/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
HJÆLP MIN DATTER.
Fra : piaskov
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 04-05-09 20:16

ØVøv .
Datteren har lige ringet hjem. Kæresten har vasket tøj og havde ikke set en kuglkepen i en lomme.
Resultat er blæk på alt tæj.
hvad gør hun ????????????????????

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-09 20:19

Nu ved jeg ikke hvor meget blæk der er tale om, men har prøvet en gang med en kuglepen der i vaksemmaskinen havde sat nogle få streger på mine hvide skjorter. Jeg brugte husholdningssprit hvilket virkede. Men er der tale om kulørt tøj tager det sikkert mere end stregerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-09 20:25
Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 04-05-09 20:29

Mit bud er Bio-Tex pletfjerner eller Ren Ajax,og derefter vask? Mvh ilgp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 20:31

MOAAAAR HJÆLP....

Kære barn - det er på tide du lærer at klare dig selv....

Jamen mor - han har ødelagt alt mit tøj....

Det skal du da kun være glad for, nu har du muligheden OG UNDSKYLDNINGEN for at købe noget nyt...

Han tager nok gerne et par timer extra for at betale for det...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 20:31

Køb en ny kuglepen - de er da ikke så dyre.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-05-09 20:32

ØVVVV

Lad hende prøve dette råd

Har du fået pletter fra kuglepennen på tøjet, kan den fjernes ved at lægge den del af tøjet med pletten, ned i en skål sødmælk - og det skal være sødmælk. Her gnider og nuldrer du pletten til den er væk. Så har du kun en plet fra fedtet fra sødmælken tilbage. Den kan fjernes ved at duppe den med opvaskemiddel, og lade den ligge i 4-6 timer i en lukket plastpose, inden tøjet blver vasket ved 40 grader.

http://mange-gode-raad.dk/raad/husholdning-og-rengoering/pletter-paa-toej-med-mere/blaek-og-kuglepen-pletter.html

Har ikke prøvet det selv, men det kan da ikke gøre mere skade --nøj hvor svigersøn skylder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 20:32

CillitBang klarer ærterne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-05-09 20:32

Citat
Kære barn - det er på tide du lærer at klare dig selv....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-05-09 20:34

Citat
nøj hvor svigersøn skylder....

Ja det tror jeg nok.
Det er bare brand ærgeligt.
Det er hendes uniformer det er gået ud over. Og han ville glæde hende med at få vasket da hun var på vagt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-09 20:37

I morgen skal din datter, eller kæresten drøne ned i det nærmeste campingcenter og købe

VK Universalrens.........sprøjt det på, lade det sidde på ca 15 min, og ind i vaskemaskinen med tøjet igen

Jeg er 99,9% sikker på at det vil fjerne blækket...............vi bruger det middel til alt, undtagen vinduer, det er simpelthen et mirakelmiddel

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-05-09 20:46

Jeg skal nok melde tilbage.
Hun prøver lige med sprit ellers hedder det et campingcenter.
De må prøve sig frem. Jeg er ikke til den store hjælp her ....jeg har aldrig været så uheldig selv.

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 04-05-09 20:53

Dette er hvad jeg fandt på pletguide.dk

Kuglepen

Vasketøj
Friske pletter Dyp i sødmælk og vask tøjet. Hvis tøjet kun tåler vask under 60C, fugter du med opvaskemiddel, efter du har brugt sødmælk, og lader tøjet ligge 4-6 timer inden vask.

Gamle pletter
Gnid med husholdningssprit.

Gulvtæpper
Gnid med en klud fugtet med husholdningssprit.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 04-05-09 20:55

her er da også et tip til din datter og svigersøn . åh jeg sidder nu og har lidt ondt af ham , her vil han glæde din datter og så går det bare galt det er smadder ærgerligt for dem begge to

Kuglepen
Textiler:
Friske pletter dyppes i sødmælk, og vaskes efterfølgende. Hvis tøjet ikke tåler vask på mindst 60 grader kan man hælde opvaskemiddel på, vente i mindst 6 timer og derefter vaske tøjet normalt. (se isyet anvisning) Gamle pletter kan muligvis fjernes ved at duppe med sprit, ( læg det på et sugende underlag og bliv ved til det ikke smitter af mere ) derefter kommes opvaskemiddel på og tøjet vaskes .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-09 20:57

Nygifte Lise i telefonen.:

-Mor, jeg kom til at give Peter sæbespåner istedetfor havregryn i morges.
-Nå, blev han gal ?
-Det er ikke ordet, han har skummet i flere timer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 21:09

Han er altså smart den svigersøn.............nu får han aldrig lov til at røre vasketøjet.
Nu mangler han bare at skubbe til billedet af svigermor, med støvsugeren, så det baldres nede på gulvet og slet ikke kan repareres........................... slut med støvsugning.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 04-05-09 21:10

Tak for svaret pve.
Det virkede bare...1000 tak for det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-05-09 21:12

Citat
Han er altså smart den svigersøn.............

Han vil ikke undvære sin svigermor Eyvind.....bare så du ved det.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 04-05-09 21:15

Jeg havde engang en kæreste der lavede den slags for at slippe for at ordne vasketøj :(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 21:18

Ok - jeg havde også en super svigermor..............

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-05-09 21:42

Det har han jo også.
Men når jeg skal være ærlig så har jeg altså også en SUPER svigersøn

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-05-09 00:31

Køb noget tøj-farve, og farv alt tøjet blåt.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-09 08:40

Citat
Tak for svaret pve.
Det virkede bare...1000 tak for det.
Det er jeg glad for at høre, har som sagt også selv stået i samme situation for noget tid siden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-09 12:21

...... og de levede lykkeligt til deres dages ende

Hanne