/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Min Beach Buggy
Fra : Carina76
Vist : 972 gange
50 point
Dato : 28-04-09 22:51

Jeg står og skal til DHB her den 4. juni.. Det var meningen, at jeg ville have min Beach Buggy med, men jeg kan ikke selv nå det hele og kan heller ikke lave alt selv. Derfor skulle en af mine venner hjælpe mig, men det har han ikke tid til alligevel...

Derfor ville jeg høre om der var hen her inde, som havde meget forstand på det og som ville hjælpe lidt med og lave den færdig.. Så kan vi altid snakke om pris..

Jeg er bare desperat nu, da der snart kun er en måned tilbage..
Jeg kan ikke huske alt, hvad at der skal laves.. Den har stået stille i mange år..
Men motoren skal i for ny.. Der skal lige skiftes noget først, men kan ikke huske hvad det er.. Det skal jeg nok have fundet ud af.. Så skal bremserne justeres og nogle små ting ..

Hvis det er, at I gerne vil have, hvad der skal gøres, kan jeg lige finde ud af det inden længe..

Hilsen Carina

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-04-09 22:56

Sådan en ved jeg lige hvordan skal laves!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-04-09 22:58

Du kan da sige om du bor på Mols eller i Rødby,det er da godt at vide før man siger om man kan hjælpe dig.
alimak

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-04-09 23:01

Selvfølgelig ... Jeg bor helt oppe i Thisted

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-04-09 23:11

Flash77:
Mener du det ? Hvor bor du ?

Carina

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-04-09 23:18

Se hans historik.Det er bare en 14-15 åring der prøver at være sjov.
alimak

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-04-09 23:20

jeg gik også ind på hans profil, men jeg kan ikke se henne, hvor gammel man er.. :S
Men altså alimak du bor garanteret langt væk :S

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-04-09 23:25

Ja desværre.
alimak

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-04-09 23:25

Ja det typisk :(

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-04-09 23:33

Du kender ikke lige nolge mekanikkere her i nordjylland alimak ?

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 29-04-09 00:48

Hmm altså ...

En motor der lige skal have udskiftet et eller andet.
Og så skal den monteres ...
Og lydpotte skrues på ...
Og drivaksler monteres ...
Og koblingskabel ..
og speederkabel ..
og alt det andet (El-kabler osv.)
Og så skal der lige laves et komplet bremseeftersyn ...
Og ny bremsevæske skal pumpes igennem ...
Og så de andre småting der ALTID dukker op når den har stået stille længe :
lygter, viskere, dæk, tæring i chassis ramme ...

Det er faktisk en mindre total restaurering der er tale om.
På en måneds tid ...
Hold da op det bliver en regning der vil noget

Håber du har lagt lidt til side til dét projekt, for det kan knibe at holde det under 10K ...

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 29-04-09 06:07

Hej Carina :)

Hvis jeg var dig ville jeg tage ned på den lokale tekniske skole og snakke med nogle af mekaniker-eleverne dernede.

Som regel elsker de at gå og makke i gamle biler og det kunne derfor for dem være sjovt at pille lidt i en beach buggy som man jo ellers ikke ser så mange af herhjemme

Hvis du er en rigtig god overtaler, så kan du måske slippe uden at betale ret meget - Men du kunne evt. invitere dem med til DHB?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-04-09 13:15

Da den er bygget op over et VW chassis,.. vil det være en stor fordel hvis
du kunne få kontakt med en ældre erfaren VW mekaniker, evt. pensioneret,
der kunne måske være en chance, gennem den lokale presse,
(ugeavis Thisted dagblad, eller hvad de hedder i området )

dem der kender VW 1200 – 1300 (boblen),.. kan skifte en motor på ca. 1. time, (en)
og,. ved lige præcis hvor der kan findes reservedele / stumper, til "uhyret"

prøv evt. med en annonce,.. opslag i de lokale butikker, mm.
Fakta, Rema, Netto, Føtex, osv.

ps, hvorfor i alv.... skal du også lige bo "helt oppe i Thisted",..

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 29-04-09 16:47

Ja jeg kan godt nok godt se, at det bare over hovedet ikke er godt, at jeg bor helt her oppe i thy, hvert fald ikke nu..

Hvor bor du da henne, bare for og se, hvor langt at der var ??

Jaaa, men er squ bange for hvis de snøvler med det, de unge drenge.. Kender jo selv til, hvordan at det er og gå i skole i dag.. :P
Men kunne være at jeg alligevel skulle prøve, at undersøge det med Tekniskeskole..

Carina

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 29-04-09 17:29

Det er bremserne som skal justeres og så er det nye stødstæmger og så skal monteren monteres .. :P

Jeg har nye stødstænger

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 29-04-09 19:08

Går ud fra, at det er den gamle 1200/1300 bund der er brugt, dvs med tromler for og bag.

Bremser renses/justeres på 1½ time (møtrik på bagtromler kræver kræfter)

Motor monteres på 4 bolte( max 1 time, hvis kobling er ok og centreret med dorn)

Pas på støddæmpere, da de orignale er meget stive til en glasfiber karosse

Held og lykke med projektet og din hjælper

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 30-04-09 12:18

Hold nu kæft..Hun tager pis på jer."stødstænger".."drivaksler"..og så vil hun med i DHB..???Har selv en "Peter Linder" Buggy med en mellem tuned 2,0 moter..og den har sku ik en chance i DHB..

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 30-04-09 12:30

Hvad snakker du om .. vil jo ikke med i DHB .. Vil squ da ikke stille op med den .. Jeg gider jo bare ikke køre i min bora der ned, men min buggy ..

Slap dog af .. !!

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-09 23:52

buggyman - hvis du ikke mener en buggy har en chance i DHB, så er du godt nok den dårligste tuner jeg har mødt! Min buggy 2.2 der er volds tunet, men turbo og intercooler og yder 420 HK vil jeg faktisk mene kunne få en ganske ok placering i DHB. Jeg vil tilføje at den ydermere er ombygget så med firhjulstræk, så den kan faktisk godt sætte fra uden det hele går op i røg. Så fordi vi ikke alle er lige gode til at ombygge en buggy, synes jeg ikke du skal undervurdere en buggys chancer i DHB.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-05-09 13:40

Fuldstændig rigtigt flash. Mener at ku huske vi mødtes i Pikes Peak med din øse monteret med forkromet mellemgasfordeler, samt kørnerprikforstærkninger på dine 7 inderpaneler. Du skulle bare ikke have haft 3 barnestole i, så havde du nok vundet. Men ellers ok præstation af en 12,årig

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-05-09 18:36

'Flash77'

Hvor hurtigt accelererer din 420 hk Buggy,.. 0 - 1/4 mil (402 m) ?

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 03-05-09 14:17

Med eller uden MOR, der skal vel være en voksen med.

Godkendelse af svar
Fra : Carina76

Dato : 27-05-09 14:13

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-05-09 19:00

Var så lidt Carina - skulle det være en anden gang.

De bedste Buggy-hilsner herfra