/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Træt af mobning og buksevand
Fra : anettechristensen
Vist : 1128 gange
100 point
Dato : 06-04-03 15:21

Jeg er en pige der går i 9.klasse og bliver mobbet og får buksevand næsten dagligt.
Nogen der har lignende erfaringer eller gode råd?
mvh Anette

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:26

Hold da op... håber næsten, at dette er et "for sjov" spørgsmål. Hvis ikke, er det jo forfærdeligt.
Din skole har helt sikkert en "mobbe-politik" og derfor skal du gå til din skoleleder. Hvis ikke du bryder dig om det, så tage en snak med din klasselærer, eventuelt i samråd med dine forældre.
Skriv lidt mere...

Mvh, Christina, lærerstuderende.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-04-03 15:32

lær selvforsvar, og tæv dem alle sammen.....en mulighed...

Men hvis du modsætter dig, og de er flere og holder dig, og giver dig buksevand, er det frihedsberøvelse og er strafbart....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:34

Du er nu så pædagogisk, Melander!!!

Mobning er en alvorlig sag og skal derfor også tages alvorligt.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:35

en anden ting......er man ikke blevet for stor til at give buksevand, når man går i 9ende????

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 06-04-03 15:36

Husk nu at det den mobber der har et problem!!

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 15:42

Hey Anette

Først er jeg ked af at hør det du er udsat for. Jeg har, nu uden at grave for meget i min egen fortid, været udsat for noget lignende. Jeg prøvede at arbejde imod dem der styrede klassen, og "mopperne", men det viste sig absolut ikke at hjælpe.
Der er efterhånden, blevet indført mere og mere junglelov i skoleklasserne, hvilket vil sige, at hvis man søger hjælp hos en voksen (lærer, vejleder etc.), vil de tro at du ikke kan klare presset, og vil derfor mobbe dig en tand mere, hvilket kan føre til at de følger dig på vejen hjem, og måske enda chikanerer dig på din egen grund (dit hjem).
Det jeg synes du skal, er at snakke med dine forældre om det, og sige at du gerne vil flytte skole, hvis dette er muligt, og bede dem om ike at kontakte din gamle skole, før du har flyttet. Eller du kan begynde og se om du kan alliere dig med dem, følge deres stil, men det vil medføre at du måske også kommer til at mobbe andre, hvilket ikke er godt.

Skriv evt. på min mail - alledegodevaroptaget@jubiimail.dk

Med mange venlige hilsner ZeroXP

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:42

jens.. det siger man ganske vist, og det er også rigtig ud fra en psykologisk betragtning. men er man den der står med våde bukser, er man sgu nok ligeglad med de psykologiske faktorer, der spiller ind hos mobberen! Den mobbede er ofret, uanset hvad!!!

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 15:45

det har Skinur ret i, man kan ikke gøre noget. De er måske 5 mod 1, 10 mod 1, hvad ved jeg, du kan bare ikke gøre det store

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:46

zero... det er et stort skridt at flytte skole, før man har forsøgt at tage hånd om problemet. man risikerer, at "sorteper" flytter med...
Det er vigtigt at tale med såvel forældre som lærerer... jungleloven skal ikke have lov at herske. Det er vigtigt at finde ud af, hvorfor man bliver mobbet. Det kan jo være, man selv bærer på grunden til det.
Håber anette skriver igen.
Mvh, Christina, lærerstuderende og idealist!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:47

zero... hvad har jeg ret i???
(elsker at få ret, ved bare ikke i hvad!!!)

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 15:50

efter at have oplevet jungleloven på tæt hold, kan jeg sige, at hvis en lærer siger noget, så er "sorteper" ligeglad. Bliver "sorteper" smidt us af skolen, begynder han bare at mobbe nogle andre, eller også går han mere drastisk til værks mod det tidligere ofre, da ofret jo fik ham smidt ud af skolen

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 15:52

du har ret i at det er ofret der har problemet, da "sorteper" jo ikke ser det som et problem (desværre)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:54

nååeh... det jeg mente med "sorteper" var problemet, altså problemet=sorteper. Burde måske have skrevet "nissen flytter med" istf.

For at tydeliggøre det, mener jeg at man netop SKAL tale med lærere og forældre, for hvis man bare flytter skole, risikerer man at tage sit problem med sig og blive mobbet det nye sted. Jeg siger ikke, at der er noget galt med anette, men det kan være, hun har en attitude, der gør at hun altid vil blive udset sdom mobbe-offer. Og derfor skal hun have klarlagt mobbeproblemet fremfor at flygte.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-04-03 16:00
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-03 16:02

Spørgsmål til anettechristensen!

Hvad tid på dagen bliver du moppet.
Emesen.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 16:14

det kunne måske også være interessandt at høre hvilket område hun bor i. HVis de er København, er der ikke så meget at gøre, da de mange "sorteper", "Nisser", what-ever, garanteret har været på de fleste. Amager er også en del udsat, for den slags, da mange flytter rundtmellem skolerne heletiden, pga. den korteafstand mellem dem.
Så man skulle måske vælge en skole lidt længere væk, eller måske privat/efterskole (men det koster jo en del penge).
Jeg må (igen) give Skingur ret i, at Anette måske skulle prøve at se på hvad HUN kan gøre, for at problemet bliver mindre. Men a jeg ikke kender dig Anette, må jeg jo prøve alle muligheder. Håber ikke at jeg måske siger noget helt forkert

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-04-03 16:46

De fleste bliver mobbet fordi de er sjove at mobbe, f.eks fordi de enten bliver sure, eller begynder at græde, men de der mobber mister hurtigt interessen hvis der ikke er nogen reaktion, for der er ikke meget ved at give en person buksevand, hvis personen er ligeglad, og fuldstændigt ignorere dem.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 16:48

Hej allesammen...
Jeg synes det ville være klædeligt for anettechristensen at kommentere vores indlæg....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-03 16:52

Ja

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 17:18

det må man sige ja til

Kommentar
Fra : Fredeerik

Dato : 16-05-03 12:36

Spørg hvorfor de gør det og ellers lære selvforsvar.