/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbne en .dmp fil.....
Fra : j_s
Vist : 2485 gange
20 point
Dato : 23-10-01 11:38

Hvilket program skal jeg bruge til at åbne en .dmp fil?
Jeg har Windows 98.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-01 14:55

dmp??? I Windows 2000 og XP er det et memory dump som bliver lavet når
Windows går ned. Hvor har du filen fra? Eller hvor ligger den på computeren
(hvis ikke du har fået den tilsendt)?

--

Regards
Lars Stokholm
http://home19.inet.tele.dk/stokholm/

Kommentar
Fra : j_s

Dato : 23-10-01 16:38

Tak Lars!
Jeg tror den er blevet genereret da et cad program er gået ned, den er ikke blevet sendt. Indeholder den mon relevant info, om en fil der er gået ned? -den ligger sammen med mine .dwg filer (AutoCad). "memery dump"...!? -kan den evt. indeholde tabte data?

Jesper

Accepteret svar
Fra : soccer

Modtaget 20 point
Dato : 25-10-01 22:36

Det er et sikkert et memory-dump, som kan blive dannet hvis et program går ned.

Det bruges kun til at fejlsøge hvorfor programmet gik ned og indeholder alt den data, der var i memory på det tidspunkt den gik ned. Disse data er volapyk for de fleste mennesker, men for dem der har udviklet programmet er der måske noget at hente.

Hvis du er meget interesseret i at kikke i filen, så kan du evt. benytte dig af programmet windows commander fra http://www.ghisler.com/euro.htm
Når du har programmet , så highligth dmp-filen og tryk view.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : j_s

Dato : 26-10-01 00:14

Tak!
Ja det virkede jo rigtig godt, og hvor har du ret, den slags læsning er vist forbeholdt de særligt udvalgte.
-for det ikke ska' være løgn, har jeg lige haft succes blot ved at omdøbe den til en .doc.

Jesper