/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev de 3 børn konfirmere
Fra : 2601
Vist : 1887 gange
500 point
Dato : 29-04-09 09:54

Jeg har en familie Anders(Andreas) Hansen Finneruo og hustru Else Kirstine Gotchalk(Også kalswr Gustav og August)
Han var Farversvend.
De får 3 børn(Det er hvad jeg har fundet indtil nu).
Hans Finnerup født 1771 og døbt 24. august 1771 i Vor Frue Kirke i København.
Note:
August 1771.
d. 27 - Tiirsdag Andreas Finderup, Farversvend, paa Vestergade og Hustrue Else Kirstine, E.S.k. Hans. Fadd: Jørgen M_dsen, Farver, i Vælvingen, Johannes Biering, Hosekræm. paa Østergade og Andreas Iver? Hosekræmmer i Vimmelskaft - Mad. Kønigsberg Garvers Hustrue p. Gl. Myndt b. B. Jomfr. Dorothe Buus p. Vest.gade h. C. H.
Vor Frue Kirkebog side 102 nr. 2.

Samt Anna Kirstine Finnerup født 1775 og Døbt 03. september 1775 i Trinitatis Kirke, Trinitatis sogn i København, Københavns amt.
Note:
Anne Kirstine 3. September havde Anders Hansen Farversvend og Else Kirstine Gustav i Vognmandsgaden et Barn til Daaben kaldet Anne Kirstine.
Madme Anne Margrethe Fiin bar det, Bodil Sophie Wiss holdte Huen. Sr. Otto Buch Farver, Peder Staal og Sr. Michael Fiin Hørkræmmer vare Faddere.
Trinitatis Kirkebog side 77 venstre side nr. 2. 1765-1792 opslag 78.

og
Susanne Margrethe Finnerup født 1783 og Døbt 03. marts 1783 i Vor Frue Kirke i København.
Note:
Dito ( 3 marts).
Anders Hansen Finderup FarverSvend i Larsbiørn Stræde
og H: Else Kirstine Gotchalk: E.D.k.(en datter kaldet) SUSANNA MARGRETHE, Fadd:
Lars Biørn farver paa Vestergade, Zhang Heche,
Kiøkkenmester paa Kongens Nye Torv Thomas Schröder
Bogbinder paa Kiøbm(ager): gade, Madme Susana Margr: Schou
i Friderichberg=gaden b. B: (bar barnet) Jomfr Maria Buch paa V: gade h. C H (holdt Christen Huen)
Vor Frue Kirkebog side 437 nr. 3. opslag 220 Vor Frue 1768-1784

Jeg har en FT 1787.
Folketælling - 1787
Kbhv, København (Staden), Nørre Kvarter, , Vestergade 18, 2,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Hansen Finnerup 45 Gift Hosbonde Farver Svend
Else Kirstine August 45 Gift Hans Kone
Anna Kirstine Finnerup 12 Ugift Deres Datter
Susanna Magreta Finnerup 5 Ugift Deres Datter

Jeg har set i Vor Frue og Trinitatis Kirke efter den som Konfirmeret samt efter Hans som død i Vor Frue og Trinitatis uden at finde dem.
Hvor kunne jeg også lede?

På forhånd tak for hjælp.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-09 11:00

Du kunne jo først prøve de nærmeste nabo kirker/sogne, her:
"
Helligkors sogn
Helligånds sogn
Nazaret sogn
Sankt Andreas sogn
Sankt Johannes
Simeons sogn
"

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-04-09 11:12

Til svendgiversen.

Nazaret sogn
Sankt Andreas sogn
Sankt Johannes
Simeons sogn

Disse sogne blev først oprettet efter 1866, men jeg vil se på de to første.

Med venlig hilsen og tak for din interesse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-09 08:59

Ja, ikke meget vi kan hjælpe uden at vi også begynder at søge på sogne i hovestaden...
Ikke lige årstiden til den beskæftigelse.

Den eneste jeg finder gift i hovedstaden af de tre Finnerup børn er Susanne Margrethe, uden a:
"
JENSEN, Johannes         Wife:   Susanne Margrethe FINNERUP
Marriage Date:   7 Jun 1812   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

         Collection:   Garnison; Den Danske Folkekirke
"
Men det har du jo sikkert? Ellers find vielsen i AO og se om det fører til noget...
Hun kan jo være gift i samme kirke som hun blev konfirmeret??

Kaldte de andre børn sig mon Andersen eller Andreasen i stedet for Finnerup??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-09 09:13

Et sidste krampagtigt forsøg på at hjælpe:
"
JACOBSEN, Jeppe         Wife:   Anne Kirstine LONDERUP
   Marriage Date:   22 Jul 1801   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Garnison; Den Danske Folkekirke
"
Det kan vel ikke være en fejlskrivning af FINDERUP?

God fangst,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-04-09 09:30

Navn: Susanne Finnerup Køn: K Alder: 19 Civilstand: Ugift
Erhverv: do [Tieneste Pige]
Kilde: FT-1801 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Øster Kvarter Stednavn: Øster Kvarter
Matr.nr/adresse: Matr. 225 Husstands-/familienr: 697 Indtastningsnr: A5021 Løbenr.: 3565

Navn: Søren Finnerup Køn: M Alder: 20 Civilstand: Ugift
Erhverv: Malersvend
Kilde: FT-1787 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Øster Kvarter
Matr.nr/adresse: Vingaardsstræde 131 Husstands-/familienr: 51 Indtastningsnr: C1091 Løbenr.: 1782

Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 233,2.Sal, 5, FT-1834, C5734
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Christian Weise43 GiftSkomagermester
Ane Finnerup Weise30 Gifthans Kone
Peter Christian Weise1 Ugiftderes Søn

senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-04-09 16:37

Til svendgiversen.

Ja hun bliver gift 12. juni 1812 i Garnison Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt.
AO opslag Garnison Kirkebog side 206 nr. 7. Opslag 205, 1769-1815.

Johannes Jensen er ved Kgs. Rgt. (Kongens Regiment).

De får en datter Johanna Kirstine Jensen født den 17 Juli 1812 og døbt 24 juli 1812 i Garnison Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt.
Note:
Født 17 juli
døbt 24 Juli 1812:
Fader Johannes Jensen ved Kgs. Rgt. (Kongens Regiment)
Moder Susanne Margrethe Fennerup
Barn Johanne Kirstine
fød 17de Juli
Test: Capt. Heltberg
Capt. Breinholm
Jfr. Augusta Caroline Thue
Jfr. Mathilda Seoler(?)
Garnisons Kirkebog side 187 nr. 3 fra oven. Opslag 47 Garnison 1810-1816

Hun bliver konfirmeret 22. april 1827 i Garnisons Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt
Note:

Konfirmation: Den 22 April 1827 confirmeredes af Professor Brorson
Forældrenes eller Husbondens, Plejeforældrenes Navn og Bopæl:
Handlende.
Alder: 16 år.
Dom angående kundskab og opførelse:
g.
Når og af hvem vaksineret:
Alle vaksineret.
Garnisons Kirkebog side 69 nr. 25. Opslag 140 Garnison 1819-1829

Jeg kan ikke finde hendes fader død eller hendes moder, ligesom jeg ikke har fundet nogle af hebdes søskende.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-04-09 16:41

Til senta.

Ja den FT har jeg også.

FT:
Navn: Søren Finnerup Køn: M Alder: 20 Civilstand: Ugift
Erhverv: Malersvend
Kilde: FT-1787 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Øster Kvarter
Matr.nr/adresse: Vingaardsstræde 131 Husstands-/familienr: 51 Indtastningsnr: C1091 Løbenr.: 1782

Har jeg kørt ud. Jeg har endnu ikke fundet hvor han er født så jeg ved ikke om han er i familie med mine.

Den sidste FT har jeg ikke den vil jeg også se på.

Med venlig hilsen og tak.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-04-09 18:32

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Klædebo Kvarter, Fiolstræde, No. 186 - 3die Familie, 770, FT-1787, B5764
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Emanuel Swanekiær 29 Gift Hosbonde Mester Mahler
Margrethe Hall 30 Gift Konen
Christian 3 Ugift Sønnen
Henrich Tobias 2 Ugift Sønnen
Ole During 24 Ugift Mahler Svend
Andreas Finnerup 15 Ugift Mahler Dreng
Jørgen Jacobsen 14 Ugift Mahler Dreng
Anne Magretha 23 Ugift Tienestepige
Dorthe Elisabeth 26 Ugift Tienestepige

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-04-09 18:34

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Øster Kvarter, , Vingaardsstræde 131, 51, FT-1787, C1091
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Søren Pedersen 50 Gift Huusbonde Spekhøker
Inger Povels Datter 47 Gift Hans Kone
Peder 16 Ugift Deres Søn Snedkerdreng
Povel 6 Ugift Deres Søn
Maren Mads Datter 22 Ugift Tieenstepige
Melchior Due 22 Ugift Logerende Ved Peuke
Søren Finnerup 20 Ugift Logerende Malersvend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-04-09 19:55

Til senta.

1) Andreas Finnerup 15 Ugift Mahler Dreng skulle være født ca. 1761-62.
Jeg har prøvet at finde ham, men ikke fundet ham.

2) Søren skulle være født ca. 1767.
Ham er jeg i gang med at lede efter, men ikke fundet ham endnu.

Tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-04-09 20:18

kan det evt, være ophavet til din ane
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Hans Fabaian Mandens erhverv: Glarmester
Mandens alder: 68 Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1 Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): Nej Hustrus alder: 85
Hustrus civilstand: Gift Hustrus nr. ægteskab: 2
Sogn: Stege Købstad Herred: Mønbo
Amt: Præstø Stednavn: Steege Bye
Indtastningsnr: B2424 Løbenr.: 48

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-04-09 20:52

Til senta.

Det ved jeg ikke da jeg ikke har fundet vielsen mellem Anders Hansen Finnerup og Else Kistine.
Men jeg tror det ikke da Anders Hansen Finnerup er Farversvend. Jeg har ikke været på Københavns Stadsarkiv for at se evt. læreforhold. I Skattemandtal står han 1762 nævnt som læredreng.
Jeg mener at de er blevet gift ca. 1766. Da er de begge 24 år gamle og han er Faversvend.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 01-05-09 08:57

Vor Frue Sokkelund København Vor Frue 1722 1774
opslag 181 nr. 4 højre side 1769 finder du andres og ane kirstine viet
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-09 09:50

Hedder de så Anders, Andreas eller andres Hansen Finneruop?
og hustru Else Kirstine eller ane kirstine Gotchalk??

Sjovt nok er alle de gamle Finnerup jeg finder fra Hanning i Vestjylland...
(selv kender jeg bedre Finnerup fra Finnerup Lade, landsbyen syd for Viborg).

Og hvad bliver der af Hans, det er jo normalt drengene der viderefører slægts navnet...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-05-09 13:18

Til svendgiversen.

Du spørger om"Hedder de så Anders, Andreas eller andres Hansen Finneruop?
og hustru Else Kirstine eller ane kirstine Gotchalk?? "
hertil kan jeg kun svare dig at det er de navne de optræder under, men på den tid var stavemåden og den der skrev afhængei af udtalesen så det samme navn kan optræde under flere former.
2) Det med Hans er også et problem for mig. Jeg kan ikke se at han er død i Vor Frue Kirkebog og jeg kunne ikke finde et skifte efter Farversvend Anders Hansen Finnerup på Landsarkivet.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-05-09 13:21

Til senta.

Tak for det tilsendte. Jeg kan ikke komme på AO nu, men lige så snart jeg kan vil jeg se der samt prøve på at finde Ane Finnerup fødsel.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-05-09 13:26

[I] andres og ane kirstine viet
senta[/I]

der står i kirkebogen else kirstine augustdatter +anders hanso?øn finderup
det er mig der skrev forkert sorry
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 09:14

Til senta og svendgiversen.

Takket været Senta der fandt vielsen mellem Anders Hansen Finderup og Else Kirstine August Datter ved jeg nu at navnet Gustav son hun også et sted kaldes er fordi præsten har opfattet navnet
August som Gustav.

Da hun benævnes Pige går jeg ud fra at Andreas Finneruo født ca. 1761-62 og Søren født ca. 1768-67, ikke er børn af dem.

Jeg har set Vor Frue og Trinitatis Kirkebøger igennem fra 1759 og op til 1768 også uægteskabs fødte uden at finde dem. Jeg kan ikke finde Else Kirstine Aufust på FT.
Jeg bringer en tydning af vielsen.
"
October
13. Fred. (fredag)
I Kirken.
Anders Hansen Finderup FarverSvend.....U.K.(ungkarl)
Else Kirstine August Daatter....P. (Pige) [=0 = ingen penge betalt]
Fra Garver Kopmann i Frid.bergsgade. (Frederiksberggade)
"

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-09 09:43

Når vi ikke fandt dem viet i FS:
"
HANSON FINDERUP, Anders         Marriage
   Wife:   Else Kirstine AUGUSTIDR
   Marriage Date:   13 Oct 1769   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Vor Frue; Den Danske Folkekirke
"
Hansen med o
Finnerup med d
og Augustdatter med IDR ?

Er de begge født 1742 ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-09 09:49

Er det ikke lidt besønderligt at hende her også hedder Else Kirstine?

"
HANSDATTER FINNERUP, Else Kierstine   Christening
      Christening Date:   17 Jun 1764   Hanning, Ringkobing, Denmark
         Collection:   Hanning; Den Danske Folkekirke
   Father:   Hans Vester FINNERUP
"
Fra Hanning hvor familiens vugge stod?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 10:45

jeg fandt på FS: en karen finderup født 1695
1. KAREN FINDERUP - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 08 SEP 1695 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
i holmens kirke Holmen Sokkelund København Holmen 1694 1702
opslag 62 nr.4 venstre side
finder du karen finderup født
det kan være din anders hansen finderup + else kirstine
skal findes født i dette sogn
jeg har ikke fundet finderups børn konf... i vor frue ej heller faderen+ moderen død der
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 11:11

fra fs. det her må være anders finnerups datter fra folkt.... 1787

SUSANNE MARGRETHE FINNERUPPedigree
Female Family
Marriages:
Spouse: JOHANNES JENSEN Family
Marriage: 07 JUN 1812 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 12:51

Til svendgiversen

Ifølge FT 1787 er Anders og Else begge 45 år. Jeg har ikke fundet dem født endnu i Vor Frue Kirkebog.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 13:01

Til senta.

Ja det er min Tipoldemor.
"
SUSANNE MARGRETHE FINNERUPPedigree
Female Family
Marriages:
Spouse: JOHANNES JENSEN Family
Marriage: 07 JUN 1812 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
"
Johannes Jensen ? ? ?(( ved Kgs. Rgt. (Kongens Regiment))
Susanne Margrethe Finnerup.
Garnison Kirkebog side 206 nr. 7. Opslag 205, 1769-1815.
"
Jeg har ikke fundet dem døde, ligesom jeg ikke har fundet JOHANNES JENSEN født eller hvor.
Jeg er begyndt på Rigsarkivet at se alle Kongens Regiments kompaniger igennem, men der er mange og jeg har endnu ikke fundet ham.

Du skriver:
"

jeg fandt på FS: en karen finderup født 1695
1. KAREN FINDERUP - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 08 SEP 1695 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
i holmens kirke Holmen Sokkelund København Holmen 1694 1702
opslag 62 nr.4 venstre side
finder du karen finderup født
det kan være din anders hansen finderup + else kirstine
skal findes født i dette sogn
jeg har ikke fundet finderups børn konf... i vor frue ej heller faderen+ moderen død der.
"
Nej jeg har forsøgt på Landsarkivet at finde et skifte efter Anders Hansen Finnerup uden at finde det. Jeg vil prøve igen næste gang jer er der.

Nu vil jeg se i Holmens Kirkebog.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 13:57

er det ikke din Susanne Margrethe der er enke 1840 ?
Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Store Kongensgade 269, Endvidere lemmerne i Holmens Arbeidshuus, nemlig:, , 1497-F3, FT-1840, C4387

Susanne Margrethe Jenseus59 Enke
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 16:51

Til senta.

Jeg vil tro det. Det havde været bedre hvis hun var opgivet som 61 da hun er født i 1783.

Hendes datter bliver gift i 23 august 1844 i Garnisons Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt. Vidnerne er:
Hvem Forlover er:
Værtshusholder Lund.
Skomagermester Prydts.
Det er to personer der ikke indtil nu siger mig noget.

MENB nu har jeg da en dato at gå ud fra når jeg skal søge hendes mand døsdato.

Med venlig hilsen og mange tak for din hjælp.

Forsat god dag.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 16:57

hun må være død inden folketællingen 1845
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 17:09

Til senta.

Ja jeg tro at du har ret. Det der undre mig er at hun evt er " lemmerne i Holmens Arbeidshuus" da min tipoldemors far er opført som handlende ved hendes konfirmation i Garnisons Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt.

Konfirmation: Den 22 April 1827 confirmeredes af Professor Brorson
Forældrenes eller Husbondens, Plejeforældrenes Navn og Bopæl:
Handlende.
Alder: 16 år.
Dom angående kundskab og opførelse:
g.
Når og af hvem vaksineret:
Alle vaksineret.
Garnisons Kirkebog side 69 nr. 25. Opslag 140 Garnison 1819-1829
.

Hvad har hun med Holmen at gøre??

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 18:13

jeg tror hun bor i København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Store Kongensgade 269
Endvidere lemmerne i Holmens Arbeidshuus, dette er ikke noteret ud for din ane

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Store Kongensgade 269, Endvidere lemmerne i Holmens Arbeidshuus, nemlig:,
det undre mig er at familien ikke er i folketællingen 1834
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 18:41

Garnisons Sokkelund København Garnisons 1784 1810
fødte 1812 opslag 47 nr. 24 men det har du vel
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 21:13

Til senta.

Ja. Det har også undre mig ligesom jeg ikke har kunne finde andre børn til min tipoldemor. Handlende hvad er det? Det spørgsmål har jeg også stillet mig for hvor skal jeg lede i Stadsarkivetpå Københavns Rådhus?

Jeg har søgt i Holmens Kirkebog efter døde men ikke fundet hende. Jeg vil nu se efter Store Kongensgade 269 og hvilken kirke den adresse høre til.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 02-05-09 22:12

Til Senta.

Jeg har nu set Trinitatis kirkebog igennem for døde kvinder fra 1839 til april 1847 uden at finde hende.

Jeg vil nu prøve Garnison.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 22:59

du skrev Handlende hvad er det?
ja dfet er et godt ?
alt fra grønthandler til ?::::::

jeg kiggede i vor frue kirke efter SUSANNA MARGRETHE,født 1783
udfra det er hun kun døbt andersdatter
? er om det evt. kun er sønnerne der har fået efternavnet finnerup ?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-09 23:17

Vor FrueSokkelundKøbenhavnVor Frue 17471813
konfirmeret 1796 piger
højre side nr. 10
tror der står ane marie funtio 18 år ?kan det evt være en af dine

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 03-05-09 09:35

Til senta.

Her kommer SUSANNA MARGRETHE:
"
Dito ( 3 marts).
Anders Hansen Finderup FarverSvend i Larsbiørn Stræde
og H: Else Kirstine Gotchalk: E.D.k.(en datter kaldet) SUSANNA MARGRETHE, Fadd:
Lars Biørn farver paa Vestergade, Zhang Heche,
Kiøkkenmester paa Kongens Nye Torv Thomas Schröder
Bogbinder paa Kiøbm(ager): gade, Madme Susana Margr: Schou
i Friderichberg=gaden b. B: (bar barnet) Jomfr Maria Buch paa V: gade h. C H (holdt Christen Huen)
Vor Frue Kirkebog side 437 nr. 3. opslag 220 Vor Frue 1768-1784
"
Ved FT 1787 står hun som SUSANNA MARGRETHE Finnerup 5 Ugift Deres Datter.

Jeg har tænkt på om de er konfirmeret i 64 Frederiksberg.

Med hensyn til:
"
Vor FrueSokkelundKøbenhavnVor Frue 17471813
konfirmeret 1796 piger
højre side nr. 10
tror der står ane marie funtio 18 år ?kan det evt være en af dine
"
Vil jeg se på det.
med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-05-09 10:29

Frederiksberg Sokkelund København Frederiksberg 1778 1796
1796 opslag 63 højre side piger finder du nr.3 nederst en susanne margrethe andersdatter jeg ved ikke om det evt er din?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-05-09 10:35

samme sted frederiksberg opslag 62 højreside anders andersen % navnet finderup 1794 kan det evt. være sønnen anders der er født 1771 mener det er sent han konfirmeres ?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-05-09 10:39

samme sted frederiksberg opslag 62 drenge nr.4 højreside anders andersen
se piger
ane kirstine ? muligvis efternavnet hansen ?
senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 20-05-09 21:51

Tak for svaret senta.

Jeg har i dag været på Landsarkivet for at finde skiftet efter Anders Hansen Finnerup og hans datter Susanne Margrethe Finderup. Jeg så efter op til 1850 men fandt den ikke.

Samtidig så jeg efter en gammel bekendt Johan Kømmel der indtil 1786 betalte for januar kvartal i Tobakspinder lauger. Ham fandt jeg heller ikke.

Da du har hjulpet meget med begge får du de 500 point.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.