/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Billedkunstlære
Fra : salacia
Vist : 6506 gange
70 point
Dato : 05-05-09 13:13

HEJSA

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvordan man 'bliver' billedkunstlærer. Jeg ved, at der ikke er en uddannelse til det. Men jeg har hørt, at man skal tage en pædagogisk grunduddannelse for at have gode chancer for at få job som billedkunstlærer.
Hvis ja, så hvor og hvornår?

Man skal jo også vide en del om kunst. Jeg ved en del i forvejen, men jeg skal helt klart have nogle flere kurser i at male og lave keramik for at blive rigtig god og vide meget mere om metoder osv.

Hvis nogen af jer kender noget til det vil jeg meget gerne høre fra jer. Tak på forhånd :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-09 14:06

Billedkunstlærer, er et af linjefagene for en folkeskolelærer

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-laererifolkeskolen#q3

Du kan jo ringe og spørge et semnarie, om det er muligt kun at tage dette ene fag - det tror jeg godt nok ikke, men det kan ikke skade at spørge -

Man har også pædagogik på semnariet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-05-09 15:03

Prøv at kigge ind på Danmarks Billedkunstlærere forenings side. Du kan evt kontakte dem for yderligere info. De afholder også kurser som måske lige er noget af det du søger i dit andet spørgsmål. Kurserne er også for ikke medlemmer.

http://www.danmarksbilledkunstlaerere.dk/