/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Læse data fra en hp
Fra : Ylwen
Vist : 474 gange
120 point
Dato : 06-04-03 12:24

Jeg har en side med adresser, som jeg meget gerne ville kunne indsamle og smide dem i en database. Hvordan er det muligt?
Adresserne på siden er skrevet således: Navn,Efternavn,Adresse,postnummer,By,Land

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-04-03 12:38

Hvis det er en side du selv har lavet skal du have sat dem ind i et hidden felt som angiver dit namefeltet til din kilde som kan være navn.
Derefter skal du putte det hele i DB ved hjælp af insert into Tabelnavnet.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : KingMedia

Dato : 06-04-03 13:28

Hvis du har en side i HTML format, så bliver det nok lidt svært, da al teksten så er formateret med en masse tags.
Umiddelbart vil jeg sige du så nok skal skrive dem ind manuelt.. Men jeg er ikke sikker på om du kan bruge FSO til det

/Mads

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 06-04-03 15:12

Hvad med bare at "Kopiere" HTML sidens "output" (altså ikke kildekoden) ind i Notebook eller tilsvarende.
Gemme denne fil, og derefter importere i databasen som komma separerede værdier (CSV)

Måske kræver det du lige ændre alle "," til f.eks. ";" - hvis der f.eks. er tale om Access, da "," bruges til decimal adskillelse.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-04-03 15:56

Hej BenKvist
Han kan da bare ændre tekstadskiller til at være komma og så lige huske at ændre decimaladskiller til at være noget andet end komma.

Lis

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 06-04-03 18:41

Hej Lis

Beklager Lis, det er ikke altid du kan gøre dette, i hvert fald ikke nemt. Kommer bl.a. an på program og version. Den løsning jeg foreslår er en almindelig "Søg og Erstat" i en tekst editor... og det er nemt...
I nogle kombinationer af Access og Windows skal du faktisk helt ud i Windows og ændre det i systemindstillingerme... genstarte, lave det du skal, ændre tilbage i systemindstillingerne, og genstarte igen...

Men andre andre programmer er igen helt lige glade.

Men under alle omstændigheder er det nemmest, efter min mening at lave en automatisk erstatning af alle kommaer til semikolonner. Det kan gøres UDEN man skal ændre i sine indstillinger overhovedet.

Hvorfor gøre det mere besværligt end det er?

BenKvist

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-04-03 18:57

Ja JA, men alfa og omega er vel om det er en side han selv har lavet eller noget han vil hente fra andre sider - og det ved vi jo ikke.

Lis

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 07-04-03 07:54

Det dur ikke med jeres løsningsforslag. Der er tale om ca 10-15 sider med data, som skal læses flere gange om dagen og det skal helst foregå automatisk. Er der evt. andre forslag... kan man lave sådan noget i PHP, og hvordan?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-04-03 08:48

Hvis du viste et eksempel fra kildekoden (indeholdende de data du vil have fat i) kunne der nok komme nogen forslag.

Er data fra sider du selv producerer ?

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 08-04-03 16:03

Der er ingen kildekode, hvor har du dog fået den ide fra?? Jeg kan vise dig en side med de data der skal indsamles, men de fortæller ikke meget mere end det jeg har beskrevet for jer. kig på http://www.pcsystem.dk/test/test.html hvor der er et eksempel på de data der skal læses ind.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 08-04-03 17:17

Hej Ylwen.
Hvordan kommer data ind på den side. Hvor får du dem fra?

Lis

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-04-03 17:59

>>Lis>Jeg synes altså også, der mangler noget logik i spørgsmålet.....

sMorch

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 08-04-03 18:19

OK Hvis ikke Ylwen kan stille et spørgsmål der er til at forstå, så kan vi jo ikke hjælpe.
jeg synes jeg har forsøgt at få flere oplysninger. Nu gider jeg ikke spilde mere tid på det.
Lis

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 08-04-03 18:51

Ja... Jeg melder også pas...

Når man ikke kan/vil formulere sit spørgsmål så folk kan forstå det... Så kan jeg i hvert fald bruge min tid til noget mere fornuftigt.

BenKvist

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-04-03 20:29

"Jeg har en side med adresser, som jeg meget gerne ville kunne indsamle og smide dem i en database. Hvordan er det muligt?"

Det kunne blive muligt, hvis du vil forklare mere om hvad det er for en side, evt. ved at sætte et link til siden på - dit eksempel kan ikke bruges til noget.

Vi skal, for at kunne hjælpe, have flere oplysninger om data kilden, ellers er vi lige så lost som dig.

Hvis din data kilde ser nøjagtigt ud som dit eksempel, skulle det ikke være så stort et problem, men er der bare ét andet indhold på siden du vil hente fra er det noget helt andet.

Derfor må vi se hvor du vil hente dine data.

Med venlig hilsen

sMorch

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 08-04-03 20:52

Eksemplet er nøjagtig som den rigtige side, jeg kan af gode grunde ikke vise jer de rigtige sider da de indeholder fortrolige oplysninger. Jeg har gjort hvad jeg kan for at forklare mit problem, er det ikke nok oplysninger så spørg mig og jeg skal svare jer, i behøver ikke lave en sammensværgelse!!

Jeg har en række html og asp sider der indeholder data (det er forøvrigt ligegyldigt hvilke) Jeg vil så læse disse oplysninger og derefter overføre dem til en database. Hvis filerne havde ligget lokalt så kunne jeg have brugt FileSystemObject, men da det ikke er filer der ligger lokalt på serveren skal der andre midler til...
Mit problem er ikke hvordan jeg skal ligge data i en db, men hvordan jeg trækker dem fra web adressen.

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 08-04-03 21:55

Nå jeg har selv fundet løsningen.