/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Vedr. køb med Dankort over nettet
Fra : bantam
Vist : 530 gange
200 point
Dato : 06-04-03 11:28

Jeg er kommet i en lidt speciel situation, og vil lige høre om nogle kan svare på følgende:

Jeg har den 14-3.03 foretaget køb over nettet, og har modtaget leveringen 2-4-03

Jeg betalte med Dankort og oplyste kortnummer og kontroltallene (de 3 tal nederst i højre hjørne på kortet)

Jeg fik en kvitering med et ordrenummer og alt så fint ud ( på kvit. KAN jeg ikke se hvad kortnummer jeg har opgivet)

Nu har vi den 6-4, og beløbet er IKKE trukket fra min konto, så er det jeg tænkte hvad hvis man kommer til at skrive forkert kortnummer, ville det så ikke være opdaget når man skriver de 3 kontroltal

Det er vel netop derfor man skal bruge de tal for at undgå at en anden kommer til at betale hvis man skriver et tal forkert i kortnummeret, mener jeg! er dette ikke korrekt??

Jeg håber der er en der ved lidt om dette, det er jo ikke så tit det er den vej det går at de ligefrem IKKE hæver deres penge, så hurtigt som muligt.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-04-03 12:04

der kan godt gå noget tid inden de trækker beløbet, det sker som regel når deres betallingssystem opdatere.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-04-03 12:05

og jo hvis dine 3 kontrol ikke stemmer onerens, bliver betallingen annuleret, og du modtager ikke dine varer

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 210 point
Dato : 06-04-03 12:22

Du kan være helt rolig bantam. Der kan intet ske hos andre kortbrugere. Nogle firmaer venter lidt. Jeg blev ved et firma først trukket 3. uger efter købet!!! Det er bare service. Iøvrigt har jeg handlet på nettet med kort siden det startede og har aldrig haft nogen som helst problemer med det. Det funker bare, og som sagt vær helt rolig. Beløbet bliver ikke (og kan ikke) blive trukket hos andre. Dit kortnummer og kontrolnr. er helt unik.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-04-03 13:21

Jeg handler rigtig meget på nettet og har gjort de samme erfaringer. Det fungerer bare
- og modsat af hvad man skulle tro, så har mange firmaer slet ikke travlt med at hæve deres penge.

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 06-04-03 13:30

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-04-03 13:47

Tak for points! Jeg er "gammel" bankmand (fra dengang der var noget som hed Handelsbanken) så lidt erfaring har jeg med den slags. mvh als