse:

http://download.cnet.com/Macrium-Reflect-Free-Edition/3000-2242_4-10845728.html
http://download.cnet.com/Easeus-Disk-Copy/3000-2248_4-10867157.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-05-09 20:19

mon ikke du skal trykke F8, F2 plejer og være til bios

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 06-05-09 20:26

Citat
Vil spørge om jeg kan lave en sikkerheds kopi af windows som jeg kan gemme på min usb stik så hvis der går noget galt kan jeg starte mini pcén fra min usb stil og geninsatllere windows.....

ACRONIS__
gOOGLE SELV PÅ DET.
Citat
Men hvordan laver jeg en sådan kopi, og kan jeg lave en sådan kopi???

Sagtens, det tager 1 minut/ PR GB, du har på din AKTIVE DISK.
Og kan gendannes ved 1 KLIK__på en knap

PM for mere !!! ? INFO/ program

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 06-05-09 20:29

ELLERS___? over på pirat-gruppen_org/ anti eller, kan ikke huske det mere.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-09 21:36

"gøgeungen":
Nu kender jeg ikke "ryan1312", men er det ikke muligt, at han bare vil beskytte sin nyindkøbte mini-PC, og sikre sig, at han trods alt har et styresytem, hvis hans maskine skulle rammes af et eller andet ondsindet. At tage en backup af systemdisken er vel ikke det samme som at lægge systemet på samtlige PC'er i omgangskredsen.

De programmer jeg linker til er Freeware. Ikke noget med ulovlige kopier der.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 07-05-09 08:55

nej jeg vil ikke løgge win over på andre pcér og det kan jeg jo heller ikke for den win der ligger på min mini pc er jo skrædersyet til den og passer ikke til andre pcér.....

Ja nu er jeg ikke super god til computer ting, så kan i ikke lige hjælpe mig med en guid til hvordan jeg gør, og hvor usb stik skal jeg bruge??? har også en extern harddisk kan jeg også bruge den til at ligge sikkerheds kopien over på??

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 09-05-09 09:45

Hej.

Som der blev sagt tidligere vil jeg bruge acronis til at lave en clone af din harddisk.
Det er ganske simpelt. Du henter acronis fra http://www.acronis.com/homecomputing/download/trueimage/ det er en prøve version, men den er fin nok til dig.
1 Du downloader acronis
2 Du installere det.
3 Du sætter din ekstern harddisk til.
4 Du åbner acronis under alle programmer i start
Der kommer et vindue frem hvor der står Back up - Manage and Restore mm. Du vælger Back up.
Så vælger du My Computer hvis du vil lave en clone af din harddisk, en kopi. Eller hvis du kun vil lave backup af dine data vælger du My Data.
Jeg tror du vil lave en clone så du trykker på "My Computer"
Så vælger du dine harddiske du vil lave en kopi af. HER SLAL DU IKKE VÆLGE DIN EKSTERN!
Du vælger bare create a new....
Så tror jeg godt du kan finde ud af resten. Husk når den spørger hvor du skal gemme backupen vælg din ekstern harddisk.

Håber det hjalp :D

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 30-05-09 00:17

Brænd iso filen over på usb pen.
Når du så vil geninstallere går du først ind i bios, og sætter windows til at boote fra usb.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 01-06-09 18:57

hvilken iso fil???? Hvordan vil di gøre det????