/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Pensum på grafiker uddannelse
Fra : Hoegh
Vist : 1631 gange
100 point
Dato : 06-05-09 13:42

Hej

Er der nogen der ved hvad pensum er på diverse grafikerudd? Jeg er interesseret i specifikke bøger, kursusbeksrivelser, uddannelsens indhold o.lign. Fx. hvilke bøger der bliver brugt til at undervise i f.eks. CS pakken, bøger om tektforfatterrolle, annonce/reklame-opbygning, forståelse for farver, forgivning og symboler, samarbejde med trykkeri, tekst til internettet osv.

Håber I kan hjælpe

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-05-09 14:00

http://www.mediehojskolen.dk/

http://www.ug.dk/Vejledningsportal/Elementer/S%c3%b8gesider/Friteksts%c3%b8gning.aspx?FullTextSearchStr=grafiker&doctype=uddannelse

http://www.grafiske-uddannelser.dk/index.dsp?area=148

Det kommer jo lidt an på din alder og din baggrund, hvilken type uddannelse der kunne blive aktuel. Der er så mange uddannelser at det mest må handle om hvad der interesserer dig.
Så et omvendt spørgsmål var måske bedre - altså at du beskriver hvad du gerne vil kunne og så finde uddannelsen ud fra det.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 06-05-09 14:12

Tak for dine links, der var god inspiration

Jeg skal ikke læse til grafiker, men vil gerne tilegne noget af den viden som en grafisker typisk vil være i besiddelse af. Derfor er jeg interesseret i hvilket pensum der undervises efter, for selv at kunne gå i gang med et mindre selvstudie. Evt. vil jeg på et senere tidspunkt forsøge at komme på dag/uge-kurser.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-05-09 16:19

- jeg har stadig de relevante bøger fra Den Grafiske Højskole, hvis du er interesseret...

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 07-05-09 14:06

Det kunne sagtens blive aktuelt. Kan du sende mig nogle titler og forfattere, så vil jeg prøve og tjekke dem ud

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-05-09 16:45

- undskyld hvis jeg virker lidt fraværende Høgh ...

Send mig en PM med din mail-adresse, så samler jeg sammen.

God weekend