/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Løkke presser Thorning..
Fra : Heidi-Ho
Vist : 959 gange
50 point
Dato : 06-05-09 15:56

Selvom ledigheden stiger med raketfart lige nu, er danskerne langt mere trygge ved Lars Løkke end ved Helle Thorning, når det gælder den økonomiske politik.
Greens Analyseinstitut har foretaget en måling for Børsen.
Statsministeren har ifølge målingen, øget sit forspring på den økonomiske ansvarlighed. 54%, ser nu Løkke som den bedste garant for en ansvarlig økonomisk politik.
Kun 29% ser Helle som bedste garant..
Også når det gælder om at være bedst til at få danskerne i job overgår Løkke Helle Thorning.

Green-målingen viser iøvrigt, at vælgerne anser Løkke for at være ligeså troværdig som Helle Thorning.
Bare for en måned siden førte Helle Thorning med 34%.

Hvorfor kan Socialdemokraterne ikke holde skansen???? De førte da ellers stort da Løkke blev statsminister.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-05-09 16:06

Når arbejdsløsheden stiger som en måneraket, og regeringen intet gør, så vender det igen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-05-09 16:17
Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-09 16:40

Det er da ikke så underligt, lige for tiden hører man ikke så meget til oppasitionen, mens alle Løkke dukker op alle steder.
Oppositionen har tilsyneladende lært noget af det gamle hedengangne VS - hvis du ikke har noget interessant at sige eller ikke ved noget om emnet, så hold din k... , så skal det nok "løkkes" Løkke at hænge sig i den løkke han selv knytter

Kommentar
Fra : svinninge

Dato : 06-05-09 16:46

fordi Helle er en kvinder, det er dansk demokrati

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-09 16:59

Citat
fordi Helle er en kvinder, det er dansk demokrati

Det var dog det mest tåbelige svar,jeg længe har set.Og ikke meget i familie med sandheden.

Citat
Hvorfor kan Socialdemokraterne ikke holde skansen????

Fordi de fleste danskere,trods alt har en fornuftig tankegang.
De ved godt at "gummichecks" ikke dur,i det lange løb.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : centerpoint

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-09 18:04

Jeg tror efterhånden, folk har fået øjnene op for i hvertfald een ting - og det er, at næsten samtlige muslimer stemmer ved et folketingsvalg, enten på soc., sf., radikale eller enhedslisten.
Dvs. at når oppositionen får regeringsmagten, er de nødt til at tage endnu mere hensyn til muslimske krav - og det ved den danske befolkning godt hvad betyder.

Mere indvandring fra ikke vestlige lande.
Endnu mere knæfald for religionspolitiske beslutninger.
Økonomisk overforbrug.
Kan i forestille jer, Villy Søvndal som udenrigsminister?? Eller finansminister???
Eller som miljøminister?? Jeg husker tydeligt da han stod på talerstolen i folketinget og tordnede imod de benzinslugende biler. Da det blev fyraften i folketinget gik han ned og startede sin store bil, der forøvrigt var en stor benzinslugende Rover.
Hvem sagde, dobbeltmoral?
Uha da, nu mærker jeg gåsehuden langsomt kommer snigende.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-09 18:18

Helt enig,centerpoint.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 06-05-09 18:45

Soc. demokraterne mv. havde inden Løkke overhovedet var tiltrådt meget travlt med at advare imod alle de dårligdomme han ville medfører. Jeg tror det påvirkede de første meningsmålinger til oppositions fordel. Når det nu viser sig at han ikke er så farlig som alle de skræmmescenarier som Helle m.fl. desperat hylede op om i et desperat forsøg på at få magten igen, kan flertallet af befolkningen igen se, at skal vi bedst muligt ud af krisen er det bedst med VK ved magten. Alternativet er da også "lidt" skræmmende"

Kommentar
Fra : pve

Dato : 06-05-09 18:51

Citat
Hvorfor kan Socialdemokraterne ikke holde skansen????
Pga almindelig sund fornuft !!

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-09 20:00

Nu er det vel også lige på tide at minde alle de borgelige kernevælgere der tilsyneladende deltager i denne tråd om, at denne krise, der ft. tales så meget om, er skabt af ultra liberalistisk tankegang og grådighed (gode borgelige grundprincipper!!), fuldstændig ligesom sidste gang vi havde en borgerlig regering i en årrække.
Det må da snart gå op for den danske befolkning, at de liberalistiske tanker ikke fungerer - og folk skal helst finde ud af det, inden den borgerlige regering får solgt alt arvesølvet!!
Var der ikke engang nogen politikere der roste Brixtofte til skyerne for "Farum-modellen"???

Næh, lad os snart komme af med det borgerlige sammenrend, så vi kan få rettet skuden op igen, så der er noget at stå imod med, næste gang befolkningen taber fatningen, og stemmer en borgerlig regering ind.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-09 20:03

Var det i øvrigt ikke en borgerlig regering der styrede, den eneste gang det danske demokrati gik bankerot?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 06-05-09 20:04

Citat
er skabt af ultra liberalistisk tankegang og grådighed (gode borgelige grundprincipper!!),
- og til en rigtig god ultra venstreorienteret kan vi så oplyse, til trods for at det nok ikke passer ind skræmmekampagnerne, at krisen er global og ikke skabt af den danske regering - sorry. Jeg ved at det så ikke lige er vand på møllen, men selv venstrefløjen vil vel acceptere, omend modvilligt, at dette er sandt.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 06-05-09 20:05

Citat
Var det i øvrigt ikke en borgerlig regering der styrede, den eneste gang det danske demokrati gik bankerot?
- jo de kom ind og forsøgte at rede resterne efter ham den lille røde inflations gut med skæget

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 06-05-09 20:13

- og hvis jeg lige må indskyde, før vi fik finanskrisen var arbejdsløsheden nær 0
Det mindes jeg ikke arbejdsløsheden har været siden Statsminister Kragh - eller husker jeg forkert?
Jeg mindes heller ikke at vi har haft så lav rente siden...??????
Men jeg mindes med gru da renten var 22% Og jeg mindes endnu mere, alle de afgifter der blev lagt på alle dagligvarene - det var ihvertfald ikke til gavn for den der fik mindstelønnen.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-05-09 20:59

Citat
- og til en rigtig god ultra venstreorienteret kan vi så oplyse, til trods for at det nok ikke passer ind skræmmekampagnerne, at krisen er global og ikke skabt af den danske regering

- jeg føler mig ikke rigtigt ramt, jeg er alt for gammel til at være ultra noget som helst.
Men vi ved da alle, at krisen startede, da den rødeste regering i USA's historie ville nationalisere et par af verdens største pengetanke ... eller var det fordi regeringen "glemte" at holde øje med, hvad nogen af verdens højst lønnede bankfolk gik og foretog sig i den hellige liberalisme og de frie markedskræfters navn.
Og da disse bankfolk havde gjort det de jo er sat her i verden for (rage så meget til sig selv og sit firma som muligt), og dermed startet den lavine der har ført til den største rutchetur for den globale økonomi i nyere tid), og den amerikanske regering derfor følte sig nødsaget til at lade staten overtage de hårdest ramte (FY!! lad falde, hvad ej kan stå!!), og desuden fandt en frygtelig masse penge på kistebunden til at give industrien kunstigt åndedræt (hva' blev der lige af de frie markedskræfter), ja så troede disse overbetalte yupi'er sq, at de skulle løbe med hele kagen her også.
LÆNGE LEVE DEN AMERIKANSKE DRØM - og så må amerikanerne jo så se, hvad de har at leve af, når/hvis de bliver gamle. Det er deres pensions penge bankfolkene er stukket af med (og jeg gider altså ikke diskutere den russiske drøm. Den fungerede jo heller ikke!)

"Centerpoint": Ja, er det ikke utroligt, at den udvikling der startede under den sidste socialdemokratiske regering, har kunnet holde sig kørende så længe, trods de borgelige angreb mod den, med mere og mere brugerbetaling, nedskæring indenfor den offentlige sektor, voldsomme udgifter til krigsførelse på den anden side af jorden (for at beskytte Danmarks grænser - intet ondt om det), et haltende sundhedssytem, en ordensmagt der selvfølgeligt kommer, når der er brug for dem - før eller siden (de skal jo lige med toget til en anden by for at hente en politibil først, hvis/når altså toget kører), osv. osv.
Arbejdsløsheden og renten var historisk lav. Det medgiver jeg gerne, men jeg er altså ikke overbevist om, at det kun skyldes den borgerlige regirings gøren og laden.
De overtog et guld æg - det har de ikke passet særligt godt på!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-05-09 22:46

Lige lidt om arbejdsløsheden gennem tiderne.

I 1965 var arbejdsløsheden nede på 0,5% (statistisk årbog 1967), mens det laveste under Fogh var 1,6%, så selv om Løkke pralede af den laveste arbejdsløshed nogensinde var den over tre gange højere end i 1965.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 06-05-09 22:57

Politireformen, nej den er ikke god.

Irakkrigen, den deler nok danskerne i lige store lejre. For mit vedkomne er jeg glad for at vi har været med til at styrte det 3. største svin i verden.
Gid nogen havde taget samme affære dengang Adolf raslede med sablerne.

Men f.elsborg, er det virkelig din oprigtige mening, at med Radikale og SF, som støttepartier, så vil soc. virkelig kunne føre oprigtigt social demokratisk politisk?
Nyrup troede også han kunne, men han fik da om nogen degraderet det gamle arbejderparti.
Hvor mandater havde socialdemokratiet da Nyrup overtog partiet - og hvor mange var der tilbage da han smuttede??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-09 08:35

Citat
Politireformen, nej den er ikke god.

Den er simpelthen en "fuser",af de helt store.
Vi kan såmænd også fremhæve tilskudsordningen,til byggeriet.Det er også noget miskmask,der ikke er ordentlig gennemtænkt.Men ellers synes jeg de gør det meget fornuftig.Der vil jo altid ske fejltrin.
Den nuv.regering er jo trods alt også af kød og blod.
Jeg er ikke så borgerligt,"så det gør noget". Men prøver jeg at tænke logisk (med mine små evner)
fortæller det mig at,alternativet med Helle,Villy og Margrethe,på alle måder virker skræmmende.
I ved: Af to onder.........
Citat
I 1965 var arbejdsløsheden nede på 0,5%

Jatak,men i 1965 var DK et "frit" land.Og ikke som nu, "besat" af alle mulige mærkelige individer,der kommer hertil,for at få en luns. Så skal vi endelig jonglere med statistisker,så synes jeg tallet 1,6%,er meget flot.Når vi tænker på,hvad regeringen er oppe imod.

Som vistnok,før nævnt: Jeg gi`r ikke fem flade frederikshavner rødspætter for statistisker.
Et eksempel,godtnok af en anden substans,nemlig biler:Alle ved jo at japanske biler,har været berømmet for deres holdbarhed og driftssikkerhed.Men ifølge tyske ADAC,ligger f.eks. Toyota Avensis, lige pludselig i den "tunge" ende,som en af de biler der har flest fejl.Og en Ford Mondeo (godtnok tysk),er nærmest ubrugeligt. Jeg tror stadigvæk begge er gode køretøjer.Men det beviser igen,hvor meget statistisker kan "bøjes",alt efter hvem der laver dem.
GODT JEG KØRER OPEL.(Der kan det kun gå opad).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-05-09 10:14

Åh Moesbaek, når du siger;
Citat
Som vistnok,før nævnt: Jeg gi`r ikke fem flade frederikshavner rødspætter for statistisker.
Et eksempel,godtnok af en anden substans,nemlig biler:Alle ved jo at japanske biler,har været berømmet for deres holdbarhed og driftssikkerhed.Men ifølge tyske ADAC,ligger f.eks. Toyota Avensis, lige pludselig i den "tunge" ende,som en af de biler der har flest fejl.Og en Ford Mondeo (godtnok tysk),er nærmest ubrugeligt. Jeg tror stadigvæk begge er gode køretøjer.Men det beviser igen,hvor meget statistisker kan "bøjes",alt efter hvem der laver dem.
GODT JEG KØRER OPEL.(Der kan det kun gå opad).

Mosebaek.

Kan jeg kun give dig ret.
Statistikker og løgn er et fedt..
Jeg er heller ikke specielt borgerlig, men hvis Villy Vendekåbe og Vestager skal være garanten for en regering, så holder jeg hellere den regering vi har.
Ja, ja, nu vi er igang - så var der ham socialdemokraten, (jeg kan skutte huske hvad han hed -men det ved Vagr. nok.?) der fløj rundt i helikopter til 1. maj møder. Da han blev spurgt om ikke det var miljøsvineri, svarede han; Narrj.!!! Jeg har købt en miljøkvote.!!
Dobbeltmoral...????? Nej nej
Uanset hvad parti de såkaldte elitære tilhører, er og bliver de pampere.....Nu vil jeg holde pamperne fra EU ude af denne diskussion, den kan tages op senere..

Med hensyn til politireformen, så er den ligeligt fordelt - ikke engang politimanden der står i en uheldig situation og har brug for hjælp kan komme i kontakt med stationen.....
Nu kan jeg skutte huske, om soc stemte imod eller for politireformen.?

Nå... jeg må videre med mit arbejde.....man sku nødig blive fyret...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-05-09 10:56

Jeg er helt enig i, at der er tale om massiv dobbeltmoral og hykleri fra regeringssiden i forbindelse med at Dan Jørgensen fløj med helikopter og neutraliserede CO2-udslippet ved at købe kvoter, da det faktisk er den måde Dk vil prøve at håndtere en meget stor del af vores udslip, ved at købe kvoter i udlandet.

Der er ligefrem en lov om det, vedtaget under Fogh, nemlig:

"Bekendtgørelse af lov om CO2-kvoter 1)

Herved bekendtgøres lov nr. 493 af 9. juni 2004 om CO2-kvoter med de ændringer, der følger af lov nr. 410 af 1. juni 2005, § 63 i lov nr. 430 af 6. juni 2005, § 71 i lov nr. 431 af 6. juni 2005, § 10 i lov nr. 571 af 9. juni 2006, lov nr. 554 af 6. juni 2007, § 5 i lov nr. 172 af 12. marts 2008 og lov nr. 317 af 30. april 2008.

Kapitel 1

Indledende bestemmelser

§ 1. Loven har til formål at fremme en reduktion af udledningen af drivhusgassen CO2 og andre drivhusgasser på en omkostningseffektiv måde gennem et system med omsættelige kvoter og kreditter."

Ministrene kører selv allevegne i ministerbiler, de har jo travlt, klimaministeren flyver verden rundt med tunge skyer af CO2 efter sig, men at en SOCIALDEMOKRAT gør noget tilsvarende, og ovenikøbet køber kvoter, det er fan'me for groft.

At jeg så ikke tror en disse på, at et internationalt kvotehandelssystem kan begrænse nogetsomhelst, kun fylde lommerne på svindlere (herunder div. regeringer) fra alverdens lande, der får Stein Bagger til at ligne en søndagsskoledreng, er en anden sag

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-09 12:52

Her er så igen en lille sag,som jeg håber vagnr og måske f.elsborg,vil kommentere.De er normalvis,meget gode til at klarlægge det for os andre,hvis det er politikere fra modsatte fløj,der laver fejltrin:

http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2009/Europa/2009/05/07/114200.htm

Hørte lige i radioavisen,at Helle ikke havde nogen kommentarer.
Men det beviser bare,atter engang,at grådigheden er lige stor,uanset partifarve.

PENGE LUGTER IKKE OG BARE DET IKKE OPDAGES,SÅ SKIT........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-09 13:05

Her er lige et link,lidt mere kortfattet:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/05/07/080118.htm

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-05-09 14:28

Tak for svaret centerpoint.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-05-09 14:40

Næh, det er da ulækkert, uanset partifarven. Aflønningsformen i EU er åbenbart egnet til at friste mange over evne, uden at det skal undskylde nogetsomhelst.

Jens Peter Bonde har jo tjenet tykt på noget tilsvarende, en eller anden fed pensionsordning, husker jeg, billedet af de hæderlige danskere står ikke flot i EU-parlamentet.

At Ole Christensen, endsige Dan Jørgensens stunts i betydning langtfra matcher Kristian Jensens bevidste grundlovsbrud, EFTER at Justitsministeriet havde advaret, OG DFs øjeblikkelige frifindelse, siger noget om at mediernes bevågenhed sjældent står mål med "forseelsernes" betydning, men det er vist ikke nyt for nogen http://jp.dk/indland/indland_politik/article1685272.ece

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 07-05-09 14:59

Selv tak, Heidi-Ho

Jeg kan se på de sidste indlæg, at vi bevæger os imod EU's pamperi.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-09 16:54

Citat fra dit link vagnr:
Citat
Vi har lavet en fejl. Den fejl både erkender jeg, og beklager jeg. Så er der spørgsmålet om, hvordan vi sikrer, at den ikke gentager sig, og det har vi taget hånd om i Skatteministeriet, siger Kristian Jensen.
Denne udtalelse tjener ham dog til ære,synes jeg.
Men lad os ta`et afsnit mere fra dit link:
Citat
- Jeg kan huske en SR-regering, der lavede en tvindlov, som de blev nødt til at trække tilbage, fordi den blev kendt lovstridig. Så vidt jeg husker var det på grund af grundloven. Det var en lov, der skadede en række skoler, hvorimod dette er et spørgsmål om, at vi rent faktisk har givet en række virksomheder en hjælpende hånd til at overleve og redde nogle arbejdspladser, siger Kristian Jensen.
Så vi kan sagtens banke hinanden,oven i hovedet med forskellige politiske "løsninger".Jeg kan finde masser af "ammunition",hvis det bliver nødvendigt.
En af de mere interessante (og sjældne) tildragelser,var dog Jeppe Kofoed.Der havde en lidt slap lynlås i gylpen.

Mosebaek.