/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Norsk skovkat
Fra : Harbo21
Vist : 1760 gange
150 point
Dato : 06-04-03 05:20

Davs....
Håber i kan hjælpe mig, jeg har en norsk skovkat. Jeg vil gerne have den klippet, og det har den været før, men jeg syntes at 800 kr hos dyrlægen er mange penge, så jeg vil hører hvad såden saks eller trimmer til katte hedder, og hvor man kan købe den...Hvis der er nogle som selv har klippet deres kat, vil jeg gerne hører hvordan det er gået...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-04-03 09:02

Hejsa
At klippe sin norske skovkat selv er noget af en opgave, det er nok klogest at gå til dyrlægen, eller en kattefrisør. Det kræver at man er meget dygtig til det !!!
Jeg ville ikke råde dig til at gøre det selv.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-04-03 10:49

Hej Harbo21

Du skriver at den har været klippet før, kan du ikke få den klippet samme sted igen???

Jeg tror nu heller ikke du selv skal gå igang med det, for der er jo en grund til
at man lærer sådanne ting.

Venlig hilsen
Mone
og god søndag.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-03 11:48

Gå til en kattefrisør, hvis du ikke har en jernbrynje at tage på, jeg siger dig den kradser..hvæser og meget andet..kun et godt råd ...
Hvis du alligevel vil tør prøve .. så spørg i en dyreforretning efter en saks eller trimmer til katte, de kan hjælpe dig.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-03 11:59

Glemte i farten .....
Håber du er stivkrampe vaccineret hvis du selv prøver at klippe din kat, en gal kats krads og bid er ikke at spøge med.
Senta

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 150 point
Dato : 06-04-03 12:09

Klippe? Hvorfor skal den klippes????? Mine norske bliver børstet en gang om ugen.. det er nok til at holde pelsen iorden. Er det fordi du ikke kan børste den? Så må du til at lære den, at det er fedt at blive børstet!!! Hvis det er fordi du ikke kan lide, den har så meget hår, så sælg den og køb en korthåret...
Nogle katte er så hysteriske, når de skal børstes, fordi de ikke er blevet vænnet til det som små, at det er nødvendigt at lægge dem i fuld narkose og så barbere den filtrede pels af. men prøv nu om du ikke under hygge-seancerne kan lirke filteret løs med en lille, spids pind...det er en ok start, senere finder du en bredtandet kam!
Skriv igen og fortæl hvorfor, den skal klippes...

Jeg lærte min sidst ankomne norke, at man godt kan overleve at blive børstet. Det kræver tålmodighed, en let fast hånd og accept af et par rifter. I dag nyder hun det.. bortset fra inderlårene, men bortset fra lidende lyde går det fint!!!

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-04-03 14:11

Hejsa christina..skingur
Grunden tiil at den skal klippes er fordi den har sgu fået mange klumper i sin pels.
De er så storer at jeg ikke selv kan rede dem ud, grunde til at den har fået de klumper,
var at den stak af hjemme fra, og kom først hjem her for 2 dage siden, den har været væk i 4 dage...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 14:23

Prøv alligevel... hvis det kun drejer sig om en lille uge, tror jeg godt du kan med lidt tålmodighed. Ellers tager du så meget du kan, og klipper forsigtigt resten af helt inde ved huden,...men det kræver, at din kat har fanget den der med at sidde stille.
Store klumper kan tit nulres/ trækkes forsigtigt af. Mit yndlingsvåben mod klumperne er en meget bredtandet kam, der kan gå helt i bund. Mange bruger karte-børster, men jeg synes tit de kun tager overfladen.

Så på med en gammel bluse, fat i kat, lille pind, saks og børste+kam.... og spar en formue. Hvis du bor i nærheden vil jeg gerne hjælpe dig!
mvh Christina

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-04-03 14:42

Hvor er du fra

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:01

haverslev, nordjylland (eller himmerland)

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-04-03 15:06

okay, det var lige langt nok. Kommer fra Holstebro

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 15:15

det var da ærgeligt. Men prøv om du ikke kan filtre missen ud. hav en dåse tunfisk indenfor rækkevidde... kan gøre underværker!
Christina, der ønsker held og lykke med projektet!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-04-03 20:32

Hej.. har du imellemtiden fået filtret missen ud?
mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : Harbo21

Dato : 07-04-03 12:15

Tak for svaret skingur.

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 07-04-03 12:15

Det er en skam du ikke kan se den, for nu er han blevet rigtig flot....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-04-03 12:17

det glæder mig! Fik du gjort det selv? Hvordan gik det?

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 07-04-03 13:03

Jeg gjorde selv, den blev lidt sur, men da jeg fandt nogle rejer til den gjorde det ikke noget...