/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremseklodser HJÆLP OPEL VEC.
Fra : SnifFlap
Vist : 1084 gange
50 point
Dato : 01-05-09 15:41

Nogle der ved hvordan man får skiftet bremseklodserne foran på en opel vectra a 1.6 fra 1990 ????????? HJÆLP

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 01-05-09 15:56

ja,tag hjulet af,pil de gamle ud,rengør med en stålbørste,og sæt de nye klodser i. (husk at smøre bagsiden med kobberfedt) så undgår du at de hyler når du bremser.........det ganske let

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-05-09 16:01

problemet er at vi ikk kan få åbnet kaliberen fordi der sidder 2 metal splitte i vejen. for oven og for neden .

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 01-05-09 16:05

der sidder en låsering i den ene side den fjerner du,,også kan du trække det 2 splitter ud og fjerne de gamle klodser...

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-05-09 16:08

vi har ikk ku se nogle låse ringe på en vectra

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 01-05-09 16:10
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-05-09 17:14

Din Kaliber skal ikke åbnes...

De to låse splitter skal vel skubbes bagud (fra hjulside ind imod midten af bilen) med en lille dorn.

Så kan du trække dine klodser baglæns ud.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-09 23:21

Tror ikke du skal gøre det selv , da bremser er sikkerhed, og når du ikke har forstand på dette så få en der ved hordan til at vise dig hvordan man gør før du gør det selv. Eller få et værksted til at lave det.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : SnifFlap

Dato : 06-05-09 11:45

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-05-09 18:03

Tak selv
alimak