/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvor gammel
Fra : smurfy
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 30-04-09 10:42

hej...
jeg er en pige som gerne vil ha´ en kat...
men mit spørgsmål er: hvor gammel skal en killing være før man må tage den fra moderen???
håber der en nogle der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-09 10:46

12 uger, så har missemor opdraget den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-09 10:49

Citat
Ved kontakten med deres moder og søskende får killingerne erfaring med, hvordan de skal omgås andre individer, hvilket har stor betydning for deres videre udvikling. Derfor bør killingerne ikke tages fra deres mor, før de er 12 uger gamle.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/killinger

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-09 10:55
Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-04-09 11:06

Den skal minimum være 12 uger.....
God fornøjelse :)
Det er skøønt med en kat - har selv 2 og de gør virkelig ens hverdag sjove.....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-04-09 13:57

Som de andre har skrevet, skal den være 12 uger. Når du gerne vil have en kat, er det en rigtig god idé at gå på biblioteket og låne nogle bøger om at have kat. Der kan du læse om, hvordan du passer og plejer den, hvad du skal være opmærksom på o.s.v.
Husk det er dyrt med en kat. Den skal have et ordentligt foder fx. fra Olivers.dk, det er fint nok, men ikke så dyrt som hos dyrlægen, den skal til dyrlæge mindst en gang om året, den skal steriliseres og kastreres og den skal mærkes, så man kan finde frem til dig, hvis den bliver væk, og fundet et andet sted.

Held og lykke med den.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : smurfy

Dato : 12-05-09 16:52

jeg har lånt nogle bøger på biblioteket og har fundet en masse viden der... tak for tippene