/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Bridge for Dummies
Fra : svendgiversen
Vist : 1126 gange
115 point
Dato : 04-05-09 09:54

Som rigtig jyde har jeg altid spillet Whist, ikke Skaet som sønderjyderne gør,
og slet ikke Bridge som Øst Danskerne foretrækker.

Men nu er jeg ved at komme i uføre...måske?

Hvordan lærer jeg hurtigt at spille bridge?

Der er vel flere slags, det skal være den man normalt bruger til selskab i Øst Jylland...

Hvilken lærebog skal jeg begynde med??

Findes der computer aided, tuturials, spil eller lignende???

Jeg er god til matematik og sandsynligheds regning, håber dette kan fremskynde processen...

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 115 point
Dato : 04-05-09 11:51
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-09 12:12

Det var jo bare noget jeg skrev "Bridge for Dummies", som sagt kender jeg intet til Bridge...
Jeg drømte da ikke om at der var en bog med netop denne titel.

Men er den så den bedste at begynde med?

Måske ville en lille bog på dansk være bedre:
"Hvordan undgår du at blive sparket over skinnebenet af din nye bridge partner"...
Eller noget i den stil??

Og så også computor spil:
Jeg har flere cd med golf, og der findes jo mange elektroniske skak modstandere.
Der var engang én der løsnede en skrue, når han ikke kunne klare sig mod skak robotten...

Hvad med Bridge???
Helst én der roser mig for hvert snedigt udspil....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-05-09 12:24

Her er en masse links til Bridge både online og meget andet... også for absolut begyndere - prøv at studere lidt der. Håber du finder noget, du kan bruge
http://www.seniorinternet.dk/seniorfritid-bridge.htm

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 04-05-09 13:01

http://www.funbridge.com/uk/?gclid=CM3EjqDFopoCFR9hnAodpiAO9Q

så kan du selv bestemme hvor svært det skal være

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-09 16:31

Foreløbig tak.
Ja, udbuddet er jo enormt.

Det var nu mest en udvælgelse (anbefaling af den første lærebog) jeg efterlyste.
Det gælder også for lære programmmer (bridge spil)...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-09 07:16

Tak for svaret sp4nker.