/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyd i Divxfilm.....
Fra : IceCap
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 06-04-03 14:43

En af mine venner har problemer med at afspille nogle Divx/XVid film, idet billedet er ok, men nogle film har et problem med lyden - den er langsom, lyder som om det er super slowmotion men billedet kører som det skal. Tsunami filterpack er lagt ind.

Hvad er problemet? Det er en Compaq Presario 1400 med en 600mhz Celeron processor.

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-03 14:52

det lyder som et problem jeg havde for nogen tid siden. det er fordi der mangler nogen codecs. jeg mener jeg fiksede det med enten xvid eller ogg vorbis, kan ikke huske hvilken.
prøv at finde nimo50 der er en masse bundlet codecs hvor du blandt andet kan finde ogg vorbis codec.
husk dog at læs før du installerer, der er visse codecs der ikke kan sammen

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 06-04-03 15:16

du kan sikkert finde den på kazaa, altså den der nimo Codecpack

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-04-03 16:18

http://www.land.ee/d_nimo_codec.html

nimo codecpack du behøver ikke at hente kazaa for at få de forskellige codecks.. de ligger frit tilgængelit på nettet på almindelige sider

prøv og lav en søgning på www.google.com på "divx" så kommer der en hel masse..! men jeg mener at det er et andet program du skal have kan bare ikke huske hvad der hedder prøver at finde ud af det.! men prøv først nimo..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-04-03 16:47

Hej Icecap,

prøv evt. G-spot fra dette tip... "hvis du mangler Lyd eller Billeder i dine videoer"... og se om den ka' fortælle hvilket codec det eventuel er der mangler... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2958

ellers så prøv evt. Ace codecpakken... den sku' være noget mere udvidet end Nimo og tsunami... så hvis lydcodecet ikke er i en af dem, ku' det være den er i Ace...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dj__christian

Dato : 22-04-03 23:55

Programmet "BSPlayer" kan vist både afspille "Divx og XVid" film.. Programmet er gratis og kan hentes inde på www.bsplayer.org

-Christian-

Kommentar
Fra : myhlen

Dato : 09-05-03 14:05

Min bedste erfaring er multimedia essentials. Klarer desuden alle problemerne ved xvid filmene

http://www.etplanet.com/download/moviecodec.shtm

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 10-05-03 01:57

Prøv Nimo - den kan det meste af hvad der er værd at kikkepå/lytte til.
Hjemmesiden er: http://nimo.titanesk.com og et direkte link til den seneste (stabile) version er f.eks (der er masser af link via ovenstående side): ftp://ftp.freenet.de/pub/.disk0/filepilot/windows/multimedia/Nimo50Build8.exe

;)

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 10-05-03 01:57

Prøv Nimo - den kan det meste af hvad der er værd at kikkepå/lytte til.
Hjemmesiden er: http://nimo.titanesk.com og et direkte link til den seneste (stabile) version er f.eks (der er masser af link via ovenstående side): ftp://ftp.freenet.de/pub/.disk0/filepilot/windows/multimedia/Nimo50Build8.exe

;)

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 25-05-06 16:50

Tak for svaret kummel.