/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
billigste udbyder i landet?
Fra : GormDenGamle
Vist : 800 gange
87 point
Dato : 03-05-09 21:33

Hejsa !

Jeg vil gerne skifte mit TDC abonnement ud, fordi jeg er lidt utilfreds over at jeg skal betale for en bærende linie, ud over prisen på selve internet forbindelsen. Så det bliver pludselig rimelig dyrt at have internet i forhold til priser jeg ser andre steder.

Jeg har ikke nogen hjemme telefon, så det jeg skal bruge er blot 2MB download eller 4 afhængigt af prisen. Men jeg har ikke så mange penge. så derfor må det godt være billigt.

Hvem er de biligste derude uden skjulte gebyrer?

Tak.

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 97 point
Dato : 03-05-09 21:44
Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-05-09 21:58

Det er svært at komme med et klart bud på hvem der er billigst, for de forskellige udbydere sammesætter deres tilbud på en måde,at de er svær sammenlignelige.

Du kommer under alle omstændigheder til at have noget med TDC at gøre, hvad enten du vil eller ej.
Det er TDC der ejer hele kabelnettet, så ænge der ikke er andre der har udlagt et landsdækkende lysleder netværk. - Selv ved mobile netværker, så går forbindelsen til den nærmeste mast, hvorefter TDC står for transporten til den aktuelle server, via deres kabelnet.

Alt efter det antal PC'er du vil koble på, så er en mobil løsning fremtiden. Her er der billige løsninger, hvis du ikke kræver den helt store hastighed. - Den er flexibel, da du kan tage den med digrundt i hele landet, og har da også altid forbindelse, også selv om du måske lige er flyttet.
Har du flere PC'er, så har 3 en løsning med en mobil bredbåndsrouter, som du også kan flytte rundt med, som det passer dig.
Dem der har bedst dækning i hele landet, er TDC, SONOFON og 3. Flere af de andre mindre selskaber, benytter TDC og SONOFON's mobilnet, så de er ikke medtaget.

Har du brug for at komme til udlandet med din PC, så er der 3 som koster det samme som i danmark, hvis du er i sverige. Hvordan det er med Telia, er jeg dog ikke helt klar over.

Hvis du stadig er til fast forbindelse, så er det stadig TDC der lægger kobber til forbindelsen.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-05-09 00:39

Jeg har en 10/2 mbit hos cybercity til 300 kroner, det synes jeg er billigt nok, efter danske forhold altså.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-05-09 07:01

Jeg er lige gået på Fullrate med 2 ned og 512 op til 169,-

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-05-09 12:33
Godkendelse af svar
Fra : GormDenGamle

Dato : 06-05-09 10:35

Tak for svaret jangchr.