/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
trådløs internet
Fra : henningFar
Vist : 1132 gange
100 point
Dato : 30-04-09 18:43

Hej

Jeg har en bærbar Fujitsu Simens L1310G amilo.

Den har en knap som jeg ville mene er til trådløs internet ligner en mast med 2 (( l ))

Men det virker ikke, jeg skal bruge lan stik, kan det være fordi der mangler driver eller andet program ??

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-04-09 18:59

har du sat din router op ??

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 30-04-09 19:01

har du en trådløs-router du kan få forbindelse til.
for ellers er det vist kun din kabel forbindelse der kan give dig forbindelse.
(Jeg ser bort fra mobilt-bredbånd)

Har du en trådløs router skal du bare have oprettet forbindelse til den og det er lidt forskelligt alt efter hvad og hvilken......... hvordan det gøres

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-09 19:01

Du har en knap foran på din comp som kan tænde og slukke for trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 30-04-09 19:37

Ja min datter kan sagtens komme på trådløs internet, og der sker intet når jeg trykker på knappen, jeg har også prøvet at lave en oprettelse af trådløs internet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-04-09 20:30

Du bliver nød til og finde dit lokale netværk i listen over trådløse netværk for at forbinde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-09 20:46

Hvis der er lavet MAC filter - skal det lige slås fra mens du kobler dig op og få tastet krypteringsnøglen ind.

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 30-04-09 20:55

Hvis jeg går ind i enhedshåndtering er ether controler markeret gult og kan ikke opdater den, har det noget med det at gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-09 21:37

Ja da - for så virker den jo ikke.

Der mangler en driver til dit bundkort og den findes hos producenten eller på den CD som fulgte med din comp.
Fujitsu-Siemens leverer som regel altid alle drivere.

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 30-04-09 22:00

problemet er bare der er ingen driver med og har kikket på siemens hjemmeside men kan ikke hitte ud af det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-09 22:03

Før i tiden var det sådan, at driveren til den trådløse del, ikke var installeret på pc'en fra leverandøren. Så det er som Eyvind skriver, at du skal have fat i installations CD'en og lægge driveren ind. - Såvil den gule markering også forsvinde!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-09 22:33

En af mine venner har netop den comp. som du har..................og der fulgte adskillige CD'er med og bl.a. en installationd CD med drivere til bundkortet.
Desværre har fjolset smidt de CD'er ud , så der kan ikke laves en kopi.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-04-09 22:56

Hvad er navnet på ethernet controller'en, så kan det være en af os andre kan finde en driver til dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-09 23:10

Ja det er jo rart, at have styr på den medfølgende software. Desværre hører man alt for tit, at man har fået smidt cd'en ud, eller noget lignende.
Jeg har gjort det, at jeg har nogle CD-mapper; en for hver maskine og en for diverse perifei udstyr.
Så når der opstår et problem med en maskine, så kan jeg redde den igen, ved at tage den mappe frem for den aktuelle maskine.
Man skal så huske, at lave CD'er af nye versioner og opdateringer til maskinen, og sætte den ind i mappen.

Så går det sjældent helt galt!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 01-05-09 04:49

der ligger driver til din maskine her http://dk.ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 08-05-09 19:22
Kommentar
Fra : edison

Dato : 10-05-09 17:44

hvis du bruge vista, skal du lige aktiver trådløs net i net og netværksdeling.